En liho millään..
Olen siis 25v mies ja olen 180cm pitkä, sekä painan 76-kiloa. Olen jo monta vuotta koittanut saada läskiä luitten päälle, mutta se on jotenkin erittäin hankalaa vaikka syön isoja määriä ruokaa päivässä. Toki maha kasvaa hieman, mutta muu kroppa pysyy hoikkana. Olisiko vinkkejä jolla onnistuisi saamaan kiloja lisää?
Kommentit (11)
Sikabulkki päälle ja salille, ni eiköhän ala ihmeitä tapahtumaan.
Olet normaalipainoinen, et mitenkään erityisen hoikka. Kokeile vaikka BMI-laskurilla. Miksi haluaisit ylipainoiseksi? Normaalipaino on terveydelle ja hyvinvoinnille paras vaihtoehto.
Ajattele mieluummin muita asioita ja nauti elämästäsi.
Itselläni oli sama ongelma. Rupesin käyttämään lisäravinteita ruuan lisäksi, niin sain pikkuhiljaa nostettua painoani. 76kiloa ei kyllä ole mikään huono paino noilla mitoilla, jos rasvaprosentti on alhainen.
Hehee, kohtalotoveri, luulin että olen ainut.
Aloitin salitreenit, ei vaikutusta, lisäsin syömistä, ei näy missään.
Lopulta kun ahdoin itseni niin täyteen kun mahdollista ja illalla vielä olut päälle, niin sitten alkoi massa kasvaa. Eli pääsin 180/70 alkutilanteesta nykyiseen 180/80. Salitreeniä 5krt viikossa ja muut urheilut päälle (lenkkeily, salibandy, uinti).
Enempää massaa en ajatellut hankkia, nyt vaan ylläpito ja keskityn voiman lisäämiseen.
Juo Valio play-kaakaota. Litrasta saat 600 kaloria
Jatka muutama vuosi samaan malliin. Jossain tuossa iässä aineenvaihdunta minullakin muuttui ja tulin läskiksi aivan varkain...
Vierailija kirjoitti:
Hehee, kohtalotoveri, luulin että olen ainut.
Aloitin salitreenit, ei vaikutusta, lisäsin syömistä, ei näy missään.
Lopulta kun ahdoin itseni niin täyteen kun mahdollista ja illalla vielä olut päälle, niin sitten alkoi massa kasvaa. Eli pääsin 180/70 alkutilanteesta nykyiseen 180/80. Salitreeniä 5krt viikossa ja muut urheilut päälle (lenkkeily, salibandy, uinti).
Enempää massaa en ajatellut hankkia, nyt vaan ylläpito ja keskityn voiman lisäämiseen.
Mihin tämä maailma on oikein mennyt? 180/70 on painoindeksin normaalipainon keskellä. Jos katsoo kuvia jostain 60-70-luvuilta niin silloin oli vielä suurin osa miehistä sen kokoisia. Nykyään on niin paljon ylipainoisia, että normaalipaino tuntuu jo jotenkin alipainoiselta.
Lisää energiaa vaan, niin kyllä paino nousee. Juotava energia on vähän helpompi, kuin syömällä yrittää. Mä en ole vain koskaan oikein tykännyt proteiinijuomista, jotenkin jauhoinen suutuntuma.
Vierailija kirjoitti:
Juo Valio play-kaakaota. Litrasta saat 600 kaloria
Ihan normaalissa täysmaidossa on enemmän energiaa. Siihen kun laittaa sekaan vähän proteiinijauhetta, niin tulee hyvä setti. Ei saa laittaa paljon, alkaa muuten "puuro" narskumaan hampaissa.
Kyllä on ihmisillä erilaisia aineenvaihduntoja. Toiset yrittää koko elämänsä laihduttaa, kun taas toiset kääntää joka kiven saadakseen edes vähän lisää painoa.
No, tsemppiä kaikille omissa tavoitteissaan. Pääasia, että elämässä on tavoitteita ja että pyrkii niitä kohti aktiivisesti.
Olisit tyytyväinen. Minä jos syön vaikka patukan, niin painan seuraavana päivänä 2 kiloa enämmän. Joudun siis olemaan erittäin tarkka kokoajan mitä syön..