Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita vauvojen äitejä, jotka joutuvat jo miettimään työhönpaluuta??

23.06.2006 |

Eli meillä vauva nyt 8kk ja tuntuu aika haikealta, kun on pakko miettiä jo työhönlähtöä. Mulla on jo vanhempainloma loppunu (aloitin ä-loman 50pv ennen la:ta ja poika syntyi 2 viikkoa la:n jälkeen...), nyt olen virallisesti työttömänä eli ei ole työpaikkaa mihin palata. Mutta taloudellisesti en voi jäädä oikein millään hoitorahalle vai pitäisikö sittenkin yrittää kituuttaa edes muutama kuukausi, en tiedä. Nyt olen hakemassa yhtä työpaikkaa ja salaa toivon, etten saisi sitä ja voisin jäädä ansiosidonnaisella kotiin edes muutamaksi kuukaudeksi. Tiedän, että se on moraalisesti väärin edes toivoa tuollaista, mutta kun kuopus on niin pieni vielä, haluaisin nähdä hänen oppivan kävelemään ja kuulla ensimmäisiä sanoja... Onko muita samankaltaisessa elämäntilanteessa olevia? Millaisia tunnelmia teillä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kans joutunu miettiin töihinmenoo, vaikka ei mieli tekis. Mulla on vakituinen paikka ja oon jo ilmottanu sinne et palaan ehkä 1.11. töihin. Mut nyt oon alkanu miettiin etten menis vielä sillon. Tyttö on nyt 8kk ja oon miettiny et se on sillon marraskuussa vielä niin pieni. Mut kattoo sitten mitä tekee. Onneks työnantaja on joustava tässä asiassa. Kumpa nää asiat ei ois rahasta kiinni, niin vois huoletta olla kotona. Eli työhönmeno ei kiinnosta mut toisaalta pennin venyttäminenkään ei kiinnosta.

Hyvää juhannusta!

Vierailija
2/7 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

palaan töihin 1.8.06 poika täyttää syyskuussa vuoden.itse palailen ihan hyvillä mielin töihin,poika sai ryhmiksestä hoitopaikan ja oma äitini on lupautunut myös olemaan poitsun kanssa.teen vuorotyötä,eli viikolla on iltavuoroja ja vapaita jos olen viikonloppuisin töissä.poitsun isä on elokuun puoliväliin asti kotona ja mummu pitää elokuun lopun.tiedän että poika tulee olemaan hyvässä hoidossa ja saan varmasti vietettyä perheen kanssa mukavia hetkiä vaikka käynkin töissä.mutta mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle.meillä onneksi mummu on lähellä ja hän jaksaa olla pojan kanssa.äkkiähän tässä on aika mennyt ja kohta pian on töihin palattava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minä palaan töihin esikoiseni täyttäessä 7 kk. Sen jälkeen mieheni on lapsen kanssa kotona puoli vuotta. Näin sovimme jo ennen lapsen syntymää, ja luotan siihen että " vahdinvaihto" sujuu hyvin. Olemmehan tähänkin asti hoitaneet lasta imettämistä lukuun ottamatta melkein tasaveroisesti. Meillä tällaisen järjestelyn syynä ei ole raha vaan yksinkertaisesti se, että molemmat haluavat kokea ainutkertaisen tilaisuuden saada olla lapsen kanssa jonkun aikaa kotona.

Tietysti minun tulee lasta ikävä ja lapsen minua, mutta työpaikkani on lähellä; voin halutessani käydä lounastauolla kotona. Meidän molempien uria ja työintoa tauko piristää. En näe eroa siinä, olenko kotona 8¿16 vai 16¿24, jos vain annan lapselleni huomioni ja läheisyyttäni töistä tultuani (lapsi menee toistaiseksi vasta klo 22¿23 yöunilleen). Mieheni on mahtava isä, ja olen iloinen, että lapsella on mahdollisuus kokea myös aika " isän kanssa kaksin kotona" .

Vierailija
4/7 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on poika 1v9kk ja tyttö nyt 4kk. Minulla on vakituinen työpaikka, joka tosin ei ole omalta alalta eikä kovinkaan hyvä palkkainen. Hain juuri äsken avoinna ollutta _vakituista hyväpalkkaista oman alan_ työtä joka alkaisi 1.8. Jos sen saan, on se pakko ottaa koska toista tuollaista ei tule (ei ole ollut viimeiseen 3 vuoteen vastaavia avoinna!) Toivoisin että siinä tapauksessa voitaisiin ainakin vanhempain loman loppuun asti vuorotella miehen kanssa hoitopäivistä jos vain tuolle työnantajalle sopii. Jos on ihan ehdotonta että pitää olla kokopäiväinen alusta asti, niin appiukko on luvannut tulla hoitamaan lapsia (on lomautettuna/työttömänä). Luotan appeeni ja hän on todella mukava, hän on näitä aikansa erilaisia isiä joka otti oikeasti osaa lastenhoitoon vaikkei se ajan tapa ollutkaan.

Tuo vuorottelu olisi tosi hyvä juttu mun mielestä, oikeasti kaipaan tosi paljon jo töihin ja se parantaisi taloudellista tilannetta huimasti. Lapset saisivat olla myös isän kanssa, ja isä näkisi mitä se todellisuus täällä kotona olisi. Silti minäkin saisin vielä olla lasten kanssa kotona ja nähdä kun pikkuinen kasvaa. Toivotaan parasta että näin kävisi.

Vierailija
5/7 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Minun piti tehdä päätös tämän kuun 15. päivä. Olin jo" päätöksen" tehnyt että palaan töihin heti vanhenpainvapaan ja lomien jälkeen, mutta kun tuli 14. päivä niin aloin perua töihin menoa enkä tiennyt mikä olisi parhaaksi. No tehtiin sitte kompromissi; olen vuoden loppuun asti hoitovapaalla ja palaan siis töihin 1.1.2007. Sovittiin työnantajan kans niin, että mulle maksetaan vaan 14 päivää vuosilomia ja loput 18 päivää pidän enskesänä. Eli mulla on sitte ihan kivasti lomia. Vaikka nyt muutamalta kuukaudelta ei lomia kerrykkään. Ja lapsikin on silloin 1v2kk.

Vierailija
6/7 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asioita mutkistaa päivähoitotilanne, jos aloittaisin työt jo elokuussa. Minulla ei ole ollut mitään päivähoitopaikkojen hakua vireillä, koska työpaikkaa ei ole aikaisemmin ollut tiedossa. Nyt kun soittelin päivähoitovastaavalle ennen juhannusta, hän ei uskaltanut luvata kuin yksittäisiä perhepäivähoitopaikkoja lapsilla ja meillä 3 lasta (ja ihan luonnollistahan se on, että ei yhtäkkiä kolmelle lapselle mitään paikkaa löydy...). En ikinä laittaisi heitä eri paikkoihin hoitoon, koska se aiheuttaisi ylimääräistä vaivaa (kuljettamista ym.) ja ennenkaikkea vauva joutuisi eroon vanhemmista sisaruksistaan. Mutta asioilla on tapana järjestyä, joten katsotaan tilannetta. Ehkä olen syksyn kotona vaikka sitten pienellä rahalla kitkuttaen, jos liian hankalaksi menee nämä järkkäilyt...

Vierailija
7/7 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee vähän asian sivun...Ruotsissa asuvan siskon kanssa tuli juteltua äitiyslomasta. se ihmetteli kun kerroin, että poikani on alle 10kk kun äitiyslomani loppuu. Ruotsissa äitiysloma kuulema kestää kunnes lapsi on 1-v., nuorempia ei oteta edes hoitoon