Miten saada paino nousemaan terveellisesti?
Moi. Oon tällänen 12v tyttö, ja mun paino on tässä joulun jälkeen tippunu jotain 5-6kg. Mun äiti on huomannu sen ja ollaan siitä puhuttu kuinka tärkeetä ois saaha sitä painoo ja miten alipaino voi vaikuttaa kaikkeen. Sit äiti oli laittanu terkalle viestiä tosta ja halus kuulemma et mä menisin verikokeisiin et nähtäs et onks mitään puutostiloja yms. No mä sit tänään menin terveystarkastukseen ja se näytti mulle sitä painokäyrää joka oli laskusuuntanen. Sit se oli huolissaan ja sano et se paino pitäs saaha nouseen et ei tuu mitää sairaalloist alipainoo tai jtn. Ja musta tuntuu et tää laihtuminen johtuu siitä et mulla on ollu pahoi ongelmii... (joista en nyt ala sen enempää kertoo) mut kuiteski ne on vaikuttanu tosi paljo mun mieleen ja käyttäytymiseen ja tällee nii luulen et neki voi olla osasyynä tähän laihtumiseem. Koska en yksinkertasesti vaan oo kerenny keskittyä mihinkään syömiseen ku koko muu maailma kaatuu päälle... Mut tarvisin siis apuu siinä et miten saan painon nousemaan? Mä syön niinku kaikkee, ei allergioita tai mitään. Ja ei, en halua nostaa mun painoo millään herkuilla tai muullakaan paskalla, vaan haluisin vinkkejä miten syödä tarpeeks ja terveellisesti saada paino nousemaan. Toivottavasti joku vastaa, oisin kiitollinen. :)
Siemet, pähkinät, hyvät öljyt. Sisältävät paljon energiaa, mutta ovat terveellisiä. Noita lisäät ruokavalioon reippaasti.