Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤ SyysKeijut Juhannukseen (pe-su) ¤¤¤

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinpä äsken vessassa ekaa kertaa heräämisen jälkeen (toki yöllä kävin silmät ummessa pariinkin kertaan) ja huomasin että miiustahan on tainu tulla verta....

pikkuhousuissa oli kuivunutta ruskeeta. Siis sellasta kuin valkovuoto ois värjäytyny rusehtavaks ja tullu housuille.

Kysymys: voiko johtua juoksemisesta tms. rasituksesta? eilen joiduin nimitääin otamaan parikin spurttia masun kanssa: kuopus otti ja katospihasta ja mie tietysti paniikissa juoksin ympäri pihamaata (oli menny piiloon eikä " huvittanu" vastata, ketutti) .

Vauva on ollu jonkun verran hissukseen viimeaikoina, mutta liikkunu kuitenkin melko kivasti. eilen ennen nukkumaan menoa laskeskelin liikkeitä ja sain sen 10 nopeastikin kasaan.

Seurailen tilannetta ja ainakin mainitsen tiistaina lääkärineuvolassa, jollei tilanne aphene ja painelen saikulle.

MInjuska, hieman säikähtäneenä kylläkin.

Vierailija
22/31 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minjuska: Toivottavasti ei oo kyse mistään vakavammasta. Niinhän nuo viisaammat taitaa sanoa, että sitten vasta kannattaa huolestua enemmän, kun vuoto on kirkkaan punaista. Paljon mahdollista, että se juokseminen aiheutti tuon. Itselläni taisi esikoista odottaessani pari kertaa tulla verta seksin jälkeen tai hiivatulehduksen yhteydessä ( ja niitähän piisasi! ).

Tiitiäinen: Oliko se lima ihan sellasta tasaisen vaaleaa, vai aavistuksen veristä? Miulla tulpan mukana oli ihan vähän verta. Kunpa vauva saisi vielä kasvaa massussa, pieni on vielä.

PAINOISTA: Esikoista odottaessani näillä viikoilla painoa oli 63,3 kg, keskimmäisessä raskaudessa 61,5 ja nyt 63,0, eli nyt painoa on tullut lisää 7 kg. Ei näy muualla kuin tisseissä ja tuossa massussa. Yks kaveri sanoi eilen, etten taida tarvita pelastusliivejä ollenkaan, kun nää kaks " ponttoonia" pitää miut pinnalla :), no joo, on ne kasvaneet!

TAVAROISTA: En oo laittanut vielä mitään valmiiksi, kokonaan hommaamatta on hoitopöytä ja patja pinnikseen. Loman alkuun vielä kaksi viikkoa, sitten aloitan tuon touhuamisen. nää yövuorot ja jatkuva kuumuus verottavat voimia niin paljon, ettei oikein jaksa kotona enää tehdä just mitään.

SAIRAALAKASSI: Esikoista odottaessani taisin pakata sen kassin valmiiksi kun testi näytti plussaa, mutta kai se ikä ja kokemus luo varmuutta, ja malttia, en ollut vielä edes ajatellut koko asiaa, ennen kuin lueskelin tätä pinoa. No, sen ehtii varmasti vielä tehdä tuossa elokuun loppupuolella, jos vaikka veljen häitä ennen pakkaisi sen mukaan takakonttiin, ties vaikka tulee lähtö kirkosta! Toivottavasti ei.

Miullakii on ollut tässä lähiviikkojen aikana kovasti kipeänä vasen pakara josta se kipu säteilee vasempaan jalkaan ja tekee sen välillä tosi voimattomaksi. En meinannut jaksaa kytkintä painaa tuossa pari päivää sitten, kun oli niin kipeänä. Tää seisomatyö senkun vaan pahentaa asiaa. Torstaina olisi lääkärineuvola, taidan valitella siellä tätä vaivaa, vaikka enää vk töitä siitä olisikii.

Pojan rintakehä on vieläkin aika hurjan näköinen, varsinkin kun on tulehtunutkii tuo haava osittain. Mutta reippaasti hoitaa jo pipiä ihan itse, puhdistelee ja suihkuttelee. Nytkii tuossa antaa haavalle ilmakylpyä. Pari päivää häppenigin jälkeen pyysi särkylääkettä, mut nyt ei enää tarvii. Eiköhän tämä tästä taas...

Niina ja pyöriäinen rv 28+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rantsu: Se oli aika läpinäkyvää ja venyvää. Ihan siis limaa sekä seassa isompi n.1-1,5 sentin hyytelöklöntti. Valkovuotoa on nyt ollut tavallista enemmän ja kun se on alkkareissa niin näyttäisi että reunusosa siitä on vaaleanpunaista. Supistuksia tulee ja menee ja jos kiihtyy liikaa niin samantein tulee supistus. Ja mulla kun on kaksi pientä poikaa parhaimmassa uhmiksessa tässä jaloissa, niin niiltä ei voi välttyä. Suurinosa supistuksista on kivuttomia vatsankovetuksia, joskin ilkeitä sellaisia ja noin kerran tunnissa tulee kovempi supistus.

nyt kaakun vääntöön, huomenna kuopuksella nimpparit ja tänään tulee hänen kummitätinsä kylään. =D

*tiitiäinen rv. 27+5* Päivä kerrallaan (huomenna soitan neuvolaan)

Vierailija
24/31 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

otahan sinäkin rauhallisesti! Voi olla että juuri nuo juoksut teki sen verisen vuodon, kannattaa varmaan kuitenkin sinunkin huomenna soitella neuvolaan ja ainakin tarkistuttaa tilanne. On sitten huolta vähemmän kun tietää missä mennään.

Tsemppiä sinullekkin ja kiitos sanoistasi! =)

*tiitiäinen taasen*

Vierailija
25/31 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun on näin kuuma! Meilläki koko ajan huutaa 2 tuuletinta mutta ei mitää vaikutusta.

Juhannus menny tosi mukavasti, yhtä tapausta lukuunottamatta. Oltiin kaverin kans käymäs perjantaina uimarannalla ja uskokaa tai älkää mutta about 14-vuotiaat teinit huuteli meidän perään että v***u mitä läskejä!!! Kaveri siis myös maha pystys ja ilmeisesti ei sitte oltu kauheen kaunis näky. Olin kyllä niin tyrmistyny että...

Painoa on tullut ensimmäisestä neuvolakäynnistä 6 kg, tiistaina tosin neuvola ja taitaa olla taas ihan mukavat lukemat!=) Mittasin navanympäryksen ja se oli 104 cm, viikkoja on 27+4. Tissit on kasvanu muhkeeseen d-kuppiin, isäntä saanu uudet leikkikalut.

Vakuutus meinattiin aluksi ottaa jo ennen syntymää mutta ei sitten otettukkaa, en vaan kokenu sitä niin tarpeelliseksi. Otetaan se sitte ku vauveli on maailmas.

Isäntä on laittanu pinnasänkyä koko juhannuksen mutta se on viä varastos, voi olla että saan itte koota sen ku mies on noin aikaansaava. Lisäksi työn alla on henkarikaappiin hyllyt, veikkaan että ne on paikallaan jouluna 2008. Patja pitää viä sänkyyn ostaa ja hoitopöydälle alusta. Ja ainahan sitä pikkukivaa voi kattella huutonetistä!=)

Sairaalakassiin oon jo laittanu pikkasen jotain, esim. uuden hammasharjan ostanu ja laittanu shampoopullon jämän. Koko ajan jotain, pikkuhiljaa..

Eipä muuta mun elämään, jännityksellä odotellaan tiistain neuvolaa ja sitä että josko sieltä nyt tilattais mulle lääkäri.

Hyvin potkii! =)

Miisa84 & Vilperi, Rv 27+4

Vierailija
26/31 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut tukala päivä. Väsyttää, kiukuttaa, vatsa puutuu (uusi omituinen oire). Masu tuntuu isolta...ja olen jo aivan kypsä synnärille. ;)

PAINOSTA: Raskauden alussa oksentelujen takia kiloja putosi reippaasti joten varsinaisesta alkupainosta on tullut lisäystä vasta 1-2kg. Neuvolasta kehottivat syömään herkkuja.

Rose74: RUOKAHALUTTOMUUDESTA: Mulla on aivan sama olo, tuntuu että väkisin pitää mussuttaa ruokaa...varsinkin lämpimät ateriat. Haluisin syödä pelkästää hedelmiä ja mansikoita, niitäkin vähän. Helteet kyllä aiheuttavat selkeästi myös muutenkin nuhjuisen olon, ei oikein jaksa tehdä mitään.

Minjuska ja tiitiäinen: tsemppiä oireiden kanssa, toivottavasti eivät kuitenkaan vielä ennakoi ennenaikaista synnytystä. Vuotoja saattaa käsittääkseni tulla pitkin raskautta (istukasta?), ilman aihetta paniikkiin. Samoin limatulpasta olen lukenut monelta taholta, että sen menemisestä voi mennä vielä ainakin pari kk synnytykseen.

Miisa84: Höh mitä kommentteja olitte saaneet rannalla! :( Lohdutukseksi, minä sain kunnon läksytyksen vanhalta mummelilta keskellä katua viime viikolla. ;D Olin hameessa ja topissa liikkeellä helteisenä päivänä ja masu hieman vilkkui topin alta. Tuntematon mummo saarnasi " nykynuorten" pukeutumisesta varsinkin raskaana ollessaan minulle, joka olen 34-vuotias! " Siisti ja peittävä liivimekko" olisi kuulemma ollut soveliaampi. Loukkaannuin ensin, sitten suutahdin ja lopulta kotona nauratti kuinka ihmiset voivat olla niin huonokäytöksisiä, että tuntemattomille huomauttelevat ulkonäöstä...joten älä välitä, jätä tuommoiset möläyttelyt omaan arvoonsa!

Orenji & masu 26+6

Vierailija
27/31 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paiskitaan töitä, kohta pitää mennä laittamaan tytöt nukkumaan. Hampaat on jo pesty, mutta annoin hetken luvan leikkiä ja sitten siivotaan. Mies katsoo luvan kanssa sarjaa, jonka yleensä missaa, katsokoon nyt tällä kertaa rauhassa :)

MAHANYMPÄRYS: vedetäänpä sitten pohjat tähän, viikkoja tänään 30+4 ja mittaa tuli 115cm ;D Mies kommentoi siihen, että lakkaa nyt jo :D:D:D

VAKUUTUS: ei oteta. Ei ole otettu edellisillekään, nyt vasta otettiin tapaturmavakuutukset. Kertaakaan ei olla kummankaan kanssa käyty lääkärissä, hukkaan olisivat menneet nekin vakuutusrahat.

SAIRAALAKASSI: en ole pakannut, enkä pakkaa vielä pitkään aikaan. Sama juttu vauvan kassin kanssa. Näillä mun synnytyksen pituuksilla ehdin pakata laukut vaikka samana päivänä, joten nou hätä.

HANKINNAT: kaikki on valmiina, muutaman vaipan ajattelin vielä ehtiessäni tehdä. Pinnistä ja hoitopöytäähän meillä ei ole. Vaatteet pitää vielä katsoa säilytyksestä ja siirtää ne lipastoon, josta kakkosen vaatteet puolestaan johonkin muualle. Sen paikan kun vielä keksisi... Siskoni lupasi antaa lainavaatteita, joten vaatteista ei pitäisi tulla pulaa, niistä neutraalinkaan värisistä. Jos tulee poika, niin sinisiä ei kyllä ole.

LIMATULPPA: nyt en yhtään muista kuka sitä pohti, mutta kuulostaa siltä, ettei tainnut sitä olla, ellei tuon enempää enää tule. Limatulpassa on sitä limaa kuitenkin aika paljon. Mulla irtosi limatulppa viikko ennen esikoisen syntymää, kakkosen kohdalla se ei irronnut ollenkaan (tai kaippa se sairaalassa tuli, mutta siellä en enää huomannut moista). Noita pienempiä limaklönttejä voi tulla, mullakin tulee sellaisia joskus. Tsemppiä ja toivottavasti ei ole mitään sen suurempaa!

Ihanaa sunnuntain jatkoa kaikille ja pitäkäähän vauvat vielä masussa!

Porenn ja Pimpula rv 30+4

Vierailija
28/31 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä viikko töitä ja alkaa loma! Katselin just hotelleja/mökkejä Naantalin suunnalta, lapset kinuaa Muumimaailmaan ja en millään jaksaisi sinne saakka (!) yhden päivän reissua tehdä vaan pitäisi yöpyä samalla.

VATSANYMPÄRYS: 92cm tuli mitattua, viikkoja siis vajaa 27. Ehtii vielä hyvin kasvaa vaikka millaiseksi. Harmittaa kun en ole aikaisemmista mitannut tätä, olisi ollut kiva verrata.

LIMATULPASTA, minulla on muutamaan otteeseen tullut sellaista vähän paksumpaa ja venyvämpää valkovuotoa, vielä ovulaatiovuodosta paksumpaa. En usko, että kyseessä olisi varsinaisesti lmatulpan irtoaminen, koska ainakin aijemmissa sitä tavaraa on tullut ihan reilusti. Kaipa sieltä pieniä määriä irtoilee ihan luonnostaan ilman sen kummempia ongelmia. Toivotaan ettei Tiitiäiselläkään limainen vuoto ole kuitenkana vielä merkki pikaisesta synnytyksestä.

MINJUSKA toivotaan ettei vuoto tuosta pahene, mutta tuollainen vähäinen aavistus verta on yleensä raskausaikanakin vielä normaalin kirjoissa. Itselläni samanlaisia kokemuksia ekasta raskaudesta, eikä mitään hämminkiä. Tokassa raskaudessa tuli rv 22 tienoilla ihan kunnolla kirkasta verta, silloin säikähdin kovasti mutta harmitonta oli sekin, onneksi. Mulla ainakin nuo verenvuodot liittyneet juuri rasitukseen.

RUOKAHALU on täällä entisensä! :) Tosin päivällä pärjää kevyemmälläkin, mutta juoda pitää runsaasti ja parempi kun veden lisäksi mehua/limua tms (vissystä voin pahoin). Illalla on sitten kamala nälkä, syön kyllä aikamoiset määrät, esim äsken kaksi lautasellista kanasalaattia ja vielä tekee mieli jotain laittaa. Ja tänään olen siis päivälläkin syönnyt pizzaa, ranskalaisia, jäätelöä, hattaraa, pop cornia (olimme Linnanmäellä, normaali ruokavalio on hieman terveellisempi)

Linnanmäellä oli ihan hauskaa raskaanakin, infosta sai oppaan johon merkitty raskaana oleville sallitut laitteet. Suurin osa niistä oli ihan samoja, joihin pääsin nuorimmaisen mukana ilmaiseksi (poika alle 100cm) eli tuli minun osalta edulliseksi :) Ainoastaan uuteen maailmanpyörään oli ostettava lippu, sehän oli testattava tällä reissulla. Vähän harmitti kun jäi vuoristorata väliin, mutten uskaltanut siihen mennä kun mietin ettei kurveissa osu vatsa turvakaiteeseen (siihen vatsan eteen tulevaan).

MIISA ja ORENJI olipa töykeitä kommentteja ulkopuolisilta vatsasta ja pukeutumisesta! Itse sain uimarannalla ihan positiivista huomiota, mutta ihana oli kahden alle 20v kommentti, jota ei siis ollut ehkä tarkoitettu minun korviini, toinen sanoi toiselle " kuiskaten" : se on varmaankin raskaana! :) Ja mulla nyt on ihan selvästi vauvavatsa näkyvissä.

Mayella ja Onni 26+4

Vierailija
29/31 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänhän onkin " jo" 30+5, kylläpäs se aika menee:D

MIISA JA ORENJI: todella typeriä kommentteja olette kyllä saaneet :o Kakaroiden kommentit pitäisi kai jättää omaan arvoonsa, vaikka luulisi tuon ikäisten paremmin tietävän, mutta pukeutumista kommentoivat mummelit saisivat mennä kotiinsa kykkimään, jos muuta tekemistä ei ole :/

Iski se kesäflunssa sitten mullekin, iltapäivällä alkoi nenä vuotaa. Toivottavasti menisi yhtä nopeasti ohi kuin tytöillä, niillä nosti kuumeen ja se taisi tuhota suurimman osan pöpöistä. Kakkonen on ollut kuumeessa koko päivän, veti kahdet unetkin normaalien yksien sijaan, mutta kuntoon nähden on jaksanut tosi hienosti leikkiä ja touhata.

Porenn ja Pimpula rv siis 30+5

Vierailija
30/31 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Kuulostaapa hurjalta juhannuskuulumiset, toivottavasti kukaan ei vielä synnytä!

SUPISTUKSET; liityn paljon supistelevien klubiin! Jouduin käymään mökkialueemme sairaalassa kun juhannuspäivän aamuna klo 03 alkoi säännölliset supistukset jotka eivät menneet ohi vielä 08 mennessä. Vauva veti kovaa jumppaa koko aamuyön ja kun mentiin sairaalaan hän olikin pää alaspäin, vasta toissapäivänä oli ollut perätilassa, nähtävästi syy suureen melskaukseen oli kääntyminen. Paikkojen todettiin olevan kiinni ja koska supistukset alkoivat asettumaan pääsin kotilepoon ja käskettiin juoda 2 ltr nesteitä päivässä. Saikkua eivät antaneet, viikko olis vielä töitä, käskivät hakea sitä tarvittaessa nlalääkäriltä.

JUHANNUS; mökillä oltiin, ulkona paljon ja syötiin hyvin. Lapset otti mummistaan ja ukistaan kaiken irti.

LIIKKEET; liikkeistä vielä että muksu on taatusti tyytyväinen ideastaan käännähtää ympäri, sillä hän venyttelee jalkojaan ja testaa nyrkkejään nyt todella aktiivisesti, pikkuinen sai varmasti rutkasti lisätilaa itselleen kun keksi tökätä päänsä ahtaimpaan paikkaan. Hassua, kun maha on pienehkö ja se keikkuu puolelta toiselle, jopa osin friikkimäinen näky.

PAINO; nousee tässä raskaudessa aivan uusiin lukemiin, olen painossa 4-5 vkoa edellä edellisiin raskauksiin nähden, mutta rintani (kokoa 75 F!) painavat varmaan 3 kg, on ne isot olleet aiemminkin raskaana ollessani mutta eivät näin painavat. Lisäksi minua turvottaa aika paljon.

RUOKAHALU; minulla on kausia ja nyt taas päällä että ei tee mieli syödä oikeastaan mitään, jäätelö on ainut joka maistuu. Aiemmin en ole kärsinyt tämmöisestä vaan olen syönyt hyvällä ruokahalulla. Nyt jos edes yrittää ylensyödä tulee närästystä, aikaisemmissa raskauksissa sitä ei ole ollut. Pitäisi muistaa et vähän, mutta usein.

Ei muuta kuin uuteen viikkoon.

Ruusunen ja pikku ruu 28+2 miettien että hakisko saikkua vai ei, kas siinäpä kysymys?

Vierailija
31/31 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mukava päivä tänään, kun käytiin särkänniemessä. Hyvin siellä aikaa saa kulumaan. Oli hyvä ilmakin, ei liian kuuma ja mukavasti ihmisiä, mihinkään ei tarvinnut jonottaa. meidän neiti meni muutamiin laitteisiin, leppäkerttuun yksin ja muihin äidin tai isän kanssa. Kyllä voi äidin sydän puhkua ylpeydestä, kun näkee tyttönsä istuvan yksin leppäkertussa..

Jalkojen päälle kyllä kävely otti ja supisteluja riitti.

Paino, mulle on noussut n 7kg, viime raskaudessa sama juttu, yhteensä nousi sillon 12kg.

Ruokahalu, mulla sitä riittää, varsinkin kaikki Hyvä..

Vy 98, viikot siis 28+5

Tavarat, mitään en ole asian eteen vielä tehnyt. Tai no miettinyt, mihin vauvansänky laitetaan ja mihin esikon vaatteet lipastosta siirretään, jotta vauvan vaatteet mahtuu sinne. Mutta eikö ajatustyö ole tärkeää ;) Tuntuu, että sitä aikaa on niin paljon, vaikka ei sitä ole ku reilu 2.5kk. Äitiyspakkaus odottaa postissa, esikon kanssa se huom haetaan.

Ja sairaalakassia en ole vielä edes ajatellut..

Minjuska ja Tiitiäinen, tsemppiä kovasti, on tosi raskasta pohtia ja miettiä, vaikka suurempaa hätää ei olisikaan.

Meidän neiti (2v2kk) tuntuu nyt olevan kovasti tohkeissaan vauvasta. Silittelee vatsaa ja juttelee masulla. Kysyy vauvalta; oletko hereillä? Ja kauheasti hoitelee omia nukkejaan. Ihana seurata tulevaa isosiskoa ;) Miten teillä muilla isosiskot ja -veljet odottaa tulokkaita?

Oletteko tilanneet isoilleveljille tai -siskoille isosisko/-veli paitoja? Mä ajattelin tilata myllymuksuista isosisko paidan. Se oli ainoa paikka, jossa oli pitkähihainen paita. Muissa löyty vaan lyhythihaisina vai oisko jollain tietoa jostain muusta paikasta? Kun haluaisin pitkähihaisen paidan, kun syksyllä tarve tulee.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikilla. Meikäläisellä tänään oli viimeinen lomapäivä, vielä vapaita ja to töihin..

stenval ja masu 28+5.