Mies kuittailee sanomisiini "Ok boomer"
Ollaan lähes viisikymppinen aviopari. Nyt viime aikoina mies on alkanut sanomaan minulle "Ok boomer" jos sanon jotain joka ei herralle sovi. Eihän tuo sanonta edes sovi hänelle! Muutenkin tuota sanontaa kuulee monessa paikassa.
Kommentit (97)
Yleensä pidän trendinimittelysanoja vain omaa epävarmuuttaan salaavien ihmisten halpoina keinoja alentaa muita, mutta voin hyväksyä ok boomerin tällaisessa yhteydessä:
"The phrase "OK Boomer" is a pejorative retort used to dismiss or mock perceived narrow-minded, outdated, negatively-judgemental, or condescending attitudes of older people, particularly baby boomers. The term has been used as a retort for perceived resistance to technological change, climate change denial, marginalization of members of minority groups or opposition to younger generations' ideals."
Vierailija kirjoitti:
Hävettää kun suomalaiset on käsittäneet TUONKIN väärin. Ensin apinoidaan jenkeistä niiden sanomisia ja sitten ne vielä sovelletaan väärin. Tämä kansa on weetee-kansaa!
Se joka toista weeteeksi haukkuu on lähes poikkeuksetta sitä itse, vaikka suuria itsestään luuleekin :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuunhan se ei päde. Et ole suurta ikäluokkaa. Noloa tuollainen kuittailu, jos ei edes tiedä mitä se tarkoittaa.
Ihan epätoivoista räpiköintiä tuollainen miettiminen keneen se "virallisesti" pätee.
50v on jo totaalinen kalkkis ja muumio eli boomer.
'Baby boomer' (alunalkaen nimitys syntyi tietenkin Yhdysvalloissa, sen syntyvyystilastoihin viitaten)...
Nimitys Suomessa taas viittaa ns. suuriin ikäluokkiin eli heti toisen maailmansodan sodan jälkeen täällä syntyneisiin ja siitä eteenpäin, aina jonnekin 50-luvun-keskivälissä syntyneisiin ikäluokkiin asti .)
Nykyisin Suomessa 50-vuotiaat taas ovat syntyneet v. 1970, mikä on siis jo yli 15 vuotta niiden suurten ikäluokkien jälkeen.
Itse Yhdysvalloissa taas (josta nimitys 'Baby boomers' on siis peräisin), ei maailmansodalla ollut maan syntyvyystilastoihin pidemmälle kuin 1940-luvun loppuun ulottuvaa vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettää kun suomalaiset on käsittäneet TUONKIN väärin. Ensin apinoidaan jenkeistä niiden sanomisia ja sitten ne vielä sovelletaan väärin. Tämä kansa on weetee-kansaa!
Se joka toista weeteeksi haukkuu on lähes poikkeuksetta sitä itse, vaikka suuria itsestään luuleekin :-)
W-tein hymiö on =), sitä käyttävät lähinnä vain narkkarit ja elämänkoululaiset.
Sinä et tosin sortunut siihen. :-) on perus boomer hymiö mutta se ei ole sama kuin w-t.
Painu nyt hevonkuuseen näiden idioottimaisten ok boomer juttujasi kanssa.
Meillä teinit kommentoi noin koulussa, kun yritän opettaa.
Olen nelkyt.
Eivät tajua tai sitten heillä ei ole sellaista ymmärrystä.
Voi ollakin että murrosikäisen mielestä nelikymppinen näyttää ihan eläkeläiselle.
Jollain on nyt kyllä paha pakkomielle, kun jankuttaa näitä aloituksia tänne koko ajan.
Alkuperäisen määritelmän mukaan "boomereita" ovat suuret ikäluokat, eli toisen maailmansodan jälkeisinä jälleenrakennusvuosina syntyneet. Ok boomer -läppää viljelevistä teineistä iso osa ei kuitenkaan nähtävästi tiedä, mitä "suuret ikäluokat" tarkoittavat, van he kuvittelevat niiden tarkoittavan kaikkia ennen 2000-lukua syntyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuunhan se ei päde. Et ole suurta ikäluokkaa. Noloa tuollainen kuittailu, jos ei edes tiedä mitä se tarkoittaa.
Ihan epätoivoista räpiköintiä tuollainen miettiminen keneen se "virallisesti" pätee.
50v on jo totaalinen kalkkis ja muumio eli boomer.
Boomer on lyhenne sanoista baby boomer, joka viittaa Yhdysvalloissa vuosina 1946–1964 syntyneisiin ikäluokkiin. Suomessa vastaava ikäluokka on sodan jälkeen syntyneet ”suuret ikäluokat”.
Käy järkeen tuo nimitys -64 syntyneisiin asti.
Oikeestaan nuo viimeiset on kaikkein onnekkaimpia, eivät ole joutuneet kärsimään puutteesta, mutta aina on ollut töitä jne.
Olen -68, ja meihin ei kyllä enää käy. 90-luvun alun laman aikaan nuoruudessamme ei saatu töitä, ja se on johtanut paskaduunien putkeen monen kohdalla. Mikä taas on vaikuttanut asumiseen ja siihen, ettei olla tehty niin montaa lasta kuin olisi haluttu. Eläkeikäämme kuitenkin muistettiin nostaa, vaikkei töitä ole. Voiko enempää enää vittuilla kellekään? Että muistakaakin vetää raja siihen ennen kuuskasia.
On niin noloa käyttää tuota, oli sitten aikuinen tai lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo edes tarkoittaa?
https://en.wikipedia.org/wiki/OK_Boomer
"joo joo, senkin vauvabuumivanhus". Noin epämääräisesti suomennettuna.
Itse asiassa koko heiton alkuperä on niin tylsä että luulisi teinien kyllästyvän kun kuulevat siitä. : D
Vierailija kirjoitti:
ok boomer
ok zoomer
Mahtava mies! Olet onnellisessa asemassa, ap, kun sinulla on noin huumorintajuinen mies!
Meillä moehen 14 v teinipoika sanoi 40v isälleen "Ääh, sä oot niin boomeri!!!"
Teiniltä nyt ei voi edellyttääkään, että tietää mistä puhuu. Aikuiselta sen sijaan, kyllä.
Itse olet aikoinaan valinnut typeryksen mieheksesi niin turha täällä valittaa, varmaan sillä on miesluolakin ja pelaa siellä pleikkaa ja juo kaljaa :)
Vierailija kirjoitti:
Lähes yhtä noloa se on silloinkin, kun tietää, mitä se tarkoittaa.
Kyseinen sanonta ei sovi mitenkään suomeen, eikä tuota käytetä missään muualla kuin AV:lla. Mutta kivahan näitä aloituksia on tänne tahkota.
Onneksi vain todella harva vanhenee ja sinä pysyt koko ikäsi aivan saman ikäisenä.