Syönkö turhaan verenpainelääkkeitä?
Verenpaineeni on 145/89 yleensä. Söin ruisleipää tonnikalalla ja vatsani turposi sairaasti.
Jostain syystä päätin mitata paineet kun vatsa oli kimmoisena ja turvonneena.
Ja mittari sanoi 177/115. WHAT!!!
Jos paineet heittelehtivät noin pelkästään pierujen takia, kuinka moni syö turhaan lääkkeitä?
Päätin aloittaa ruokavalion joka ei turvota vatsaa. Koskaan ei lääkäri ole edes kysynyt toimiiko vatsa ilman turvotusta.
Kommentit (23)
Maustettujen teen kanssa tulee olla tosi varovainen, esim inkivääri saa sykkeen sekaisin.
NO varmasti liikut joka päivä hikeen asti ja ei ole ylipainoa.
Ei muuten kukaan kehtais valittaa verenpaineesta julkisesti jos ei olis ensin itse parantanu kaikki mahdolliset paheet.
vai olenko väärässä?
Olen syönyt vuosia samoja verenpainelääkkeitä jotka pääsääntöisesti pitää paineet alempana. Ongelma on kuitenkin verenpaineiden heittely. Jo istumasta nouseminen voi heittää paineita. Toisaalta esim. lääkärissä mitattuna paineet ovat olleet aina asialliset. Samoin olen silti saanut ajottain ihme kohtauksia yleensä iltaisin jossa sydän hakkaa miljoonaa vaikka lääkkeen pitäisi rajoittaa syke tietylle tasolle.
Geenit on sellaiset että kaikilla äidin puolelta ollut erittäin korkeat verenpaineet, lääkitykset ja menehtyminen sydän- ja verisuonisairauksiin. Äkillisiin jopa.