Voitko työssäsi hyvin?
Sinä, joka voit työssäsi hyvin:
Kauanko olet tehnyt työtäsi ja mitkä ovat päävastuusi? Mikä työssäsi tai työnantajassasi on se juttu, mikä saa voimaan hyvin uupumisen sijaan?
Kommentit (7)
20 v. Lastensuojelussa. Hirveä vastuu, vaikeat asiakkaat, koko ajan lisääntyvä työtaakka ja muuttuva laki. Kohta ei enää jaksa.
Olen yrittäjä ja tehnyt tätä työtä nyt reilu kymmenen vuotta. Teen itse siis lähes kaiken, vain kirjanpidon jätän kirjanpitäjälleni hyvin mielelläni. Päätän itse työaikani ja kaiken muunkin, myös asiakkaani. Asiakkaani ovatkin aivan ihania ihmisiä, joille olen enemmänkin ystävä ja nämä työn mukana tulleet asiakas-ystäväsuhteet ovatkin yksi työni parhaimpia asioita.
Rautainen ammattitaitoni ja jatkuva kouluttautuminen tekevät työstäni myös mielenkiintoisen, sillä tässä työssä ei voi olla koskaan täydellisen hyvä. Myös asiakkaat tuottavat aina yllätyksiä, joihin ei ole voinut varautua etukäteen, mutta sehän on koko homman idea ja ilo.
Minäkään en voi valitettavasti antaa positiivista ja reipasta vastausta. Takana on vuosikymmen pätkätöitä ja mulla ei enää keinot riitä tästä stressistä selviytymiseen. Tämä ahdistus ja tulevaisuuden murehtiminen vie kaiken ilon elämästä. Pätkätyöt ovat saaneet minut uskomaan, etten ole ihmisenä tai työntekijänä minkään arvoinen. En usko saavani vakituista työtä koskaan.
Sinällään voisin töissä hyvin, jos niitä töitä vain olisi. En koe työtäni itsessään raskaaksi tai uuvuttavaksi.
Noh nykyisessä työssäni voin hyvin, sanoisin että siihen vaikuttavat mm.
1. Osa-aikaisuus, lyhyet päivät, käytännössä 3-6 tunnin päiviä eli jää myös vapaa-aikaa ja energiaa
2. Rento istumatyö tietokoneella, jos vain tietää mitä tekee
3. Samanhenkiset työkaverit ja hyvä pomo
Mutta rahoiksi tällä ei lyö, toistaiseksi saan soviteltua ansiosidonnaista tähän päälle, mutta jos tuntimäärä ei lisäänny ennen päivärahojen loppumista niin taloudellisesti voi alkaa tehdä tiukkaa, mutta se ei ole ainakaan tämän hetken murhe kun on jää vielä säästöön jotain. Vain aika näyttää, mutta ainakin vielä olen positiivisin mielin. Ollut kohta vuoden töissä. Aiemmin tullut tehtyä fyysisesti raskaista tuotanto- ja vuorotöitä kamalilla työkavereilla niin siihen verrattuna ihan mukavaa ja jopa virkistävää.
Vierailija kirjoitti:
Noh nykyisessä työssäni voin hyvin, sanoisin että siihen vaikuttavat mm.
1. Osa-aikaisuus, lyhyet päivät, käytännössä 3-6 tunnin päiviä eli jää myös vapaa-aikaa ja energiaa
2. Rento istumatyö tietokoneella, jos vain tietää mitä tekee
3. Samanhenkiset työkaverit ja hyvä pomoMutta rahoiksi tällä ei lyö, toistaiseksi saan soviteltua ansiosidonnaista tähän päälle, mutta jos tuntimäärä ei lisäänny ennen päivärahojen loppumista niin taloudellisesti voi alkaa tehdä tiukkaa, mutta se ei ole ainakaan tämän hetken murhe kun on jää vielä säästöön jotain. Vain aika näyttää, mutta ainakin vielä olen positiivisin mielin. Ollut kohta vuoden töissä. Aiemmin tullut tehtyä fyysisesti raskaista tuotanto- ja vuorotöitä kamalilla työkavereilla niin siihen verrattuna ihan mukavaa ja jopa virkistävää.
Tuli tuosta ylemmästä kirjoituksesta vielä mieleen että myös työn pysyvyys vaikuttaa PALJON. Aiemmat työsuhteet olleet pätkäsilppua, mutta tämä on sentään toistaiseksi voimassa oleva vaikka pienet tunnit ovatkin. Siitä lähti jo julmetun iso stressi pois kun tietää ettei taas kuukauden parin päästä putoa tyhjän päälle ja aloittamaan hakurumbaa alusta.
Voin hyvin, mielekästä työtä ja tunnen olevani oikeassa paikassa. Tosin oon aloittanut vasta vuoden alussa mutta uskon että viihdyn jatkossakin. Ihmisten parissa työskentelen, vastuuta sopivasti, ei liian raskasta. Työnantaja joustaa ja niin minäkin, esim. joskus työajoissa. Työkaverit mukavia ja iloinen ilmapiiri.
Kun nyt kaikki jatkuisi samanlaisena. Ei ainakaan kuulemani perusteella ole mitään kamalaa sanottavaa kellään entisellä työntekijällä, eiköhän tämä työ jatku motivoivana.
Toivottavasti saat tähän jonkun riemureippahan ja yltiöpositiivisen vastauksen.
.
.
.
Ikävä kyllä itse en sitä voi antaa.