Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Silja ja Viking Line - mikä on lempilaivasi ja miksi?

Vierailija
09.02.2020 |

Harkinnassa jonkinlainen laivamatka kahden teinin kanssa. Entä onko joku laiva ihan paska? Perustele!

Kommentit (55)

41/55 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Silja Symphony tai Serenade. Huippu ravintolat ja se kävelykatu keskellä on kiva.

Minusta se kävelykatu on vähän tylsä. Tykkään Viikkarista enemmän. Grace pitäisi testata. Harmi tosiaan kun liikennöi Turusta, laiskottaa sinne saakka täältä Helsingistä lähteä.

Sama täällä.

🇺🇦🇮🇱

42/55 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Silja Symphony tai Serenade. Huippu ravintolat ja se kävelykatu keskellä on kiva.

Promenade on kiva. Mikä niistä ravintoloista olisihyvä?

On Vivant on paras. The Grill ja Happy Lobster on myös tosi hyviä.

Italialainen Tavolata ei ole hyvä, eikä buffa.

Me mennään aina Bon Vivantiin koska viinit. Aahhh

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/55 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä laivalla parasta on se kannella istuminen ja saariston katselu. Mulle se on aina ollut tärkeä elämys.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
44/55 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grace alkaa vähän menettää hohtoaan, ei ole mikään uusi laiva enää. Sviiteissäkin ikä ja kuluma näkyy. Premium aamiainen tosin Gracella on ihana. Glory ihan ok, mutta monin paikoin vähän sekavan oloinen. Esim ruokamaailma on vähän outo ja sokkeloinen.

Baltic Princess valikoituu meille aika usein iästään huolimatta. Parvekkeelliset sviitit on ihania kesäisin, jos sattuu vielä hyvä ilma. Ruoka ja premium aamiainen ihan ok, mutta ei mitään ihmeellistä.

Serenade ja Symphony myös koettu useamman kerran. Vanhoja ovat, mutta ihan ok. Helsinki-Tukholma kaipaisi uuden aluksen kyllä näiden vanhojen rinnalle.

Mutta joo, summa summarum varmaan Grace on semmoinen vielä ihan kokeilemisen arvoinen alus 😅

Vierailija
45/55 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Mun mielestä laivalla parasta on se kannella istuminen ja saariston katselu. Mulle se on aina ollut tärkeä elämys.

Olen samaa mieltä. Mukavaa istuskella ilman kiirettä, syödä hyvin ja rentoutua, ottaa juomakin. Hyttiin pääsee päikkäreille jos siltä tuntuu ja laivan aikataulut on mukavan selvät. Olen reissannut paljon ulkomailla, mutta silti tykkään Ruotsin laivoista ja siitä meiningistä oikeastaan eniten.

Vierailija
46/55 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkarin uudet Turusta ei sytyttänyt. Meluisia ja ränsistyneitä jo uutena. Missään ei rauhallista istumapaikkaa. Ruoka surkeeta. Baltic Princess on paras.

Vierailija
47/55 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin mukavuudenhaluinen että lähden mieluummin laivalle kuin ulkomaille. Satsaan hyvään hyttiin rahaa ja kulutan muutenkin kun sinne menen. Harmi kun laivat on niin vanhoja, näitä Viikkarin uusia lukuunottamatta. Helsingin linjalle pitäisi saada uusi paatti ja satsata ohjelmistoon, vaikka sitten hinnat nousisi. Elämyskeidas kuten nämä Välimeren ja Karibian risteilijät. 

Vierailija
48/55 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silja Serenadelle/Symphonylle ääni minultakin. Vaikka olisi kehnompikin keli, niin Promenadella pystyy kulkemaan. Hyttivalikoima on hyvä!

Buffassa en ole käynyt ikinä. Ravintoloista se pihvipaikka yleensä valikoituu menomatkalla. Tulomatkalla on jo syöty Tukholmassa, niin vähemmillä syömisillä pärjää paluun. Helsingistä on niin mukavat aikataulut, kun saa rauhassa syödä ja viettää iltaa. Aamulla saa nukkua.

Voi kun pääsis taas laivalle. Tallinnan välille tullut Megastar on tosi kiva! Ja mitä täällä haukutaan palvelua. Aina ollut ystävällistä palvelua ja jäi oikein mieleen viime matka, jolloin useampi työntekijä oli oikein iloisella tuulella.

Vierailija
49/55 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silja oli takavuosina parempi, mutta nyt Viking on parantanut kuin sika juoksuaan. Aikaisemmin Siljalla oli huimasti parempi ruoka, mutta nyt tilanne on kääntynyt päinvastoin.

Vierailija
50/55 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viking Line = Hagert Line sekä nykyisin myös Ahmed, Muhammed ja Kemal Line.

Vierailija
51/55 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkari mainostaa, että siellä palvelua saa suomeksi. Tallinkilla kaikki työntekijät eivät todellakaan osaa sitä lainkaan. Minua ei haittaa, mutta joidenkin olen kuullut käyttävän sitäkin valintaperusteena.

Vierailija
52/55 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikkari mainostaa, että siellä palvelua saa suomeksi. Tallinkilla kaikki työntekijät eivät todellakaan osaa sitä lainkaan. Minua ei haittaa, mutta joidenkin olen kuullut käyttävän sitäkin valintaperusteena.

Siis Tukholma-linjalla?

Vierailija
53/55 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grace ja Gabriella

Vierailija
54/55 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viking ruokiensa takia, Siljan buffetissa on vain virolaisia säilykkeitä.

Vierailija
55/55 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serenade/Symphony.

Koska:

- Reitti.

- Promenade ja kylpylä

- Parhaat kokit ja viihtyisimmät ruokaravintolat.

- Loistava viinikauppa.

Miinusta:

- Onhan noillakin jo ikää ja uudistuksista huolimatta kulumaa on.

Grace on laivoista uusin ja siistein, mutta kulkee kannaltani hankalaa reittiä (tku-sto), aikataulut on huonot, eikä siellä pääse samalla tavalla fiilistelemään todella hyvällä ruualla kuin valkeilla laivoilla.

Iltalähtöhän on tosi hyvä, pääsee kyllä fiilistelemään oikein mainiosti.

Iltalähtö onkin hyvä, Helsingin laivoilla,