Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempien suhtautuminen lukuharrastukseen

Vierailija
09.02.2020 |

Kertokaa siitä, miten vanhat tai vanhahkot ihmiset suhtautuvat romaanien lukemineen? Arvostavatko sitä vai päinvastoin? Kun 90-luvulla olin yläasteella, äikänope sanoi että joidenkin aikuisten mielestä lukeminen on laiskottelua. Anoppi kertoi, että maalaistalossa luki salaa omassa sängyssään. Lukeminen oli muiden mielestä vetelän ihmisen tekemistä, kun saman ajan olisi voinut käyttää tilan töihin, joissa näkee heti tuloksen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 1910-luvulla syntyneet isänisä ja äitiniti olivat molemmat innokkaita romaanin lukijoita. Mummini myös osti paljon kirjoja.

Ahkeria työihmisiä molemmat myös. Äidinisä puolestaan oli enemmän tietokirjallisuuden ja lehtien kuluttaja.

Vierailija
2/3 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selailin kerran kirppiksellä yhtä lasten lukukirjaa, Aapisen kaltaista. Se 50-luvulta muistaakseni. Yhdessä kertomuksessa oli kaksi poikaa, toinen hyvinvoivan ja toinen päinvastaisen ja surkean näköinen. Näistä ensimmäinen oli käyttänyt kesäisen aamupäivän auttaen kotona heinäpellolla, jälkimmäinen oli taas lukenut merirosvokertomuksia. Olipa siinä kertomuksessa kasvatuksellinen ote.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minun 90v mummoni lukee paljon ja lukemista arvostetaan. Pienenä aina kävin läpi mummon kirjahyllyä. Oikeastaan kaikki suvun naiset ovat kovia lukemaan kun taas miehet eivät niinkään pidä sitä arvossaan. Eivät tiedä mitä menettävät ;-D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme