Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylen sarja syrjäytyneistä... Tukisysteemeissä selvästi parantamisen varaa!

Vierailija
09.02.2020 |

Tuet pitää ryhtyä maksamaan ruokakuponkeina, joilla ei saa tupakkaa, kaljaa eikä energiajuomia. Vuokraan ei riitä rahat, mutta kaljasta, röökistä saati tietokonevehkeistä ei ole koskaan pulaa.

Vituttaa maksaa veroina liki 10 röökiaskit noille. Tukiahan piti muuttaa vastikkeellisiksi, mutta nuohan saa rahaa vaikkei edes koulutus kiinnosta.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ratkaisu valmiina.

Tukea voi antaa vapaaehtoisesti jokainen joka haluaa ja sen saa 100%:sti vähentää verotuksessa.

Vierailija
22/35 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki voi pakkolunastaa teidän velkaisten rikkaiden asunnot!!

Kenellä muka on niin kallis maku, että velaksi ostetaan talo...ja velkaa 300 000 e vähintään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku suurVelkainen voi väittää olevansa rikas!

Vierailija
24/35 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan sarjan tarkoitus saada ihmiset ajattelemaan noin... Mietinkin miksei sarjassa ollut naisia, varmaan koska herättävät liikaa empatiaa. Eikä oikeasti sairaita, yksin jätettyjä miehiä, jotka epätoivoisesti pyrkivät elämässä eteenpäin. Kaikki jotain ylimielisiä terveitä miehiä, joita äiti käy passaamassa.

Kaikki negatiivinenhan pitää saada yhdistettyä ihmisten mielissä miehiin, koska naiset on ihania.

Outo salaliittoteoria. Jos naiset on ihania, miksi tarvitsisi muokata mielikuvia?

Tolloja MIEHIÄ on vankilat täynnä. Ihanko syyttöminä?

Vierailija
25/35 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankki voi pakkolunastaa teidän velkaisten rikkaiden asunnot!!

Kenellä muka on niin kallis maku, että velaksi ostetaan talo...ja velkaa 300 000 e vähintään!

Mun 400000 euron talosta 40000 lainaa. Viekö pankki mun talon?

Vierailija
26/35 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä viha kumpuaa?

Vihataan kaikkia kun itsellä on niin paska fiilis!

Mitäs otitte ne isot asuntovelat. Se 300 000 e pitää maksaa miten pankki pakkolunastaa teidän ns rikkaiden (velkaisten) ihmisten asunnot ja autot!!

Mulla oli enimmillään lainaa 150 000, se on maksettu ajat sitten ja omistan asunnon ja ok-talon. En vihaa enkä kadehdi ketään, mutta nuo pojut on lepsusti kasvatettu ja heidän suurin ongelmansa on oma-aloitteisuuden ja moraalin puute.

Tässä maassa TERVE IHMINEN ELÄTTÄÄ ITSENSÄ TYÖLLÄÄN ja sairas menee lääkäriin. Noilla on psyykkisiä ongelmia, joita voivat vain he itse hoidattaa.

Vierailija
27/35 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku suurVelkainen voi väittää olevansa rikas!

Mihin tuo liittyy?

Vähävaraisella voi olla rikas sisäinen elämä, mutta sinulta sekin puuttuu.

Kokeilepa pyrkiä kouluun. Amiksiin otetaan kesken vuoden. Haet asuntolapaikkaa ja opintolainaa ja alat rakentaa elämääsi. Jätät juomisen, tupakat ja jöpöheinät, saat ihmiskontakteja.

Kyllä sinustakin vielä kunnon mies tulee.

Vierailija
28/35 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan sarjan tarkoitus saada ihmiset ajattelemaan noin... Mietinkin miksei sarjassa ollut naisia, varmaan koska herättävät liikaa empatiaa. Eikä oikeasti sairaita, yksin jätettyjä miehiä, jotka epätoivoisesti pyrkivät elämässä eteenpäin. Kaikki jotain ylimielisiä terveitä miehiä, joita äiti käy passaamassa.

Kaikki negatiivinenhan pitää saada yhdistettyä ihmisten mielissä miehiin, koska naiset on ihania.

Outo salaliittoteoria. Jos naiset on ihania, miksi tarvitsisi muokata mielikuvia?

Ei kauaa kestänyt, kun femaggo älähti.

Vierailija
29/35 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa että joku voi olla kateellinen kyseisille henkilöille 😳

Kateellinen? Miten sen näiden ko. henkilöiden omaa tilannetta ja elämänhallintaa auttaa, että yhteiskunta sallii ja maksaa moisen perseilyn? Ei meillä oikeasti ole tähän varaa. Jokaisen pitäisi olla vastuussa itsestään, yhteiskunnan varoilla pitäisi kustantaa vain pakolliset, joita kalja ja rööki EIVÄT ole.

Ei ole mikään perusoikeus juoda toisten rahoilla bisseä päivät pitkät. Noilla ei suurimmalla osalla ole mitään aikomustakaan koskaan elättää itseään.

Tuskin teidän kaltaisia kiinnostaa edes auttaa näitä tyyppejä yhtään, kunhan pääsette rankaisemaan lisää niin olette tyytyväisiä.

Miksi pitäisi kiinnostaa auttaa tuollaisia luusereita? Mä luulen että eniten tuollaisia velliperseitä vihaa mun kaltaiset ihmiset: Kun on itse lähtenyt huonoista olosuhteista ja tehnyt ihan helvetisti töitä saadakseen oman elämänsä kasaan, ja AINA pitänyt huolta omista asioista kuitenkin, niin VITJA Että ottaa sillai alapäätyyliin päähän tollaset lapamadot, joille pitäisi kaikki kantaa nenän eteen.

Vai että vielä auttaa??? Todellakin vetäisin noi kaikki pellet kölin ali muutaman kerran jos vaan pääsisin niin tekemään. 

Vierailija
30/35 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholia voi myös tehdä itse. Ei siihen tarvita kuin sokeria ja hiivaa, joita saa ruokakupongeilla.

Jos osasisivat tehdä jotain itse, eovät olisi makoilemassa röökien ja viinan kaa.

Vierailija
31/35 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin johtuu siitä, että naiset saavat lievempiä tuomioita samoista rikoksista verrattuna miehiin. Koska naiset on ihania.

Vierailija
32/35 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka ja alkoholi, huumeet näyttävät noille kundeille olevan enemmänkin itselääkintää kuin nautintoaineita. Turruttavat, rauhoittavat... ja passivoivat siinä sivussa.

Mitä tarvitaan, on enemmän rahaa nuorten mielenterveystyöhön ja opintojen ohjaukseen ettei tuohon tilaan päädyttäisi. Tässä kukin tyyppi olisi hyötynyt ihmisestä (sosiaalityöntekijästä?), joka käy heidät sieltä kotoa hakemassa ihmisten pariin ja vähän tuuppii eteenpäin elämässä.

Kuntouttavassa työtoiminnassahan pari noista kävikin. Voisi olla vaan hieman useammin viikossa velvoite osallistua. Olennaista on saada kotiinsa jymähtäneet ulos ja liikkeelle päivittäin, että muodostuu terveempi rytmi ja rutiineita.

Vierailija
33/35 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa naisiin kohdistuu enemmän vihaa, jos eivät huolehdi perusasioistaan.

Samasta aiheesta oli ketju, jossa syrjäytynyt nainen kertoi häpeän taakastaan.

Helppo uskoa. Olen syrjäytynyt nainen enkä ikinä haluaisi tuollaiseen ohjelmaan, hyvä että kehtaan poistua asunnostani kun tilanteeni hävettää.

On muuten todella vaikeaa yrittää pyrkiä ylös täältä syrjäytymiskuopasta. Syrjäydyin siis mt-ongelmien vuoksi ja opinnot jäivät kesken. Joitain vuosia sitten yritin tsempata ja jatkaa opintoja, opintotukikuukaudet käytetty joten yritin opiskella tt-tuella, kela pakotti eroamaan koulusta ja uhkasi leikata tukia jos en tätä tekisi. On siis pakko olla työtön työnhakija ilman tutkintoa. Hyvät näkymät.

Nyt olen sitten taas kodin vankina ja odotan kutsua erikoissairaanhoitoon. Ja joo olen miettinyt junan alle hyppäämistä jo 15 vuotta.

Itselläni hyvin vastaava kokemus yrityksestä rahoittaa opiskelu toimeentulotuella. Opiskelu olisi johtanut ammattinimikkeeseen, joka edelleen on erittäin hyvin työllistävä, ja opinnot etenivät hyvin säästöjen loppumiseen ja tt-tuen hakemiseen saakka. 

Vierailija
34/35 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä viha kumpuaa?

Vihataan kaikkia kun itsellä on niin paska fiilis!

Mitäs otitte ne isot asuntovelat. Se 300 000 e pitää maksaa miten pankki pakkolunastaa teidän ns rikkaiden (velkaisten) ihmisten asunnot ja autot!!

Ihmetteletkö tosissasi, miksi varasta vihataan? Varas sellainen ihminen on, joka elää muiden rahoilla vaikka pstyisi itsekin tienaamaan.

Vierailija
35/35 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tukia voi korvata pelkillä ruokakupongeilla koska ihminen tarvitsee muutakin kuin ruokaa: hygieniatarvikkeita, vaatteita, itsehoitolääkkeitä, bussikortin, puhelin ja internet, harrastusvälineitä ja rahaa harrastuksiin (en tarkoita mitään ratsastusta tai muuta kallista vaan esimerkiksi käyntiä uimahallissa). Joskus tulee kutsuja juhliin joihin köyhänkin pitää ostaa lahja ja niin edelleen.