Maanis-depressiivistä paikalla?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Se on nykyään bipolaarihäiriö ja osaat varmaan googlettaa.
Olisin halunnut lukea bipolaarihäiriötä sairastavien omia kokemuksia, epäilen itselläni olevan kyseisen häiriön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin halunnut lukea bipolaarihäiriötä sairastavien omia kokemuksia, epäilen itselläni olevan kyseisen häiriön.
No laajemman kuvan saat silti netistä lukemalla ja ammattilaisen kanssa juttelemalla.
Jospa kerrot, mitä oireita itselläsi on?
Vierailija kirjoitti:
Jospa kerrot, mitä oireita itselläsi on?
Olen toisinaan hyvinkin impulsiivinen. Vaikeaa keskittyä mihinkään. Välillä tulee uskomaton halu kuolla. Tunnen itseni usein todella erilaiseksi kuin muut. Välillä pelkään olevani hullu. Sitten voi tulla kausi, jolloin luulen itsestäni ihan liikoja, kaikki tuntuu siltä kuin olisi nousuhumalassa. Ja sitten taas tiputus siihen, etten ole mitään, ja haluaisi vaan kuolla.
Oireisto vaihtelee. Minun miehelläni on tämä sairaus, ja suurimman osan ajasta sitä ei huomaa mitenkään. Hän ei itse tunnista, milloin alkaa mennä kierroksille. Sellaisena ajanjaksona yöunet lyhenee, jutuissa pyörii suuria suunnitelmia ja rahaa kuluu tavallista enemmän. Masennus näkyy hänellä ulospäin sellaisena, että kaikki ottaa päähän. Hän ärsyyntyy pienistä asioista ja aamuisin ei jaksaisi nousta sängystä. Lääkitys tasaa huippuja.
Tiesittekö että monet masennuslääkkeet voivat laukaista bipon?
Mikäs sen mukavampaa kuin mennä lääkärille jonkun hetkittäisen kriisin ja siitä aiheutuneen depression takia, painostetaan ottamaan lääkkeet ja tadaa saat loppuelämäksi ko. häiriön sekä olet lääketeollisuuden orja loppuelämän.