Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varpaiden kynsien leikkaaminen

Vierailija
08.02.2020 |

Voiko kynsien leikkausta varten varata esim. hoitajan ajan terveyskeskukseen jos jalat on niin jäykät ettei kerta kaikkiaan itse mitenkään yllä niitä leikkaamaan? On todella vaikeaa minulle saada edes yhtä kynttä leikattua, ei meinaa onnistua missään asennossa. Miten muut tekee kellä vastaava ongelma?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntosalille mars ja muutamien viikkojen kuluttua jäykät jalat alkavat notkistua ja jalka nousee muutenkin kevyemmin. Matalan kynnyksen kuntien ylläpitämiä kuntosaleja seniorialennuksin on melkein joka kunnassa ja kuntien liikuntatoimet järjestävät myös muutakin liikuntaa mihin voi osallistua (lihaskuntojumpat, vesivoikat jne.). Aloita kuntoilu jo ensi viikolla, niin kenties saat kohta leikattua ne varpaan kyntesi itsekin joskin sitä ennen kehotan opettelemaan oikean varpaan kynsien leikkaustekniikan.

Eipä taida enää oikein venyttelyt auttaa, mutta osaan käydä jalkahoitolassa leikkauttamassa varpaankynnet..  Olen 92v, eri.

Noin korkean iän saavuttanut ihminen on varmasti elänyt melko tervettä elämää. Olet jo ansainnut sen, että sinua palvellaan ja saat säännöllisen jalkahoidon kynsien leikkauksineen. Terveyttä ja hyvää vointia muutenkin tästä eteenkin päin elämässä.

Vierailija
42/45 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venyttelemällä saat selkäsi ja jalkasi kuntoon. Voit myös leikata kynnet niin että nostat jalkasi tuolin tai pöydän päälle. Kyllä tuo ylipainoinen kannattaa laihduttaa pois, jos ylimääräiset kilot ovat vyötäröllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vaikea kuvitella miltä näyttää ihminen, joka ei yletä omiin varpaisiinsa missään asennossa. Etkö pääse esim. risti-istuntaan? 

Saan jalan nostettua juuri toisen jalan polven päälle jos istun tuolissa mutta siltikään en yletä kuin hädin tuskin koskettamaan varpaita joten todella vaikeaa saksien kanssa touhuta siinä. Ja alkaa vetämään suonta takapuolessa ja reidessä ihan urakalla kun tuossa asennossa on pidempään.

Ap

Juo 2 litraa vettä päivässä ja se jo auttaa suonen vetoon. Saattaa jopa painokin pudota. Ehkä sinulla on myös tavallista lyhyemmät kädet?  Kokeile nostaa jalkasi tuolille ja leikata kynnet seisten.

Vierailija
44/45 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihan mukavuudenhalusta ja turhamaisuudesta käyn kuukausittain pedikyyrissä, saan kynnet leikkautettua, siistittyä ja kivan tasaisen geelilakan samalla, kehtaa käydä uimassa ja kaupungilla ja pitää sandaaleja kesällä.

Voisin itsekin leikata mutta ihanaa on olla se 50 minuuttia hierovassa tuolissa ja saada jalkahieronta vielä lopuksi.

Vierailija
45/45 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihan mukavuudenhalusta ja turhamaisuudesta käyn kuukausittain pedikyyrissä, saan kynnet leikkautettua, siistittyä ja kivan tasaisen geelilakan samalla, kehtaa käydä uimassa ja kaupungilla ja pitää sandaaleja kesällä.

Voisin itsekin leikata mutta ihanaa on olla se 50 minuuttia hierovassa tuolissa ja saada jalkahieronta vielä lopuksi.

Itse olen käynyt tasan yhden kerran jalkahoidossa, enkä mene toiste. Hän pilasi ukkovarpaan kynteni jollakin aineella, joka sai kynnet kasvamaan viuhkamaisesti sivuillepäin. 

Olen myös kuullut, että ihmiset ovat saaneet kynsisieni- ja silsatartuntoja jalkahoidosta. Hoidan jalkani itse. Sekin on aivan ylellistä, kun vain viitsii. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän