Varpaiden kynsien leikkaaminen
Voiko kynsien leikkausta varten varata esim. hoitajan ajan terveyskeskukseen jos jalat on niin jäykät ettei kerta kaikkiaan itse mitenkään yllä niitä leikkaamaan? On todella vaikeaa minulle saada edes yhtä kynttä leikattua, ei meinaa onnistua missään asennossa. Miten muut tekee kellä vastaava ongelma?
Kommentit (25)
Totta muuten mitä tuossa edellä sanottiin, osta sellainen patterikäyttöinen kynsiraspi ja sillä viilailet, ei tarvi leikata.
Et maininnut ikääsi mutta monet ikäihmiset joutuvat leikkauttamaan kynnet toisella, koska ne iän myötä voivat paksuuntua ja erinäisistä fyysisistä syistä eivät itse pysty kynsiä leikkaamaan esim nivelreuman tai huonon näön vuoksi.
Voit käydä yksityisellä jalkojenhoitajalla säännöllisesti ja kannattaa kysäistä terveyskeskuksesta, onko heillä jalkojenhoitajaa tai mahdollisuuta saada esim. palveluseteli jalkojenhoitajalle, jos et itse kykene kynsiä leikkaamaan jonkin sairauden vuoksi.
Mä leikkaan seisaalta. Nostan jalan vessanpöntön kannen päälle. En tiedä mistä tämä tapa on tullut.
Monilla on kyllä rahaakin maksaa jalkoihoito vaikka 6 viikon välein, edullisempia ja yksillöllisempiä ovat usein pienyrittäjät, joilla ei ole muista työntekijöistä johtuvia lisäkuluja. Käyn ihan oikealla jalkahoitajalla, hän osaa katsoa myös muun jalkojen terveystilanteen. On se vähän sellaista arkipäivän luksusta, kun on hierottu ja rasvattu ja kynnet laitettu hienoiksi.
Pisti kans ittellä silmään😂