Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karmein asuinalue, jossa olet asunut?

Vierailija
08.02.2020 |

Itselläni Malmi Helsingissä, tästä toki on aikaa yli 10 vuotta. Paljon päihdeongelmaisia, keskellä päivää näki puukkohippaa yms. toimintaa. Joskus poliisit tekivät rynnäkön bussiin kesken matkan, kun siellä ilmeisesti oli joku huumerikollinen kyydissä. Pelkäsin liikkua ulkona sen kuukauden aikana, jonka tuolla asuin.

Kommentit (434)

Vierailija
361/434 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon keskus, naapurina kolisteleva häirikkö joka on jossain aineissa/tutuilla kaikki päivät ei koskaan sisällä ja saapuu vain yöllä pitämään meteliä ja kolistelemaan, päivät kuluu jossain muualla. Vuokratoimiston mukaan normaalia elämisen ääniä, vaikka on muka rauha yöstä aamuun 7 asti ei ollut. Lisäksi lähes jokainen alueella asuva tupakoi, ostaa tupakkaa ja sikareita koko ajan ja marketeista kysellään jatkuvasti tupakkaa. Asuintaloissa monessa muka tupakointikielto, mutta oikeasti tupakoida saa vapaasti ja moni tupakoi myös rapuissa ja ikkunoissa. Alueella ei oikeastaan mitään nähtävää ja laitettu ruma graffittikoriste nurmikolle. Liikkeet lopettaa toinen toisensa perään, paitsi marketit ja alko ne eivät lopeta niille on kysyntää. 

Vierailija
362/434 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Barcelona, vanha kaupunki. Tämän jälkeen en voi kuin nauraa kaikille jotka valittavat jostain Helsingin lähiön "kauheudesta".

Olen eri mieltä, olen käynyt useita kertoja useiden viikkojen matkoilla Barcelonassa ja kyllä Helsingin (ja espoon) huonot alueet on yhtä kauheita kuin Barcelonan sivualueet graffitteine ja kodittomineen. Pk-seudulla on alueita joissa olisi ns.kaikki eväät elämään, mutta jostain syystä sekakäyttäjät eivät usein edes yritä selviytyä vaan eivät jaksa peseytyä haisevat ja polttavat tupakkaa rapuissa näin niin kuin ensialkuun ja joissain kaupoissa yritetään myydä kassan ohi varastettua tavaraa ihan Suomessa pk-seudulla. Barcelonassa ne sekakäyttäjät ovat usein jääneet oman onnensa nojaan kun ei valtio (eikä aina vanhemmat) kustanna heille elämää eli asumista yms. valmiina ja osa kuten romaniasta tulleet ovat oman järjestönsä tai sukunsa varassa ja kerjäävät sekä vievät barcelonan kaduilla. Mutta Suomessa on asiat erilailla ja silti jotkut valitsee sivuraiteen elämäntiekseen, vaikka olisi ns.eväät muuhunkin kun valtio tukee tai yrittää tukea. Barcelonassa kerjäläinen tai sekakäyttäjä voi saada jonkun ruoka-avun tai ruokakupongin, mutta kaupunki tuskin kustantaa omaa vuokrakotia tai ehkä siellä maksavat asuntolapaikan tai nukkumisnurkan kirkossa. Suomessa nämä päihdetyypit tungetaan kerrostaloihin muiden asukkaiden sekaan elämään. Vastapainoksi Barcelonassa on aivan upea venesataman alue, josta ei voi edes puhua samana päivänä kuin itä-helsingin tai espoon slummeista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/434 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kartanotien talot Joensuussa eivät ole kuin rapistuneita ja purkukuntoisia. Eläköityneet asukkaat asuvat halvalla huonokuntoisissa asunnoissa.

Ei todellakaan ole kaikki asukkaat eläkeläisiä, enemmän itse olen nähnyt nuoria aikuisia tuolla ghetossa.

Vierailija
364/434 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iivisniemi Espoossa. Alueessa ei sinänsä suurta vikaa ainakaan tuolloin 1990-luvun alussa - mitä nyt auto varastettiin kerran - mutta kerrostalokyttääminen pihapäivystäjineen sai siellä aivan uusia ulottuvuuksia.

Vierailija
365/434 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Barcelona, vanha kaupunki. Tämän jälkeen en voi kuin nauraa kaikille jotka valittavat jostain Helsingin lähiön "kauheudesta".

Olen eri mieltä, olen käynyt useita kertoja useiden viikkojen matkoilla Barcelonassa ja kyllä Helsingin (ja espoon) huonot alueet on yhtä kauheita kuin Barcelonan sivualueet graffitteine ja kodittomineen. Pk-seudulla on alueita joissa olisi ns.kaikki eväät elämään, mutta jostain syystä sekakäyttäjät eivät usein edes yritä selviytyä vaan eivät jaksa peseytyä haisevat ja polttavat tupakkaa rapuissa näin niin kuin ensialkuun ja joissain kaupoissa yritetään myydä kassan ohi varastettua tavaraa ihan Suomessa pk-seudulla. Barcelonassa ne sekakäyttäjät ovat usein jääneet oman onnensa nojaan kun ei valtio (eikä aina vanhemmat) kustanna heille elämää eli asumista yms. valmiina ja osa kuten romaniasta tulleet ovat oman järjestönsä tai sukunsa varassa ja kerjäävät sekä vievät barcelonan kaduilla. Mutta Suomessa on asiat erilailla ja silti jotkut valitsee sivuraiteen elämäntiekseen, vaikka olisi ns.eväät muuhunkin kun valtio tukee tai yrittää tukea. Barcelonassa kerjäläinen tai sekakäyttäjä voi saada jonkun ruoka-avun tai ruokakupongin, mutta kaupunki tuskin kustantaa omaa vuokrakotia tai ehkä siellä maksavat asuntolapaikan tai nukkumisnurkan kirkossa. Suomessa nämä päihdetyypit tungetaan kerrostaloihin muiden asukkaiden sekaan elämään. Vastapainoksi Barcelonassa on aivan upea venesataman alue, josta ei voi edes puhua samana päivänä kuin itä-helsingin tai espoon slummeista.

Haha, Salli mun nauraa. Viikkojen matkalla tai matkoilla. Eli et ole asunut. Hienoa tietämystä taa

Vierailija
366/434 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo vois olla jees kirjoitti:

Asuinalueiden sisällä on aika paljon vaihtelua myös, esim. Malmilla on lentokentälle päin mennessä huomattavasti viihtyisämpää, omakotitaloja yms. Aseman ja varsinkin Malmintorin puoli on toki karmeaa ja siellä ne alkkikset ja nistitkin heiluu enimmäkseen.

Sama Tampereelta esim. Kaleva on kovasti lapsiperheiden suosiossa, mutta Prismalle päin mentäessä idylli vähän rapistuu. Muutettiin vuosi sitten taka-Kalevaan, ja taloyhtiön asukkaista suurin osa tuntuu olevan alkoholisteja tai nistejä. Rapussa/hississä haisee aivan ruokottomalle ja kämpissä poltetaan sisällä sekä tupakkaa että pilveä, haju kulkeutuu myös omaan kämppään. Öisin mölistään jonkin verran. Turvatonta ei toki ole, mutta ei myöskään ihan sitä Kalevan idylliä mitä esim. Sammonkadun alkupäästä löytyy. Ja sitten taas uusissa taloissa muutaman sadan metrin päässä meno rauhallisempaa.

Tuntuu olevan vaikea löytää sellaista asuinaluetta, jossa olisi sopivassa suhteessa kaikenikäistä- ja kuntoista porukkaa, vaihtoehtona on joko lapsiperheiden kansoittamat alueet, eläkeläisten hys hys -talot tai opiskelija/alkkis/narkkilähiöt.

Minusta taas Helsingissä kaikki alueet alkavat olla tuota sekasotkua ja on vaikea löytää aluetta, jossa olisi lähes pelkästään hyvinvoivaa keskiluokkaa ilman huono-osaisia

Vierailija
367/434 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuka.

Koko kunta, alueesta riippumatta.

Vierailija
368/434 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iloinen itä-Helsinki

Mikä paikka tämä on?

Kona kontula !

Kkkonnnn

Vierailija
369/434 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katuma Hämeenlinnassa.

Vierailija
370/434 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sörnäinen. Asuin Kurvin kohdalla.

Kieltämättä totta, asuin siellä vuosia sitten yhden kesän, se riitti. Viisastuin ja sen jälkeen olen aina tutkinut ja käynyt tulevilla kotiseuduillani useampaan kertaan ennen muuttoa. En siis ole koskaan asunut todella kamalissa paikoissa; itse tykkään, että kaikki palvelut, hyvät kulkuyhteydet ja luontoa löytyy läheltä.

Olen asunut paljon Espoossa Pohjois-Tapiola, Kilo, Haukilahti, Mikkelä. Helsingissä (Sörnäisten lisäksi) Siltamäki, Puistola, Ala-Tikkurila. Nyt Vantaalla Asolassa. Kaikki olleet tosi kivoja paikkoja!

Vierailija
371/434 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannelmäki Stadissa. Paikka täynnä pikkusieluisia kyttääjiä ja porukkaa, jotka luulee olevansa jotenkin parempaa väkeä, vaikka hädin tuskin on nousseet siitä aivan onnettomimmasta loukusta, eikä näillä tietenkään ole minkään valtakunnan käytöstapoja.

Vierailija
372/434 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säynätsalo, Jyväskylä. On se vaan helvetin ankea ja ne nistit..

Vierailija
373/434 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo vois olla jees kirjoitti:

Asuinalueiden sisällä on aika paljon vaihtelua myös, esim. Malmilla on lentokentälle päin mennessä huomattavasti viihtyisämpää, omakotitaloja yms. Aseman ja varsinkin Malmintorin puoli on toki karmeaa ja siellä ne alkkikset ja nistitkin heiluu enimmäkseen.

Sama Tampereelta esim. Kaleva on kovasti lapsiperheiden suosiossa, mutta Prismalle päin mentäessä idylli vähän rapistuu. Muutettiin vuosi sitten taka-Kalevaan, ja taloyhtiön asukkaista suurin osa tuntuu olevan alkoholisteja tai nistejä. Rapussa/hississä haisee aivan ruokottomalle ja kämpissä poltetaan sisällä sekä tupakkaa että pilveä, haju kulkeutuu myös omaan kämppään. Öisin mölistään jonkin verran. Turvatonta ei toki ole, mutta ei myöskään ihan sitä Kalevan idylliä mitä esim. Sammonkadun alkupäästä löytyy. Ja sitten taas uusissa taloissa muutaman sadan metrin päässä meno rauhallisempaa.

Tuntuu olevan vaikea löytää sellaista asuinaluetta, jossa olisi sopivassa suhteessa kaikenikäistä- ja kuntoista porukkaa, vaihtoehtona on joko lapsiperheiden kansoittamat alueet, eläkeläisten hys hys -talot tai opiskelija/alkkis/narkkilähiöt.

Minusta taas Helsingissä kaikki alueet alkavat olla tuota sekasotkua ja on vaikea löytää aluetta, jossa olisi lähes pelkästään hyvinvoivaa keskiluokkaa ilman huono-osaisia

Vanhatpi.iat täyttävät Helsingin.

Heiltä kaupunki perii sen yksiön, kaksion ja laittaa sen asukkaan joka seuraavaksi asunnon tarvitsee. Yleensä sen tarvitsee juop.po, nis.ti, vankil.asta vapautunut sarj.akur.istaja...

Pikkuhiljaa kaupunki on täynnä tätä muiden kustantamaa elät.tiä. Ei ihme että 100.000€:n vuosituloista menee veroja 50.000€.

Vierailija
374/434 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keravan kannisto eli kännistö 90-luvulla. Aina saviolle asti hyvin rajua toimintaa. Epäilen että keravan kollit sketsi tulee näiltä seuduilta. Alueella on ammuskeltu ja kesät tuntuivat olevan kauttaaltaan kosteita.

Niihin aikoihin sai pelätä oikein kunnolla.

Aina sai pelätä savionraitilla kohti kännistöä että milloin tien pusikoista hyökkää ties millaista mörköä tai mönkijää. Epämääräistä mölinää vain kuului ja tupakkaa pummattiin keskellä yötä. Pitkää suoraa kun käveli tai pyöräili, niin sai väistellä humaltuneita. Joskus vastaantulevat humaltuneet yrittivät ottaa pyöräilijän koppiin ja nauraa röhöttivät.

Muistan kuinka 2008 tapahtui puukotus koripallokentällä ja mainittiin että Kerava.

Pelkoni paljastui todeksi, kun huomasin että sehän on lähellä entistä vaaravyöhykettä.

En tiedä millaista nykyään on. Yleensähän kun porukka vanhenee niin menokin rauhoittuu.

Vierailija
375/434 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukinmäki, eli samoilla seuduilla. Piikitystä keskellä päivää, juoksukaljoja ja ruokakaupassa alkoholistit ranskanleipäostoksilla, kun muuhun ei hampaat pysty ja vatsa kestä.

Sitä syödään kyllä siks, että se on halvinta.

ei sitä syödä vaa sen läpi uitetaa LASOL

Vierailija
376/434 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihamafia,puistokeinu ja talkoot kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootteko te maalta? kirjoitti:

Siis on täällä aika nössöä väkeä kun pelkää jotain käytettyjä huumeruiskuja ja lasinsiruja.

Mun lapsuudessa lasinsiruja oli kaikkialla ja puliukkoja kanssa. Oli imppareita.

Niillä ei ollut rahaa kuin tinneriin. Tinttu-ukkoja.

Näitä makoili pitkin pihaa. Aamulla saattoi löytyä läheltä hiekkalaatikkoa ukko makoilemassa ripulit housuissa ehkä. Haju oli kamala.

Myös mopon tankkeja imppasivat. Maksoivat mopopojille vähän taskurahaa että pääsevät haistelemaan bensaa. Joku välillä tyhjensi vatsansa kesken toimituksen.

Meidän kerrostalon rapusta löytyi maissipiippujakin. Kun kysyin äidiltä että mikä tämä on, niin käski laittaa pois roskiin. Huumepiippu kuulemma oli.

Eikä siitä sen enempää. Siitä lähtien tiesin että on huumepiippuja ja tupakkapiippuja.

Varmuudeksi kysyin aina papalta että onko pappa kummalla.

Pappa vain nauroi makeasti. Taustalla oli Leninin pää pöydällä ja minusta tuntui aina että hänkin nauroi todella pitkää nauruaan.

Ei minua tuon ikäisenä pelottanut lasinsirut tai huumepiiput. Ruiskutkin olisin osanut itse laittaa kouluikäisenä roskiin.

Olette te hienoperseet eläneet hienoa elämää kun lasit ja neulat pistää pelkäämään.

Justiinsa juu. On sellaista menoa tarjolla joissakin taloissa nykyään, että realistista aikuistakin "pelottaa" tai jopa joskus pelottaa. On asioita, joista ei halua tulla tietoiseksi vain sen takia, että sattuu asumaan jossakin. Nykyään huumeidenkäyttö erinäisine lieveilmiöineen on _hieman_ erilaista kuin 1960-70 -luvuilla. Jos ei vielä ole kokemusta siitä, niin sitten vain rohkeasti hankkimaan uudenlaista asumiskokemusta! :) Tässä ketjussahan on paljon hyviä paikkoja kokeiltavaksi.

Ehkä se paistaa sitten teikäläisistä jotenkin habituksesta että olette muualta.

Minä olen aina saanut olla juoppojen, narkkareiden ja monenlaisten keskellä rauhassa. Enkä edes itse sekoile mitenkään. Oletteko pukeutuneet liian hienosti?

Joku teissä on jos muut katsovat ilkeästi ja huutelevat.

Minullakin on parveke ihan alatasolla ja ei kukaan koskaan ole sinne kiivennyt ja alkanut kolkutella ikkunaa. Naapurissa oli opiskelija ja häntä kuulemma vainottiin. Muutti pois.

Oli hienoston tyttö säästämässä halvassa vuokrassa.

Kyllä minä tiesin että isällä olisi varaa parempaakin. Sen verran hienoa auto ajoi kerran pihaan.

Kyllä siitä autosta juteltiin pihan porukan kanssa. Useiden kymmenten tuhansien audi. Siitä olisi kuulemma saanut hyvät rahat.

Onhan siellä töissäkäyviäkin. Nämä elävät omaa elämäänsä ja jos on auto ei ole mitää tarvetta käydä edes paikallisella ostarilla. Voi asua ns. huonolla alueella mutta elinpiirisi on muualla.

Vierailija
377/434 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keiteleen kunta

Vierailija
378/434 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitaako olla suomalaisia kaupunginosia?  Olen asunut vahan vaikka missa.

-Lakewood,  Los Angeles (  Kulahtanut,  liian lahella Comptonia ja Long Beachin ei-niin-mukavaa osaa,  lahella lentokenttaa,  roskaisaa, hamaraa porukkaa haahuilee ympariinsa)

-East Harlem,  New York  (  Ei niin uhkaava kuin itse Harlem mutta posh Upper East side vaihtuu hyvin akkia hamarammaksi seuduksi,  missa pimealla pyrkii kavelemaan nopeasti ja katselemaan taakseen.   Puukotuksista uutisointiin ja aseen laukauksia kuului asuntoon parin kerran.  Ei sinaansa paljon sen ihmeellisempaa kuin Losissakaan.

-Harringay/Tottenham,  Lontoo  (  kulahtanutta,  paakaduillakin haisi marijuana,  ihmeellista porukkaa vetelehtimassa kaduilla,  kaupat ja palvelut lahinna fried chicken- kioskeja ja viinakauppoja.  Cat calling- huutelua autoista pimealla)      tasta tosin on aikaa ja tama alue on ihmistaytynyt 15 vuodessa hurjasti!!

Suomessa ehka sitten Jyvaskylan Pupuhuhta ja Kuokkalan tietyt alueet.  

Vierailija
379/434 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupu huhas on just rentoo

Vierailija
380/434 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

King’s Cross Lontoo. Roskaista ja likaista. Juoksin asunnolleni usein pysäkiltä, jotain puukkojengiläisiä huuteli minulle. Välillä osa katua oli suljettu pommin takia. Kerran meinasin mennä katsomaan urheilukassia, joka oli jätetty keskelle portaita. Minut varoitettiin pois, koska kassissa saattaa olla pommi. Kerran minulta kysyttiin tietä autosta (nainen ja mies), ystävällisyyttäni sanoin, että voin tulla näyttämään paikan, kun olin matkalla siihen suuntaan. Ajoimme muutaman korttelin ja hyppäsin pois. Kuulin, että noin ei saa ikinä tehdä. Naiset ovat mukana monissa raiskauksissa.

Eli ihmisiin ei voinut luottaa, yksin ei voinut liikkua seitsemän jälkeen ulkona. Tulet ryöstetyksi puukolla, jos menet vaikka iltakävelylle.

Talo, jossa asuin, oli homeessa. Minut tietysti majoitettiin kellariin. Olin nuhassa kokoajan. Talonmies oli pervoileva kyylä, jonka ikkuna oli suoraan omaani vastapäätä.

Mellunmäessä aseman seutu oli mukavaa tuohon verrattuna. Asuin siellä opiskeluaikana.

Mina vuonna asuit Lontoossa?   Nykyisin Kings Crossilla asuu vaan rikkaat ja normaalituloiset joutuu ostamaan jostain Wood Greenista ehka