Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmein asuinalue, jossa olet asunut?

Vierailija
08.02.2020 |

Itselläni Malmi Helsingissä, tästä toki on aikaa yli 10 vuotta. Paljon päihdeongelmaisia, keskellä päivää näki puukkohippaa yms. toimintaa. Joskus poliisit tekivät rynnäkön bussiin kesken matkan, kun siellä ilmeisesti oli joku huumerikollinen kyydissä. Pelkäsin liikkua ulkona sen kuukauden aikana, jonka tuolla asuin.

Kommentit (434)

Vierailija
301/434 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Hervanta. Juoppoja, rikollisia, väkivaltaa, hulluja, työttömiä, verta, hikeä, kyyneliä. Lähes 10v ennenkuin pääsin pois betonihelvetistä.

Minusta täällä on niin hiljaista ja rauhallista että välillä mietin että missä kaikki oikein ovat.

Vierailija
302/434 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehtomäki Kouvolassa ehdottomasti. Haiseekin epätoivolle, kun ajan nykyään läpi.

Olin kerran ”hotelli Hilttonissa” bileissä. Sanonpa vaan, että huh huh 😅

Eikö hotelli Hilton ole se Hgissä sijaitseva kamala kerrostalo, josta on tehty dokkarikin? Talossa asui nuoria syrjäytyneitä.

Alkuperäinen kirjoittaja tarkoittaa varmaan Kouvolan Eskolanmäen "Hilttonia" :D En tosin tiedä onko se "Hiltton'' enää vuosiin kulkenut sillä nimellä. Käsittääkseni rauhoittunut jo aikoja sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/434 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kun lukee niin tuntuu että pääkaupunkiseudulla ei voi muuttaa yhtään mihinkään. Miten siel valtaosa suomalaisista majailee?

Vierailija
304/434 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kaupungin kämpät, eri paikkakunnilla.

Usein suurin osa naapureista on ollut tavallista porukkaa, mutta joukossa on AINA 1-2 taloutta, jotka tekevät elämisestä kurjaa kaikille muillekin. Nykyisessä talossani tämä talous on narkkari, joka kavereineen mm. sotkee, tekee ilkivaltaa muille, murtautuu kellarivarastoihin usein jne. Inhoaa lapsia eli heillekin huutelee. Kenestäkään muusta ei ole ollut mitään harmia. Kaikki naapurit tietävät kenestä on kyse, mutta mitään ei muka voida tehdä, kiitos munattoman isännöitsijän. 

Ei kannata mennä asumaan kaupungin vuokrataloihin tai muihinkaan, missä esim. vuokrataan kämppiä luottotiedottomille.

Stadissa olet onnekas, jos pääset kaupungin kämppään asumaan. Pienemmillä paikkakunnilla ehkä enemmän valinnanvaraa.

Kaikki Helsingin kaupungin asunnot ovat hirveitä. Olen asunut 3 kohteessa yht 10. Ei koskaan enää kiitos. Ovat todella " kämppiä" kuten kuvasit. Joka kohteessa on 1 häirikkö nisti alkkari, sekakäyttäjä tai mt ongelmainen kun heidät on pakko asuttaa johonkin. Perheellisenä kapungin asunnot ovat se pahin vaihtoehto.

onko todella nämä hiukan kalliimmat uudiskohteetkin esim kalasatamassa ja hertsikassa?

Ei ole kaikki Hgin kaupungin asunnot hirveitä. Ei vanhat eikä uudet. 

Riippuu mitä arvostaa. Myös uudiskohteissa on aina se muutama narkkiperhe seassa tai mt ongelmaisen tukiasunto. Kaupungin täytyy asuttaa kaikki johonkin. Kyllä ne melkein kaikki kohteet niitä kalleimpia lukuunottamatta ovat huonoja. Asunut olen 3 eri kohteessa vuosien varrella. Mutta ei sitä paremmasta tiedä jos asuu kaupungin asunnossa koko elämänsä. Nyt kun asun omassa asunnossa pientaloalueella on koko ilmapiiri täysin erilainen kuin kaupungin asunnoissa. Myös uudiskohteissa on monissa niin edulliset vuokrat että myös syrjäytynyttä porukkaa niistä löytyy.

Olen asunut lapsuuteni ja nuoruuteni isossa omakotitalossa "hyvällä" asuinalueella, opiskeluajan kimppakämpässä tavallisessa keskiluokkaisessa rivarissa, suurimman osan aikuiselämästäni okt:ssa yhdessä Suomen suurituloisimmista postinumeroalueista ja nyt asun kaupungin vuokra-asunnossa. Asuminen on ihan yhtä rauhallista kuin aikaisemmissakin kodeissani. En ole ikinä joutunut naapureitteni taholta häirityksi. En ole ikinä nähnyt narkkaamista tai juopottelua, saati tappeluita. Poliisia ei ole näkynyt ikinä. Naapureina on tavallisia pienituloisia hoitajia, opettajia, rakentajia jne.

Miksi hoitajat ja opettajat tekevät asuinalueesta slummin, jos heitä on samalla alueella paljon?

ohis

Vierailija
305/434 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette kaikki tuppaa tänne Helsingin Etelä-Haagaan, joka on monikulttuurinen, kiva asuinalue.

Ei tarvitse vinkua puukoista, metelöinnistä, pelosta, vihasta.

No ainakaan itseäni länsirannikon ihmisenä ei kiinnosta muuttaa sinne kohti Itä-Suomea. : D

Vierailija
306/434 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin jakomäessä 90-luvulla (lapsena), ei jäänyt pahoja muistoja vaikka kaikennäköistä hiihtäjää siellä näkikin.

Vierailija
307/434 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontula, likainen ja nuhjuinen ostari täynnä juoppoja jotka meluaa ja riitelee niin että pullot ja kirosanat lentelee. Nykyään täynnä kebabpuljuja, aidot kaupat lopettaneet ajat sitten tilalle avattu kebabpuljuja uusille tulokkaille. Ostarin terv.keskuksessa puhuttiin huonosti suomea. Metroasema karmeassa kunnossa täynnä puluja ja graffitteja ja sen lisäksi synkkä. Koulun luona kaatis eli jätemäki jossa narkkarit riehuvat koirineen. Toisena kakkosena itäkeskus, jossa harvemmin näkee kantaväestöä kuppilat täynnä uusia tulokkaita. Metroasemien ovenpielet on narkkareiden ja sekakäyttäjien tupakointimestoja joissa myös tupakoimattomat saavat tupakka/kannabispöllyt kasvoilleen ohikulkiessa ja kerjäyksiä heitä kolikko/tupakka mitälie. Vartijat ainakin ennen istuivat kioskissa eivätkä huomanneet tappeluita.

Eri mieltä. Kun kontulan ostarille perustettiin näitä etnisiä ruokapaikkoja, alue on huomattavasti siistiynyt. Juottolat ovat vähentyneet. Ulkomaalaiset eivät juopottele, eivätkä käytä huumeita. Monissa taloissakin meno rauhoittunut, kun suomalaiset juopot joutuneet lähtemään/kuolleet.

Vierailija
308/434 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mina ei tykka forsa cumulus paha ruoka huono vaatte vahan raha

Vierailija
309/434 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selvinnyt vähällä, kamalin paikka Tampereen keskusta.

Vierailija
310/434 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porin Sampola on ankein paikka missä oon asunut. Ainakin oman kotitalon ympäristö koostui pelkistä samannäköisistä neukkukuutioista ja teollisuusalueesta. Alue oli myös aika levoton asukkiensa puolesta, puukko heilui ja kauppoja ryöstettiin.

Vierailija
311/434 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana vuonna -83  Lahden Liipolassa alivuokralaisasunto. Viihdyin yhden vuorokauden.

Onneksi kansanopisto järjesti asunnon keskustasta. 

Kuopiossa  87-syksystä kevääseen -88 opiskelijoina.  Asuimme   Särkiniemessä. Asuntona oli muuten ihan tilava ja mukava kaksio mutta se oli rumassa tornitalossa, erittäin ankeassa. 

Onneksi saimme kesällä asunnon aivan Kuopion keskustassa.

Noin parikymmentä vuotta sitten taaskin opiskelijana, nyt  Haminan Poitsilassa. 

Taas ruma lähiökerrostalo, jossa oli parveke maantasassa. Mölyävät humalaiset pitivät hereillä.

Silloinkin kävi tuuri ja sain mukavan asunnon vielä lähempää opiskelupaikkaa.

Opiskelujen välissä olen saanut aina asunnon kantakaupungista, mitä kaupunki se nyt on ollutkaan.

Nykyään asun eräässä rannikkokaupungissa, sen vanhassa osassa pienkerrostalossa joka on rakennettu 1863.

Ikinä en muuta lähiöön niinkauan kuin minua ei väkisin viedä. Joskus näen painajaisia noista elementtitaloista murheellisessa lähiössä,

Vierailija
312/434 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on jotenkin epäonnistunut kaupunginosien nimeämisessä. Siis kuka haluaa asua paikoissa nimeltä Janka, Kalkku, Hyhky, Turtola..

Vierailija
313/434 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen asunut pääasiassa mukavilla asuinalueilla, mutta kyllä Sörnäisten pääty Mäkelänkadun varrella (vissiin lasketaan vielä Vallilaksi) oli kamalin. Aamulenkillä huumeruiskuja saattoi lojua pitkin katua, illalla sai pelätä oikeasti raiskaamista ja kerran jouduin juoksemaan pakoon porttikongiin. Nykyään vissiin ihan siistiä ja arvostettua seutua. Muutenkin Helsinki oli kokonaisuudessaan ahdistava paikka, 2009 muutettiin Espoon puolelle ja heti tuli turvallisempi olo. Nykyään asutaan landella ❤️

Nykyään tuossa kohti on hyvä asua. Kyllähän sitä sekavaa porukkaa edelleen tässä pyörii, mutta koko Vallila on kyllä niin kaupungistunut ettei pelota.

Toista oli Lahdessa keskustassa, paikka autioitui viimeistään klo 20 illalla ja liikkeellä yöllä vain epäilyttävää porukkaa. Sieltä on pelottavimmat kokemukset. Erityisesti opiskelijatalo Lidliä vastapäätä oli erityisen hurmaava paikka asua.

Vierailija
314/434 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijana vuonna -83  Lahden Liipolassa alivuokralaisasunto. Viihdyin yhden vuorokauden.

Onneksi kansanopisto järjesti asunnon keskustasta. 

Kuopiossa  87-syksystä kevääseen -88 opiskelijoina.  Asuimme   Särkiniemessä. Asuntona oli muuten ihan tilava ja mukava kaksio mutta se oli rumassa tornitalossa, erittäin ankeassa. 

Onneksi saimme kesällä asunnon aivan Kuopion keskustassa.

Noin parikymmentä vuotta sitten taaskin opiskelijana, nyt  Haminan Poitsilassa. 

Taas ruma lähiökerrostalo, jossa oli parveke maantasassa. Mölyävät humalaiset pitivät hereillä.

Silloinkin kävi tuuri ja sain mukavan asunnon vielä lähempää opiskelupaikkaa.

Opiskelujen välissä olen saanut aina asunnon kantakaupungista, mitä kaupunki se nyt on ollutkaan.

Nykyään asun eräässä rannikkokaupungissa, sen vanhassa osassa pienkerrostalossa joka on rakennettu 1863.

Ikinä en muuta lähiöön niinkauan kuin minua ei väkisin viedä. Joskus näen painajaisia noista elementtitaloista murheellisessa lähiössä,

Muutenkin tuo nimitys ”lähiö” on outo. Mielestäni parempi nimitys olisi ”kaukio” tai ”ulkokaupunki” tai ”harmio”

Vierailija
315/434 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainenjostakin kirjoitti:

Korso, tosi levoton ja ruma paikka.

Keskustan pubien ympäristö on ihan yhtä kamala kuin muissakin pääkaupunkiseudun ostareilla, joissa on pubeja. Muuten Korsossa on paljon ihania, rauhallisia omakotitaloalueita, joissa lapsiperheet viihtyvät. Olen asunut perheeni kanssa yhdellä niistä 14 vuotta, enkä aio muuttaa täältä minnekään. 

Vierailija
316/434 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo, Gammelbacka/Tornipolku.

Vierailija
317/434 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannelmäki ja Malminkartano opiskeluaikoina

Vierailija
318/434 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemijärvi, ainiin asun täällä edelleen

Vierailija
319/434 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkään Paavola kauan aikaa sitten. Kaikenlaista hiipparia asui siinä kerrostalossa. Kerran joku narkki/juoppo sammui rappukäytävään meidän oven taakse niin etten päässyt ulos. En uskaltanut herättää sitä, joten jouduin perumaan vauvani neuvola-ajan.

Vierailija
320/434 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko te maalta? kirjoitti:

Siis on täällä aika nössöä väkeä kun pelkää jotain käytettyjä huumeruiskuja ja lasinsiruja.

Mun lapsuudessa lasinsiruja oli kaikkialla ja puliukkoja kanssa. Oli imppareita.

Niillä ei ollut rahaa kuin tinneriin. Tinttu-ukkoja.

Näitä makoili pitkin pihaa. Aamulla saattoi löytyä läheltä hiekkalaatikkoa ukko makoilemassa ripulit housuissa ehkä. Haju oli kamala.

Myös mopon tankkeja imppasivat. Maksoivat mopopojille vähän taskurahaa että pääsevät haistelemaan bensaa. Joku välillä tyhjensi vatsansa kesken toimituksen.

Meidän kerrostalon rapusta löytyi maissipiippujakin. Kun kysyin äidiltä että mikä tämä on, niin käski laittaa pois roskiin. Huumepiippu kuulemma oli.

Eikä siitä sen enempää. Siitä lähtien tiesin että on huumepiippuja ja tupakkapiippuja.

Varmuudeksi kysyin aina papalta että onko pappa kummalla.

Pappa vain nauroi makeasti. Taustalla oli Leninin pää pöydällä ja minusta tuntui aina että hänkin nauroi todella pitkää nauruaan.

Ei minua tuon ikäisenä pelottanut lasinsirut tai huumepiiput. Ruiskutkin olisin osanut itse laittaa kouluikäisenä roskiin.

Olette te hienoperseet eläneet hienoa elämää kun lasit ja neulat pistää pelkäämään.

Justiinsa juu. On sellaista menoa tarjolla joissakin taloissa nykyään, että realistista aikuistakin "pelottaa" tai jopa joskus pelottaa. On asioita, joista ei halua tulla tietoiseksi vain sen takia, että sattuu asumaan jossakin. Nykyään huumeidenkäyttö erinäisine lieveilmiöineen on _hieman_ erilaista kuin 1960-70 -luvuilla. Jos ei vielä ole kokemusta siitä, niin sitten vain rohkeasti hankkimaan uudenlaista asumiskokemusta! :) Tässä ketjussahan on paljon hyviä paikkoja kokeiltavaksi.

Ehkä se paistaa sitten teikäläisistä jotenkin habituksesta että olette muualta.

Minä olen aina saanut olla juoppojen, narkkareiden ja monenlaisten keskellä rauhassa. Enkä edes itse sekoile mitenkään. Oletteko pukeutuneet liian hienosti?

Joku teissä on jos muut katsovat ilkeästi ja huutelevat.

Minullakin on parveke ihan alatasolla ja ei kukaan koskaan ole sinne kiivennyt ja alkanut kolkutella ikkunaa. Naapurissa oli opiskelija ja häntä kuulemma vainottiin. Muutti pois.

Oli hienoston tyttö säästämässä halvassa vuokrassa.

Kyllä minä tiesin että isällä olisi varaa parempaakin. Sen verran hienoa auto ajoi kerran pihaan.

Kyllä siitä autosta juteltiin pihan porukan kanssa. Useiden kymmenten tuhansien audi. Siitä olisi kuulemma saanut hyvät rahat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän