Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unet ja lapsettomuus

22.06.2006 |

Varmaan jostakin 10-vuotiaasta saakka olen nähnyt vauva-aiheisia unia. Lapsuudessani ne johtuivat varmasti pitkälti siitä, että toivoin niin kovasti pikkusisarusta, jota en kuitenkaan koskaan saanut. Unet olivat aina sellaisia, että vauva oli syntynyt jo jokin aika sitten, ehkä ehtinyt kasvaakin jo aika isoksi, ennen kuin sain nähdä hänet ja hoitaa häntä. Myöhmmällä iällä samat unet jatkuivat, syynä ehkä krooninen vauvakuume nuoresta saakka ;) Mutta koskaan en siis synnytystä unessa nähnyt/kokenut, aina oli " valmis" vauva ja ihmettelin, miksen ole aiemmin tiennyt vauvasta.

20-vuotiaana tajusin, että vauvaunet olivat olleet aina juuri em. kaltaisia. Siitä minulle heräsi kauhu: Mitä jos en voikaan saada lapsia? Kun olin asian oivaltanut, en nähnyt enää lainkaan vauva-aiheisia unia. Pari kuukautta tuon jälkeen mieheni kertoi minulle vaivastaan, joka todennäköisesti tekisi vauvan saamisen hankalaksi.

Aikaa on kulunut kolme vuotta, enkä ole tajunnut/muistanut lainkaan tuota unien näkemistä, niiden " tulkintaa" , sekä mieheni kertomaa mahdollisista lapsensaantiongelmista.

Tällä viikolla näin kuitenkin taas unen, jossa minulla oli yhtäkkiä lapsi. Aloin imettää lasta kaupassa, kunnes tajusin, että en ole vielä koskaan imettänyt tätä, ja lapsi oli kuitenkin jo melko iso. Taas siis " keskeneräinen" uni. Unella on ehkä jotain tekemistä sen kanssa, että kälyni synnytys oli käsillä.

Meillä itsellä on takana nyt yksi epäonnistunut ICSI-hoito.

Ehkä tämä koko juttu kuullostaa typerältä ja sekavalta, mutta oli vain pakko kertoa johonkin. Nyt ihan oikeasti pelottaa, että mitä jos emme tosiaan koskaan saa biologista lasta, vaan tuo lapsen elämän alun puuttuminen unesta viittaa adoptioon??

En kyllä yleensä usko uniin, mutta silti. Kun vauvaunien näkeminen loppui kokonaan silloin, kun tajusin niitä näkeväni, ja sen että jos en voikaan lasta saada. Ja sitten se miehen kertominen pian sen jälkeen...

Hui hui :o

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minäkin näen aika usein vauvaunia, jotka johtuvat varmasti siitä, että vauvakuume on kova! Ja unet ovat samanlaisia kuin sullakin, vauva yhtäkkiä tupsahtaa vaan jostakin. En usko, että se enteilee mitään, vaan johtunee siitä, että synnytystä on vaikea kuvitella kun ei ole siitä kokemusta. Olen monesti miettinyt millaista on olla raskaana ja millaista on olla ison mahan kanssa mutta unissa minulla ei ole koskaan isoa mahaa, vaikka olen suurin piirtein synnyttämässä, vaikka sitä synnytystä en siis koe unissa. Mutta toivotaan, että me koemme kaikki nuo vielä oikeassa elämässä! :)

Vierailija
2/2 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unet ovat AINA menneet niin, että minulla ei koskaan ole ollut vauvaa, vaan lapsi on ollut jo isompi. En myöskään koskaan ole unessa synnyttänyt tai ollut raskaana. jostakin lapsi on vain ilmestynyt aina ja ihmiset ovat ihmetelleet kun se on niin iso, eikä vauva ollenkaan.

Tosielämässä omaa biologista lasta ei vuosien yrityksistä huolimatta ole tullut, mutta luonani asustaa nyt vajaa 2-vuotiaat pienet tummat afrikkalais-tytöt : )

Uskon unien enteilleet tulevaisuutta, etenkin kun unet usein merkitsevät minulle jjotakin todellisesta elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi