Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähihoitajaksi valmistuneet, millaisilla papereilla?

Vierailija
07.02.2020 |

Saitteko hyvät arvosanat/keskiarvon tutkintotodistukseen?
Onko näillä ollut minkäänlaista merkitystä töitä hakiessa, onko numeroita tuijoteltu?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä nyt, josko olis lähihoitajia paikalla..

Vierailija
2/9 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostelu on nykyään 1-3. Itse sain pelkkiä kolmosia mielestäni täysin ilman vaivaa. Koulu oli helppo ja pelkällä läsnäololla sai mielestäni jo kakkosia. Itse opiskelin paljon ekstraa koska halusin osata alani hyvin ja nykyään kun itse koulutan ja arvioin työssäoppijoita suorastaan ärsyttää opettajien painostus antaa hyviä arvosanoja oikeasti huonoille opiskelijoille. Kuka vain pääsee läpi ja jopa hyvillä arvosanoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostelu on nykyään 1-3. Itse sain pelkkiä kolmosia mielestäni täysin ilman vaivaa. Koulu oli helppo ja pelkällä läsnäololla sai mielestäni jo kakkosia. Itse opiskelin paljon ekstraa koska halusin osata alani hyvin ja nykyään kun itse koulutan ja arvioin työssäoppijoita suorastaan ärsyttää opettajien painostus antaa hyviä arvosanoja oikeasti huonoille opiskelijoille. Kuka vain pääsee läpi ja jopa hyvillä arvosanoilla.

No ei edes tarvii olla kovin fiksu et pääsee lähihoitaja koulutusta läpi hyvin arvosanoin. Ei se koulutus ole mikään vaikea edes.

Vierailija
4/9 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa arviointi on nykyään asteikolla 1-5.

Valmistun maaliskuun alussa ja laskin keskiarvoni, se on 3.9. Olen vähän pettynyt, vaikka suurin osa numeroista onkin nelosia.

Mutta kuinka paljon työnantajat katsoo numeroiden perään?

Vierailija
5/9 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta numerot. Olen valmistunut lähihoitajaksi 20 vuotta sitten huonoilla arvosanoilla. Kaikki työt olen saanut, mitä olen hakenut. 

Vierailija
6/9 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei numeroita juuri ole työpaikoilla katseltu. Arvostelu oli 1-3 ja sain muistaakseni yhden kakkosen ja kaikki loput 3 (numeroita oli ehkä n. 30kpl). Mutta tein varmuuden vuoksi aivan hemmetisti töitä hyvien numeroiden eteen. Ensihoitoon ja hammashoitoon oli nimittäin oltava kiitettävät numerot jos niille mieli suuntautua koska paikkoja oli niin vähän ja noihin oli kova tunku (lisäksi ei ole montaa koulua jotka edes tarjosivat noita suuntauksia), minä kun halusin nimenomaan hammashoitoon (muuten koko koulutus olisi ollut aivan turha minulle).

Vierailija
7/9 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän oppilaitoksessa opiskelu oli vaikeaa. Erittäin haasteellista jopa. Vaadittiin paljon. Tiedän, että joka paikassa ei ole niin. Sain muista kolmosen, mutta yhdestä ykkösen. Ykkösen yhdestä näyttöviikosta, kun alusta asti minuun suhtauduttiin oudosti. Ei noita numeroita ole ihmeemmin haastatteluissa katsottu.

Vierailija
8/9 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus lähihoitajan koulutuksesta on karu.

Aikuisille opetetaan sellaisia perustaitoja jotka nämä osaavat entuudestaan.

Alalle johdatellaan ihmiset joille se Ei sovi.

Olen itse tehnyt pariin kertaan työnvälitystoimiston ammatinohjauksessa testin samoin tuloksin, välissä kymmenen vuotta. Tulos: Tiede, johtaminen ja taide. Mihinkään näihin ei tietenkään saanut ohjausta. Ensimmäinen testi nuorena.

Vaihtelevasti taidetta tehneenä olen tehnyt hanttihommia.

Testeissä minulle huonoiten sopi hoitoala.

Kuitenkin useiden muiden tavoin olin työttömyyden takia pakotettu tälle alalle.

Koulutuksen typeryys oli yllätys. Yllätys oli myös se, että kukaan oppilaista ei omannut mitään kiinnostusta alaan. Taisin olla ainoa joka huomio kanssa oppilaan kun tämä oli sairas.

Olin itse vakavasti sairas yhdellä tunnilla, kukaan ei ollut yhtään kiinnostunut! Opettajajoka oli sairaanhoitaja oli vähiten kiinnostunut.

Nämä ovat ne pian valmistuvat lähihoitajat joita kutsutaan terveydenhuollon ammattilaisiksi! Ikinä ei pitäisi alalle lykätä ihmisiä jotkaeivät ole siitä aidosti kiinnostuneita. Nämä ihmiset työskentelevät eri paikoissa "ammattilaisina", he ovat ne jotka tulevat auttamaan teitä vaikeuksissa olevia masentuneita, perheneuvolassa tms.

Vierailija
9/9 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen lisäten vain kaksi tulevaa lähihoitajaa näytti hiukan kiinnostusta kun olin sairas tunnilla.

Itse minä jolle alaei edesollut se sopiva olin mittaamassa pulsdiahuonovointiseltaopiskelutoverilta. Minua myös olisi ollut tarpeellista saada selville opiskelijatoverin huonon fyysisen olon syy.