Lapsivapaa lento?
Olisiko hyvä vaihtoehto? Lensin juuri yölennolla Taikkuihin ja muutaman äidin pikku nilviäisen tauoton huuto pilasi unet kymmeniltä ihmisiltä. Suomi-filmin piikatytön näköinen äiti ja Jukolan Jussin näköinen isä tuijottivat suu auki tenaviaan kykenemättä tekemään yhtään mitään.
Kommentit (54)
Vuokraa yksityiskone lentäjineen tai pysy kotona. Siinä ne vaihtoehdot.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miksi vauvoja pitää rääkätä raahaten ne lentokoneeseen. Osaako itse nauttia sellaisesta lomasta? Eikä se lapsi saa mitään muistoja siitä.
Eihän nyt vauvan vuoksi sinne lomalle tai minne lie lähdetä :D
Vauva vain kulkee vanhempien mukana sinne minne he menevät, ja vanhemmat saattavat liikuskella paikasta toiseen.
Älä ole tynnyri, tule ulos.
Minua ei ärsytä valehtelematta koskaan pienten lasten äänet/huuto missään.
Johtuukohan siitä, että olen tottunut?
Elämässäni on aina ollut pieniä lapsia eikä sukupolvien välinen luonteva ketju ole omalla kohdallani -luojan kiitos- koskaan katkennut, kuten useilla suomalaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miksi vauvoja pitää rääkätä raahaten ne lentokoneeseen. Osaako itse nauttia sellaisesta lomasta? Eikä se lapsi saa mitään muistoja siitä.
Ehkäpä halutaan perheen voimin _yhdessä_, ei siinä ole pointti se että vauvalle jäisi muistoja, vaan että ollaan kaikki yhdessä lomalla. Katsos kun jotkut arvostaa perheen yhteistä aikaa ja rakastaa lapsiaan.
Kaikki ei myöskään mene aina vaan lomalle, vaan esimerkiksi tapaamaan isovanhempia, joista on varmaan ihan kiva nähdä myös lapsenlastaan.
Lento ilman idiootteja olisi myös ihana. Mutta en ole tarpeeksi varakas hankkiakseni yksityiskoneen.
Mutta ap, vakavasti puhuen, jos teet hatakirin nyt ei tarvitse enää koskaan lentää samassa koneessa perheiden kanssa. Perheilläkin on mukavaa, kun ei tartte joidenkin omahyväisten mulkvistien huokailua kuunnella.
Eli tee se meidän kaikkien parhaaksi. Ilmastokin tykkää.
Ja miksiköhän Suomessa syntyvyys laskee.
Vierailija kirjoitti:
Humalavapaa lento? Mun + puolen koneellisen yöunet pilasi kännäävä 5 hengen porukka joka käkätti läpi lennon. Olisko hyvä idea?
Joo onhan se ärsyttävää jos joku meluaa jne mutta ehkä kannattaa kuitenkin sopeutua tiettyyn epämukavuuten - tai muuttaa sinne kuuluisan korpeen. Jotku ihmiset nyt vain ovat moukkia, eivät ota muita huomioon koska "minulla on oikeus". Välttelen tällaisia ihmisiä mutta niihin valitettavasti törmää joskus, esim juurikin lentokoneessa. Onneksi ovat yleensä lyhytkestoinen ärsytys (paitsi jos sattuu asumaan naapurissa).
Joo siis känniset ihmiset....:/
Minua itseäni häiritsee lähinnä vain haisunäädät ja epäpuhtaat tahmatassukat, mutta huomaan, että lapselleni tulee todella outo olo näistä kännisistä.
Lapsi siis alakoululainen, ja inhoaa alkoholia ihan vaan julkisilla paikoilla näkemiensä asioiden perusteella.
Menisin tuollaiselle mielelläni lapseni kanssa, koska hän on syntymästään asti halunnut aina nukkua lähes noususta laskuun. Hereillä ollessaan nyt isompana lukee tai värittää kuvia.
Voisin mennä vaikka sellaisella hiljaisuustakuulla, jos lapsi häiritsee muita niin korvaan kaikille matkan hinnan omasta pussistani. Olen oikeasti valmis maksamaan rauhasta itselleni ja perheelleni, mutta ei, mölyapinat johtaa tätä maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se muista syöneensäkään, mutta nälässäkö pitäisi pitää. Omani muuten oli ensimmäisen kerran lennolla puolivuotiaana. Lennettiin jenkkeihin. Vauva nukkui lähes koko 8h.
Lentomatkailu ole samanlainen perustarve kuin ravinto. Ja vauva varmasti olisi mieluummin kotona kuin reissussa.
Kyllä meidän puolivuotias oli mieluummin mukana kanssamme Kanarialla kuin erossa äidistä ja isästä.
Ja nautti kovasti lämmöstä hänkin.
Eihän sen tarvitse olla erossa äidistä ja isästä, jos hekin ovat kotona. :)
Ja jos j kun he lähtevät reissuun, seuraa vauva mukana.
Joko alat pikku hiljaa ymmärtää? :)
Kyllä osaa ihminen olla itsekäs. Ei edes oman lapsen hyvinvointi mene oman matkakuumeilun edelle.
Ihme kommentti. Lapseni hyvinvointi ei millään tavalla vaarantunut tuosta reissusta. Päinvastoin hänellä kuten sisaruksillaan oli oikein mukavat pari viikkoa Kanarian lämmössä tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on lapsia, mutta jos lähden aikuisten lomalle, niin en todellakaan halua kuunnella huutavia lapsia. Siksi kyllä lapsettomille lennoille.
Ok, ilmoittele kun olet järjestänyt asian. Perustatko kenties oman lentoyhtiön vai luuletko jollain muulla lentoyhtiöllä olevan kiinnostusta tai varaa lentää samoja reittejä niin, että osa lennoista on varattu vain tietyille ihmisryhmille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se muista syöneensäkään, mutta nälässäkö pitäisi pitää. Omani muuten oli ensimmäisen kerran lennolla puolivuotiaana. Lennettiin jenkkeihin. Vauva nukkui lähes koko 8h.
Lentomatkailu ole samanlainen perustarve kuin ravinto. Ja vauva varmasti olisi mieluummin kotona kuin reissussa.
Kyllä meidän puolivuotias oli mieluummin mukana kanssamme Kanarialla kuin erossa äidistä ja isästä.
Kyllä osaa ihminen olla itsekäs. Ei edes oman lapsen hyvinvointi mene oman matkakuumeilun edelle.
Kumpi olet:
vinkuva köyhä
vai
vihainen vela jota vituttaaa, kun perheelliset voivat matkustella eikä heidän tarvitsekaan kökkiä kotona kuten vihaisen velan fantasioissa?
Ettekö osaa käyttää kuulokkeita/korvatulppia?
Miksi edes kuvittelette voivanne nukkua yölennolla, jos olette noin herkästi häiriintyviä?
Ostakaa vastamelukuulokkeet tai Peltorit.
Tai matkailkaa kotimaassa jos ette kestä lentoja muiden ihmisten kanssa. Lapsiperheillä on ihan yhtä suuri oikeus matkailla kuin teilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kommentti. Lapseni hyvinvointi ei millään tavalla vaarantunut tuosta reissusta. Päinvastoin hänellä kuten sisaruksillaan oli oikein mukavat pari viikkoa Kanarian lämmössä tuolloin.
Joo ja eihän siinä oikeasti ole sen kummempaa kuin että jos äiti ja isi haluaa reissuun, niin sitten mennään ja vauva tulee tietysti kylkiäisenä.
Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta lapsen hyvinvointiin muuta kuin korkeintaan edistävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja eihän siinä oikeasti ole sen kummempaa kuin että jos äiti ja isi haluaa reissuun, niin sitten mennään ja vauva tulee tietysti kylkiäisenä.
Sivusta
Aivan. Ja vauvalla oli mukana sekä isoveli että isosisko.
Mitä siinä voisi sitten olla sen kummempaa kun pakataan laukut ja lähdetään?
Lensin tässä Pohjois-Amerikkaan joku aika sitten. Vaihdon jälkeen edessäni istui amerikkalaisperhe, jolla vauva. Enimmäkseen vauva oli hiljaa, mutta loppumatkasta hän oli tyytymätön. Varsinkin vimeiset pari tuntia meni aika vaihtelevasti, välillä vauva rauhoittui tutkimaan jotain lelua tms. mutta sitten taas tylsistyi ja alkoi kitinä ja parku. Minua ei haitannut enkä huomannut kenenkään muunkaan mulkoilevan saati tuhahtelevan. Sen sijaan joku kysyi, voisiko olla avuksi.
Mutta ihmekös tuo - koneessa en ainakaan havainnut muita suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva on varmasti kaikkein mieluiten vanhempiensa kanssa. Kotiin ei tarvitse bunkkeroitua, kun saa lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva on varmasti kaikkein mieluiten vanhempiensa kanssa. Kotiin ei tarvitse bunkkeroitua, kun saa lapsen.
Juurikin näin.
Laskin että meillä yläkouluikäiset lapsemme ovat olleet elämästään noin puolitoista vuotta ulkomailla kun kaikki yhteiset lomareissumme lasketaan yhteen.
Jos lapsi huutaa, juttelee tai liikkuu, on hän pilallehemmoteltu.
Jos vanhemmat tarjoavat pitkälle lennolle/junamatkalle/tms. lapselle viihdettä jotta matka sujuisi paremmin, on hän pilallehemmoteltu.
Vanhemmat ei voi nykyään tehdä mitään oikein ja lapsista puhutaan aivan järkyttävän rumasti, vaikka nämä toimivat vain kuin lapset yleensä toimivat. Lapset ovat lapsia, eivät he kykene toimimaan kuin aikuiset.
Ei ihme, ettei tähän maahan halua kukaan tehdä lapsia, kun asenteet ovat tällaisia. Lapset ovat ihan ok, kunhan eivät näy, kuulu eivätkä oikeastaan liiku missään minunminunminun näkökentässäni.
Kannattaa vähän miettiä, onko sisäistänyt omassa lapsuudessaan vihamielisen asenteen lapsiin vai mikä mättää, kun lasten olemassaolo menee niin tunteisiin. Aikuisella ihmisellä.