Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pärjääkö introvertti päiväkodissa/lasten kanssa?

Vierailija
06.02.2020 |

Mielipiteitä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja vanhempienkin kanssa pitäisi olla sosiaalisesti taitava! Enkä todellakaan ole se kaikkein sosiaalisesti taitavin. T. Ap

Sosiaalisesti taitavuus on opittava asia. Sitä täytyy harjoitella osatakseen kuten ihan mitä tahansa muutakin. Sosiaalisesti taitavat introvertit on usein erinomaisesti elämä menestyviä.

Vierailija
22/27 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en varmaan jaksaisi koko ajan olla hälinässä ja puhumassa jollekin. Lapsille ja vanhemmille. Myös kunnollisten taukojen puute olisi varmaan liikaa mulle, kun ei pääsisi pakenemaan niitä ihmisiä mihinkään.

Sen sijaan rauhallisia ja havainnoivia ihmisiä tarvitaan lasten kanssa. Myös lapsissa on niitä ujoja, rauhallisia ja introvertteja. Oman lapsen pk-ajoilta jäi vähän sellainen fiilis, että moni puhelias ja reipas hoitaja ei malttanut kuunnella mitä minä sanoin eikä sitä mitä lapseni sanoo. Toisaalta he ovat varmasti oikein hyviä ohjaamaan lapsilaumoja ja pitämään porukan ruodussa. Mutta tarvitaan myös ihmisiä huomaamaan ja ymmärtämään niitä hiljaisia, vetäytyviä lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en varmaan jaksaisi koko ajan olla hälinässä ja puhumassa jollekin. Lapsille ja vanhemmille. Myös kunnollisten taukojen puute olisi varmaan liikaa mulle, kun ei pääsisi pakenemaan niitä ihmisiä mihinkään.

Sen sijaan rauhallisia ja havainnoivia ihmisiä tarvitaan lasten kanssa. Myös lapsissa on niitä ujoja, rauhallisia ja introvertteja. Oman lapsen pk-ajoilta jäi vähän sellainen fiilis, että moni puhelias ja reipas hoitaja ei malttanut kuunnella mitä minä sanoin eikä sitä mitä lapseni sanoo. Toisaalta he ovat varmasti oikein hyviä ohjaamaan lapsilaumoja ja pitämään porukan ruodussa. Mutta tarvitaan myös ihmisiä huomaamaan ja ymmärtämään niitä hiljaisia, vetäytyviä lapsia.

Mikään ei sano, etteikö introvertti voisi halutessaan olla äänessä ja ohjailla lapsilaumoja. Vaikka sellainen käytös ei tule ihmisestä luonnostaan voi sillä tavalla silti hoitaa työtään. Etenkin jos näkee sen olevan järkevä ja tehokas keino hoitaa asioita. Introverttinä se vaan on tietoisesti tehty päätös valita tämä tapa toimia.

Vierailija
24/27 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää kielitaidottomatkin.

Vierailija
25/27 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää, kokemusta on ☺️

Vierailija
26/27 |