Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten varaudut ja suojaudut koronavirukselta?

Vierailija
06.02.2020 |

Eli varaudutko jotenkin koronavirukseen ja miten suojaudut siltä? Esim. huolehditko käsihygeniasta paremmin, vältätkö matkustamista, oletko hankkidun käsidesiä tai hengitysmaskeja tai oletko hamstrannut säilykkeitä kotiin?

Vai jatatko samaan malliin kuin ennenkin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään.

Vierailija
2/23 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedä mitä tehdä kun THLkään ei tiedä. Käsiä pesen ahkerasti enkä kulje julkisilla.

Muuten, koronaviruksesta parantuneita on vain 2.3 kertaa enemmän kuin kuolleita. Ja silti THL väittää että on ihan ok lennellä mm Thaimaahan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän olemasta 15min kauempaa muiden ihmisten kanssa samassa tilassa. Sain katseita isossa hypermarketissa kun piti juosta 10min kauppa läpi ja ostaa viikon ruuat. Varasin 5min kassalle ja pakkaamiseen. Sitten juoksin 5 ostoskassin kanssa liukuportaat äkkiä omalle autolle. Muutama tuote saattoi lentää kasseista juostessa. Autolla kun lähdin hallista liikkeelle, näin ajoradalla litistyneen leipäpaketin ja kananmunakennon. Nehän puuttui, kun laitoin ruokia kaappiin.

Vierailija
4/23 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä hygienialla ja välttelemällä muita ihmisiä :D Toki se ei sinänsä ole vaikeaa, koska muutenkin tykkään olla lähinnä läheisten kanssa tai yksin! Töissä ja salilla, muuten melkein aina viihdyn kotona :-)

Vierailija
5/23 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavoin kuin muistakin kausiflunssista.

Vierailija
6/23 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään...vielä. Sitten, kun Suomessa alkaa olla tuhat kuollutta/kk, on peli menetetty kuitenkin.

Siihen asti ja siitäkin eteenpäin vihetelen menemään, kuten nytkin. Pikku juttu. Äitini nimittäin kuoli kolme päivää sitten. Syöpä.

Virus ei hetkauta minua mitenkään.

Vierailija
7/23 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten miltä tahansa pisaratartunnalta. En mene lähelle, en lähmi ihmisiä, en lääpi paljain käsin mitään julkisilla paikoilla enkä myöskään naamaani. Pesen kädet aina kotiin tullessa ja ennen ruokailua. Ihmisjoukkojen välttely on introlle helppoa, en myöskään käytä julkista liikennettä.

Vierailija
8/23 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perunakellarissa pimeässä sukellusvarusteet päällä ja odotan että joko happi tai maailma loppuu, kumpi sitten tulee ensin.

Vierailija
9/23 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kahvia. Se on tepsinyt edellisiin viruksiinkin

Vierailija
10/23 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon kahvia. Se on tepsinyt edellisiin viruksiinkin

Tää!

Mulla kans.

Rouva Kausaali 😁

Vierailija
11/23 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän täydentelin ruokavarastoa. Pesen käsiä ahkerasti. Siinäpä se.

Vierailija
12/23 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varaudu tai suojaudu mitenkään. Tavallista elämää elän.

Vierailija
13/23 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä käsihygienia, lämmin vesi ja nestesaippua. Kuivaaminen mieluiten paperipyyhkeeseen.

Välttelen ihmisiä, en matkusta.

Vierailija
14/23 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään tuli kyllä mieleen, että ruokavarastoa pitäisi täydentää. säilykkeitä, makaronia, teetä jne. 

en tiedä onko käsidesi vai saippuapesu parempi?

Vierailija
15/23 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen miettinyt, että ehkä en tänä keväänä matkusta ulkomaille ollenkaan, siis mihinkään. luulen, että mitä köyhempi maa, sen suurempi corona-riski.

Vierailija
16/23 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toistaiseksi mitenkään. Noudatan THL:n ohjeita. Käsiä pesen muutenkin joka tapauksessa huolellisesti aina ennen ruokailua, kotiin tullessa sekä WC-käynnin jälkeen.

Vierailija
17/23 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi brittimies Kiinassa oli parantunut coronasta juomalla lämmintä viskiä ja hunajaa. Otan saman keinon käyttöön. Itse asiassa aloitinkin jo harjoittelun.

Vierailija
18/23 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Matkustelen, käyn tapahtumissa ja laivalla.

Vierailija
19/23 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan miettiä asiaa sitten kun joku seuraavista ehdoista täyttyy:

a) vähintään miljoona ihmistä on kuollut

b) vähintään tuhat ihmistä on kuollut tuhannen kilometrin säteellä minusta

c) vähintään yksi tuntemani ihminen on kuollut tai sata sairastunut

Eli enpä usko että tarvitsee koskaan tehdä mitään.

Vierailija
20/23 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän pitää tavallista parempaa huolta itsestäni, jotta vastustuskyky olisi hyvä. Huomenna tulee viimein rahaa, niin ehkä ostan vähän pakkaseenkin lihaa kaiken varalta. Minulla on sydänvika, joten normaalistikin olen huolellinen käsienpesun yms kanssa, koska kaikki taudit ottavat tosi koville. 

Yritän pitää mahdollisuuksien mukaan huolta myös mielenterveydestäni, että en pelkäisi liikaa. Kävin viikonloppuna elokuvissa esimerkiksi, vaikka järkevämpää olisi ehkä ollut pysyä kotona. Meillä on kylpylälahjakortti ja aioimme mennä maaliskuussa kylpylään ja tässä kuussa Helsinkiin, mutta lykkään noita reissuja nyt siihen asti, kunnes tilanne hieman rauhoittuu. Ei ole myöskään hyväksi olla lomalla, jos koko ajan pelottaa, parempi mennä sitten, kun voi mennä rauhallisin mielin ja nauttia oikeasti. Vältän siis turhaa matkustamista, mutta pyri elämään normaalia elämää. Pyrin keskittymään muihin asioihin, mutta seuraan uutisointia. Pistän erityisesti merkille kaikki hyvät uutiset aiheesta.