Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemukseni Latokartanosta

Kyllästynyt latokartanolainen
06.02.2020 |

Löytyykö linjoilta muita Latokartanolaisia? Mitä mieltä kaupunginosasta?

Muutin Latokartanoon vajaa 4 vuotta sitten ja aluksi olin melko innoissani: paljon luontoa ympärillä. Nyt olen kuitenkin alkanut kyllästyä paikkaan todenteolla, vaikka luonto toki on edelleen positiivinen juttu!

Palveluita on todella vähän ja mistään kulttuurista tai kaupunkielämästä on turha haaveilla. Oma ympäristö näyttää siltä kuin asuisi parkkipaikalla: oman ja viereisten taloyhtiöiden pihat on täytetty autoilla. Itselläni ei ole autoa. Julkinen liikenne on verrattain huonoa ja keskustaan kestää ruuhka-aikaan lähemmäs tunti, vaikka Lahdentie meluaa aivan vieressä. Työpaikalleni Taka-Töölöön vielä kauemmin.

Prismaan ja kirjastoon on kotoani parin kilometrin matka ja lyhin reitti kulkee Latokartanonkaarta, joka edustaa kenties huonointa mahdollista kaupunkisuunnittelua. Kevyenliikenteen reitti kulkee Lahdenväylän reunaa, minkä lisäksi vieressä kulkevat Latokartanonkaaren autot. Eli kaistakaupalla autotietä ja toisella puolella toimistorakennuksia. Ei mikään mukava kävely asioille.

Ihmettelen myös sitä, että Latokartano on täynnä tyhjiä liiketiloja. Jopa Latokartanon torilla on nuorisokeskuksen entinen tila tyhjänä. Ilmeisesti kaupunginosassa ei ole kannattavaa harjoittaa liiketoimintaa. Asukkaat liikkuvat autoilla eivätkä kaipaa palveluita lähialueelle.

Monesti tuntuu, että olen jumissa kotonani. Matka kaupunkiin kestää kauan ja lähialueella ei ole tarjolla muuta kuin ruokakaupassakäyntiä. Yksineläjälle täällä tuntuu aika yksinäiseltä.

Tässäpä siis mielipiteeni alueesta! Tarkoitus ei toki ole pahoittaa kenenkään alueesta pitävän mieltä. Halusin vain purkaa sydäntäni.

Haluaisin kuulla muiden kommentteja ja mielipiteitä Latokartanosta! :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tyytyväinen latokartanolainen, asun rivitalossa Eko-Viikin puolella. 

Minulle se ettei palveluita tai kaupunkielämää ole on ehdoton plussa! Olen tosi tyytyväinen että vaikka joudun asumaan työn takia Helsingissä, saan asua rauhallisella kaupunkielämävapaalla alueella, jossa kotipihasta näkyy puro ja peltoja.

Autolla kuljen joka paikkaan paitsi parin sadan metrin päässä olevaan lähi-Alepaan, julkisia en käytä lainkaan. Autottomalle ei kyllä varmasti ole mukavin asuinpaikka. Meille yksityisautoilun ystäville ja luontoa rakastaville kaltaisilleni koiranomistajille sen sijaan ihan paratiisi (varsinkin kun koiria ulkoilutetaan paljon myös vapaana eikä sitä paheksuta).

Vierailija
2/2 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut ap nyt kyllä ihan väärässä kaupunginosassa tosiaan tarpeisiisi. Latokartano on autoilevien lapsiperheiden ja autoilevien kaupunkielämää välttelevien erakkosinkkujen (kuten minun) paikka, valtava enemmistö asukkaista noita lapsiperheitä. Nämä vakiasukkaat pääosin varmasti tykkää alueesta juuri sellaisena kuin se on eivätkä käyttäisi mitään ihmeempiä palveluita vaikka niitä tulisi - autolla mennää Prismaan kerran-pari viikossa ja autolla ostoskeskuksiin välillä. 

Sinun täytyisi varmaan muuttaa urbaanimmalle alueelle joissa on enemmän sinkkuja ja parempi julkinen liikenne. Arabianranta siinä lähellä esimerkiksi voisi olla yksi mahdollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän