Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä työpaikassa olet kokenut kiusaamista tai huonoa johtamista?

Vierailija
05.02.2020 |

Jaetaan kokemuksia huonoista työpaikoista, jotta muut osaa kiertää ne kaukaa.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoministeriö

Vierailija
42/63 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskuntatalon keittiö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut huonoa johtamista useassa koulussa, jossa olen työskennellyt opettajana. Monella rehtorilla ei ole ns munaa seisoa alaistensa selän takana, vaan ollaan liian neutraaleja ja mielin kielin huoltajien (usein aivan älyttömien) vaatimusten edessä. Nykyään on ihan arkipäivää se, että huoltajat kritisoivat opetusta ja opettajia olematta kuitenkaan itse opetusalan ammattilaisia tai edes tietämättä kunnolla, mitä opetustyön arki on ja oppitunneilla tapahtuu. Olen joutunut kerran mm pyytämään työsuojeluvaltuutetun mukaan huoltajapalaveriin, koska rehtori antoi huoltajan haukkua ja arvostella minua sanomatta juuri mitään puolustuksekseni.

Hyviäkin rehtoreita on ollut matkan varrella, sellaisia, jotka pitävät opettajan puolta ja ymmärtävät työn asettamat haasteet.

Sittemmin olen silti vaihtanut alaa.

Vierailija
44/63 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän puoleni enkä suostu alistavaan kohteluun.

Omalla toiminnallaan voi vaikuttaa siihen miten kohdellaan, myös työntekijä voi ehdottaa uusia toimintamalleja, jos niihin on järkiperuste, niin ne menevät läpi kunhan asian esittää selkeästi. Syyttely ei vie asioita kuin huomonpaan suuntaan.

Vierailija
45/63 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti tampereella. Johtaja hyvin dominoiva ja micromanageroiva, johti virheisiin, jotka muut paikkas ja korjaili. Itse koin vain vähäistä kiusaamista mm. päin naamaa huutamista (onneksi ei lapsia paikalla), työkaverit suoranaista simputtamista. Koulu myös kyseisen alueen lähellä, työkaveri kiusasi hiljaisempaa ja kilttiä ihmistä muiden selän takana. Yritti minuakin, lopetti kun tokaisin, ettei vttu ny viitti. Vieläkin harmittaa, ettei tullut kiusaaminen esiin tyypin ollessa yhä töissä, olis ollut pari valittua sanaa.😠

Vierailija
46/63 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkanmaan Ely-keskus.

Vierailija
47/63 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiötöissä.

Vierailija
48/63 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kangaskauppaketju. Kirjallisia varoituksia jaetaan milloin mistäkin. Syynä voi olla vaikka, ettet ole toista asiakasta palvellessa tervehtinyt uutta asiakasta tai olet nauranut liikaa.

Eurokangas?Kluuvissa? Sieltä pakeni kaikki!! Aivan sairas koko yhteisö!! Älkää koskaan menkö sinne.

Vierailija
49/63 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoministeriö

Vieläkin? Kokemusta 2000-luvun alusta ja oli kyllä kamala työpaikka.

Vierailija
50/63 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

McDonaldsissa molempia otsikossa mainittuja.

Vierailija
51/63 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sen perusteella vastaan mitä oon kuullut juttuja lähipiiristä; naisvaltaisilla työpaikoilla todennäköisyys tulla kiusatuksi on suurempi kuin miesvaltaisilla.

Vierailija
52/63 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mainostoimisto

Narsistinen pomo postasi firman instaan omia naamakuviaan ja nosti siellä jalustalle myös lellikkityöntekijäänsä, jota kehui ”Maailman ihanimmaksi”. Lisäksi hyväksikäytti vuokratyövoimaa jotta pääsi kyykyttämään, vittuilemaan ja irtisanomaan ilman perusteita.

Olen sittemmin toiminut alalla freelancerina, myös alihankkijana ja tuntuu että joka mainostoimistossa pomot on jotenkin kieroja.

Vierailija
53/63 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkanmaan Ely-keskus.

TE-toimisto (en viitsi sanoa paikkakuntaa): niin huonoa johtamista ei voi ollakaan, lisäksi myös kiusaamista.

Vierailija
54/63 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ja kirjaa omat arviosi: https://www.tuntopalvelu.fi/

Vierailija
55/63 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtori

Vierailija
56/63 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saariston ja varsinais-suomen kalajalostamot ainakin ovat täysin mafiosojen hallussa.

Vierailija
57/63 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta olen seurannut yhdistyksen työllistämistä. Jos valta olisi minulla, kieltäisin yhdistyksiin työllistämisen kokonaan. Niissä nousee kusi päähän ihmisillä, joilla ei ole edes alkeellisia johtamistaitoja. Perehdytystä ei ole, neuvoja ei ole ja paikalla ei olla, yläasteikäiset pannaan tekemään raskasta fyysistä työtä ja saattaa olla, että joku TET-harjoittelija on jopa yksin ja sitten kun äiti soittaa, että ei noin saisi olla, haukutaan sekä äiti että lapsi. 

Vierailija
58/63 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusta olen seurannut yhdistyksen työllistämistä. Jos valta olisi minulla, kieltäisin yhdistyksiin työllistämisen kokonaan. Niissä nousee kusi päähän ihmisillä, joilla ei ole edes alkeellisia johtamistaitoja. Perehdytystä ei ole, neuvoja ei ole ja paikalla ei olla, yläasteikäiset pannaan tekemään raskasta fyysistä työtä ja saattaa olla, että joku TET-harjoittelija on jopa yksin ja sitten kun äiti soittaa, että ei noin saisi olla, haukutaan sekä äiti että lapsi. 

Tämä. Varsinkin aatteelliset yhdistykset ovat ankeita paikkoja. Juuri tuo johtamis- ja useissa tapauksissa myös perustason vuorovaikutustaitojen puute on pistänyt silmään. Perehdytys on joko ylimalkaista hymistelyä tai sitten huutamista ja kysymyksiin vastaamista v***uilulla. Monet yhdistykset pyörivät myös saman pienen piirin varassa, mikä tekee niistä tunkkaisia ja sisäänpäinlämpiäviä. Omaa toimintakulttuuria ei osata kyseenalaistaa eikä uudelle työntekijälle selvittää, miksi ja missä tapauksissa toimitaan tavalla x. Aatteellisissa yhdistyksissä on vielä se, että sinne palkataan mielellään samanmielisiä kavereita, joilla ei kompetenssia riittäisi työnkuvansa hoitamiseen mutta jotka ajattelevat "oikealla tavalla".

Vierailija
59/63 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Sakulla olisi jutun paikka kirjoittaa noista yhdistyksistä. Erityisen silmiinpistävää on se, että niissä on vain työkokeilijoita ja koulujen harjoittelijoita ja harjoittelijat pistetään työkokeilijan vastuulle, eikä aktiiveilla ole aikaa eikä halua olla paikalla, paitsi välillä käydään huutamassa ettei ole tehty työtä, jota ei ole opastettu tekemään.  Yksi sai palkkatöitä ja sanoi että lopettaa heti. Hänelle alettiin huutaa, että niin ei voi tehdä. Minä sanoin, että kyllä noin tehdä, sillä ei työllistämistoimenpiteet saa olla oikean työllistymisen esteenä. Minuakin alettiin vihata. Annoin sitten palaa ja kerroin muistakin epäkohdista. Olin hyvä apu yhdistyksessä tuohon asti, mutta yhtäkkiä minusta löytyikin valtavasti vikaa. En ole ko. yhdistyksen kanssa enää missään tekemisissä. Sääli sinänsä, sillä sen tekemä työ on yleishyödyllistä, mutta kun vanhat jäärät eivät ymmärrä lainsäädäntöä niin olkoot. 

Vierailija
60/63 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki firmat joissa esimies ei vastaa omalla omaisuudellaan millään tavalla firman asioista.

Vastaavasti pikkufirmat, joissa on koko perhe ja sukulaiset töissä. Ei niihin kannata mennä.

Isoista firmoista esim Bauhaus on ehkä Suomen epäterveellisin työpaikka niin fyysisesti kuin henkisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä