Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini lämpimät välit nuorimmaiseen sisarukseeni

Vierailija
05.02.2020 |

Minulla on kaksi siskoa ja me kaikki olemme jo aikuisia ja asumme omillaan. Nuorimmainen meistä sisaruksista on perheemme iltatähti, ja on aina ollut vanhempiemme "lellikki". Tämä on aina perusteltu hänen iällään, eikä me kaksi vanhempaa olla asiaa sen koommin mietitty.

Nyt nuorimmainenkin on kuitenkin jo omillaan asuva, aikuinen nainen. Hänellä on avopuoliso, muttei vielä omia lapsia. Hän on edelleen todella läheinen äitini kanssa ja käy hänen kanssaan samoissa jumpissa ja muutenkin viettävät paljon aikaa. Siskolla on vanhempieni luona "oma huone", jossa hänellä on vaatteita ja muuta tavaraa yökyläilyjen varalta. Lisäksi vanhemmat kustantavat hänelle edelleen kaiken kalliimman, jota hän ei raaski itse ostaa. Maksaavat esim lomareissuja.

No tuokaan ei vielä mitään, mutta tässä viime viikonlopulla vanhempani oliolivat meillä yökylässä (Mitä he eivät yleensä kyllä koskaan tee). Äiti tekstaili ahkerasti sohvalla koko illan niin että lapsemmekin sanoivat että mummo, mikset voi jo lopettaa. Huikkasin äidin puhelimeen päin ja näin että hän kirjoitteli pikkusiskolleni. Viestit olivat täynnä sanoja "rakas" "meidän kulta" ja sydämiä. Sanoin että mitä ihmettä oikein kirjoittelet. Äiti meni vähän noloksi, mutta sanoi että hänellä on nuorimmaiseen hyvin lämpimät välit, koska on kasvanut äitinä hänen kohdallaan niin paljon.

Tuntui iskuna vasten kasvoja. Miltä tuollainen teistä tuntuisi?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas se suosikki oli aina esikoinen. Minä olin keskimmäinen, se näkymätön lapsi. Vielä parikymmentä vuotta äidin kuoleman jälkeen hänen ystävänsä puolusti äidin suhdetta esikoiseen sanoilla "mutta kun heillä oli se niin erityinen suhde". Joo'o, kiitti vaan. Meihin kahteen muuhun sitä aikaa ei sitten riittänytkään.

Siis suhde on hyvä, koska se on niin erityinen? No, jopa on kehäpäätelmä. Sympatiat sinulle. T: Toinen näkymätön keskimmäinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla