Paha pelko raskaudesta
Pelkään tällä hetkellö olevani raskaana. Minulla on jo kaksi lasta ja kolmatta ei tule. Mikäli olisin raskaana, tekisin abortin.
Ehkäisynä kondomi, mies vasektomia-jonossa. Emme ole huomanneet kondomin menneen rikki, mutta minun olossani on jotain liian tuttua (kolmatta päivää). Vähän alle viikko kuukautisten alkuun. Mahassa "nippailee", etoo, iltaisin oksettaa, huippaa noustessa ja koko ajan nälkä!! Olen normaalisti hyvin pieni ruokainen, mutta nyt voisin syödä koko ajan. Kuukautis-oireet alkavat maks kahta päivää ennen, ja ovat lähinnä väsyneisyyttä.
Voi perkules. Onko täällä varhaisen abortin tehnyttä? Millaista se oli henkisesti?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Kondomi yksistään on melko epävarma ehkäisy.
Höpö, höpö. Oikein käytettynä hyvä keino.
Monet vain tykkää tanssata ennen paljaalta. Ja suojata liian myöhään.
Mikset ottanut heti katumuspilleriä kun kondoomi meni rikki jos noin varma olet ette halua 3. lasta
Pilleri pitää ottaa heti, viimeistään 3 vrk sisällä muttä teho laskee toisena ja kolmantena päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset ottanut heti katumuspilleriä kun kondoomi meni rikki jos noin varma olet ette halua 3. lasta
Pilleri pitää ottaa heti, viimeistään 3 vrk sisällä muttä teho laskee toisena ja kolmantena päivänä.
Koska emme ole huomanneet kondomin menneen missään vaiheessa rikki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ehkä se ei sitten mennyt rikki. Te oletatte että se meni rikki, ette voi tietää. Kyllä kai sen huomaa jos kumi on puhki niin sokea riittakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos se olisi rikki niin eikö mällit olisi jo valunut lattialle niin voiko sitä olla huomaamatta. Ukko jo liukastuu mälliin ja taju pois mutta kukaan ei tajua kumin olleen rikki??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö, höpö. Oikein käytettynä hyvä keino.
Monet vain tykkää tanssata ennen paljaalta. Ja suojata liian myöhään.
Oikein käytettynäkin epävarma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos se olisi rikki niin eikö mällit olisi jo valunut lattialle niin voiko sitä olla huomaamatta. Ukko jo liukastuu mälliin ja taju pois mutta kukaan ei tajua kumin olleen rikki??
Ei rikkoutumista aina huomaa. Ei tarvita kuin olemattoman pieni kynnen tekemä naarmu, jota ei edes vedellä testaamalla huomaa.
Täällä ilmoittautuu varhaisen abortin teettäjä. Keskeytys tehtiin lääkkeillä. Sain sairaalassa perjantaina yhden pillerin ja (muistaakseni) kotona söin toisen. Verenvuoto kesti viikonlopun, mutta oli vain samanlainen kuin kuukautisvuoto, maanantaina normisti töihin.
Ei tuntunut henkisesti miltään, koska tilanne ihan sama kuin ap:llä. Kolmatta lasta ei meille haluttu. Tapahtuneesta on kulunut kohta jo 10 vuotta. En ole asiaa mitenkään muistellut. Nyt halusin kirjoittaa tämän näkyviin, koska itse kerran (rintasyöpää pelätessäni, olin saanut mammografiasta kutsun lisätarkastuksen) sain korvaamatonta apua tältä palstalta pelkooni.
Ap, jos olet raskaana, keskeytys on Sinulle ihan ok, ja hoituu helposti. Et ole ainoa, jolle käy noin. Tsemppiä!
En tiedä helpottaako tämä, mutta joskus kun oikein miettii ja pohtii, saattaa olotilat voimistua. Eli jos vain ylireagoit tuntemuksiasi?
Tein raskaudenkeskeytyksen varhaisilla viikoilla kotona viime kuussa. Pari tuntia kesti kipuja, samanlaisia mitä kovissa menkkakrampeissa, ja jälkivuoto oli vähäistä viikon ajan. Ennen suunnittelematta raskaaksi tulemista kärsin pahasta pelosta raskautua, mutta tuon jälkeen en pelkää enää. En halua raskautua toiste suunnittelematta, tietenkään, mutta kokemus oli paljon paljon helpompi niin henkisesti kuin fyysisesti, mitä pelkäsin etukäteen.
Olen ollut ystävän tukena, kun hänelle tehtiin raskaudenkeskeytys nukutuksessa kaavintana. Aamulla sairaalaan, operaatio oli nopea ja pääsi kotiin jo alle viisi tuntia sinne menosta. Vointi oli niin hyvä, että oli jo samana iltana työkunnossa. Ei ollut kipuja ennen operaatiota ja kivut olivat nollassa myös operaation jälkeen, jälkivuotoa pari päivää. Kuulemma jo perus hammaslääkärireissu tai menkkakrampit ovat kaavintaa pahempi kokemus, tuo ei sattunut ollenkaan, vaikka juuri kipua pelkäsi hysteerisesti.
Kaikki järjestyy kyllä, jos olet raskaana tai tulet suunnittelematta raskaaksi OJ. Minulle tai ystävälleni raskaudenkeskeytys ei ollut henkisesti raskas asia. Päinvastoin, koin valtavan helpotuksen raskaudenkeskeytyksen jälkeen ja katunut en ole hetkeäkään. Apua ja tukea on kuitenkin saatavilla, mikäli asia on henkisesti raskas.