Kädet pitää pestä kauppareissun jälkeen, mutta pitääkö myös ostoksetkin pestä?
Pitääkö näin corona-aikaan toimia näin...?
Kommentit (13)
Mä nakkaan kaikki suihkukaappiin ja suihkautan puhtaaksi painepesurilla 😊
Ei mikrobit elä pinnoilla yhtä kauan kuin käsissä ja muualla ihmiselimistössä.
Hygeenisuus on tärkeä kun käsittelet elintarvikkeita
teet sen omalla tavallasi,
Mä ihan oikeasti välillä virutan esim. jugurttiurkkien pohjat, jos kassahihnasssa on ollut jotain epämääräistä töhnää paljon. :D
Pesukoneessa 90 asteessa kun vähintään kolme kertaa pyörittelee niin eiköhän opi olemaan.
Yleensä ruoanlaiton yhteydessä tulee kädet pestyä useamman kerran. Luonnollisesti ennen ruoanlaittoa. Pitää olla tietty hygieniataso keittiössä ja muualla ihan normaalistikin.
Tätä olen ihmetellyt. Jos kaupasta tuodaan ostokset kotiin, eikö niissä ihmisten lääppimissä tavaroissa bakteerit elä monta vuorokautta?
Vierailija kirjoitti:
Mä ihan oikeasti välillä virutan esim. jugurttiurkkien pohjat, jos kassahihnasssa on ollut jotain epämääräistä töhnää paljon. :D
Mä harrastan siellä kaupassa, hihnojen ollessa törkyisiä, sellaista taktista tuotteiden asettelua, ettei ois pohjat ihan töhnässä.. :D yleensä siihen hihnalle tuntuu jäävän pesuaineroiskeita tai muita jäämiä. Mikä sinänsä on näppärää, jos purkkien pohja alkaa pesemään kun on pesuaineet valmiiksi! XD
Joopa joo.. Oikeastikin kyllä tietyissä kaupoissa sais alkaa pistämään hihnanpesupäiviä hiukan useamminkin...
Tietenkin, pesen aina kaikki ostokset pesukoneessa 😆