Vinkkejä ammattipullonkerääjälle?
Mistä muista paikoista löytyy teidän mielestänne suurehkossa kaupungissa rahan arvoisia tölkkejä/pulloja tai ihan käteistä rahaa?
Pulloja/tölkkejä:
-Kaikenlaiset roskikset
-Baarien edustat
-Koulujen pihat
-Nuorisotalojen pihat
-Ostoskeskusten lähistöt
-Linja-auto/rautatieasemat
-Puistot ja uimarannat
Käteistä rahaa:
-Parkkimittarien palautuskaukalot
-Ostoskärryjen polettipaikka
-Poletillisten lukkokaappien rahapesän alla
-Parkkipaikoilla maassa
-Baarien edustoilla maassa joskus jopa seteleitä
Näitä kaikkia olen työkseni tutkinut kohta 15 vuotta sillä menestyksellä, että päivää kohden olen tienannut keskimäärin noin 33 euroa noin 4 tunnin työstä per päivä.
Kommentit (30)
Hanki koulutus ja mene (oikeisiin) töihin. Maksa veroja yhteiskuntaan. Nytkin varmaan nostelet jonkun toisen työllään hankkimia rahoja yhteiskunnan etuuksina, vaikka samaan aikaan hankit pimeää pätäkkää. Eipä siinä että kukaan tuollaisista naurettavista summista kateelliseksi tulisi. Itse en paskaisi ainakaan käsiäni roskiksissa tuollaisen rahan takia.
Siinä taas yksi surullinen ihmiskohtalo. Mistähän syystä lie päätynyt elämänsä kanssa tuohon tilanteeseen. Vika on kyllä yhteiskunnan systeemeissä eikä yksittäisissä ihmisissä sitä mieltä minä olen.
Hyvä että olet keksinyt monenlaisia paikkoja. Sellainen vihje että älä mene puistokonsertteihin ja puistoihin jossa varsinkin keväällä on paljon porukkaa juomassa. On inhottavaa jos siellä on monta tölkkikärkkyjää jotka suorastaan odottaa että joku saa sen siiderinsä imaistua. Jos menet sinne, pyöräile kohteliaasti siellä sun täällä ja ne jotka haluaa antaa tölkit kerättäväksi kuten minä, kantaa ne kuitenkin johonkin roskiksen läheisyyteen. Älä mene kyttäämään siihen seurueen viereen, koska se jos mikä saa halun viedä omat panttipullot himaan.
Meidän duunipaikalla siivoojat keräävät pullot ja tölkit tiettyyn paikkaan. Käyn sitten viikonloppuna hakemassa niitä itselleni samalla kun käyn salilla ja saunomassa.
M48
Multa saisi joku käydä hakemassa tölkit sillon tällön pois, jos niistä jollekin on rahallista hyötyä. Ehkä kerran parissa viikossa tulee yksi kassi. Oletko miettinyt jos pistäisit jonnekin marketin aulaan ilmoitustaululle viestiä että voit hakea halukkailta vaikka kotoa pullot ja tölkit?
Vierailija kirjoitti:
Multa saisi joku käydä hakemassa tölkit sillon tällön pois, jos niistä jollekin on rahallista hyötyä. Ehkä kerran parissa viikossa tulee yksi kassi. Oletko miettinyt jos pistäisit jonnekin marketin aulaan ilmoitustaululle viestiä että voit hakea halukkailta vaikka kotoa pullot ja tölkit?
Eikös joku kyhännyt ohjelmankin tuota varten? Muistelen uutisista lukeneeni.
Itse keräilin yhtenä kesänä huvikseni pulloja. Illalla ja aikaisin aamulla kolusin kauppakeskus alueen ja lenkkeilin tienvarret. Se oli välillä pakkomielteistä että ehti ennen "pullonkeräysmummoja ja-pappoja" No kunto kyllä kasvoi, mutta summat oli aika pieniä työhän nähden.
Keksin sitten muita harrastuksia 😁
Se on muuten jännä että miksi nuoret ei itse vie pullojaan kun juovat ulkosalla. Jotkut jopa ryttäävät ne. Saisivat lisää kaljaa tai Es-juomaa niillä. Vai onko vanhemmat niin hyvätuloisia että voi hyvin roskata luontoa kun ei tarvitse rahaa miettiä?
Miksi kouluissa ei voitaisi opettaa tällaisia aidosti hyödyllisiä elämätaitoja? Aina siellä vain jankataan jotain korkeampaa matematiikkaa, mutta ei koskaan aidosti arjessa hyödyllisiä selviytymistaitoja.
En kyllä viitsisi tuolla summalla vaivautua uhraamaan vapaa-aikaani. Minä saan euron tunnissa pelkästään olemalla, enkä saa mitään tukia. Palkka tunnilta on paljon enempi.
Vierailija kirjoitti:
Lentoaseman turvatarkastusta ennen on iso pullosuma.
Tää on hyvä :D
Lääkäreillä, lakimiehillä ja toimitusjohtajilla on parhaat palkat. Kannattaa valita siitä itselleen sopivin.
Toisten lukollisista katoksistakin jotkut hakevat. Viime vuonna laskettiin 841 euron edestä hävikkiin laskutettuja tölkkejä ja muovipulloja jotka asianmukaisesti oli Palpan säkkeihin lajiteltu. Ihmettelen vaan miten saavat ovet auki kun mitään murtojälkiä ei ikinä ole missään.
Ärsyttää kyllä joskus kun etsii jonkun syrjäisen paikan jossa porukalla juotaisiin rauhassa niin eikö mitä joku kerääjä löytää kohta sinne ja alkaa udella joko ne tölkit on tyhjiä.
Frisbeegolfia pelatessani huomasin että monien ratojen heittopaikoilla oli muun roskan ohella usein kaljatölkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän duunipaikalla siivoojat keräävät pullot ja tölkit tiettyyn paikkaan. Käyn sitten viikonloppuna hakemassa niitä itselleni samalla kun käyn salilla ja saunomassa.
M48
8 alapeukkua? :D Että jotkut jaksaa olla kateellisia tyhjistä tölkeistäkin. Haloo, kyse on luultavasti parista eurosta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M48
8 alapeukkua? :D Että jotkut jaksaa olla kateellisia tyhjistä tölkeistäkin. Haloo, kyse on luultavasti parista eurosta :D
Millainen ihminen menee vapaa-ajalla duunipaikalle hakemaan pulloja, kun on turvajärjestelyt ja valvontakamerat, kun ne periaatteessa on työnantajan omaisuutta, jos siivoja on ne kerännyt. Tuossa on mahdollisuus syyttää varkaudesta joka on irtisanomisperuste. Entä jos samaan aikaa tehdään murto.
Sama myös koulujen pihoissa, kun ne ovat aidattuja alueita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M48
Millainen ihminen menee vapaa-ajalla duunipaikalle hakemaan pulloja, kun on turvajärjestelyt ja valvontakamerat, kun ne periaatteessa on työnantajan omaisuutta, jos siivoja on ne kerännyt. Tuossa on mahdollisuus syyttää varkaudesta joka on irtisanomisperuste. Entä jos samaan aikaa tehdään murto.
Sama myös koulujen pihoissa, kun ne ovat aidattuja alueita.
Hän menee duunipaikalle treenaamaan ja saunomaan. Lopuksi hän vie roskat mennessään. Ei kuulosta varastamiselta.
Ammattipulloja saa ammattilaiselta. Nytkin tuossa on iso kassillinen odottamassa pois vientiä. Naapurin nulikat pysyy karkkirahoissa, kun vien noita tuonne roskakatokseen.