Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenkirjat kirpparilla

Vierailija
04.02.2020 |

Hyvät kuvakirjat maksavat todella paljon kaupoissa. Uudenveroiset suositut lastenkirjat kuitenkin voi ostaa kirpparilta edullisesti. Niitä jää ostettavaksi meille jotka arvostamme niitä kun muut juoksevat nyppäytyneen rodinin perässä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole menneet kirjat hyvin kaupaksi kirpparilla. Olen antanut niitä päiväkotiinkin.

Minä vein divariin kirjoja. Karsivat osan pois koska ei myy, siinä oli kaikki lasten kirjat mukana.

Vierailija
22/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla viime syksynä myin priimakuntoisia isoja Tatu & Patu -kirjoja 7,50 kpl. Kaikki menivät kahdessa päivässä.

Niitähän saa alle kympillä uutenakin.

Siis mistä saa? Anna linkki.

Prismat, kirjakaupat ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole menneet kirjat hyvin kaupaksi kirpparilla. Olen antanut niitä päiväkotiinkin.

Outoa. Missä kirppari sijaitsi, mitä kirjoja myit, olivatko hyväkuntoisia?

Etelä-Pohjanmaalla, pienten lasten kirjoja (en nyt enää muista, mitä olen kaupannut, mutta katselukirjoja ja esim. Teemu-kirjoja), olivat hyväkuntoisia.

Nyt ymmärrän. Teemut menisivät heti Helsingissä.

Muistaakseni just nuo Teemut vein päiväkotiin. Olivat todella hyvässä kunnossa, osa vain yhdellä lapsella olleita, eivätkä mun lapset ole koskaan tuhostelleet kirjoja (vaikka varsinkin nuorempi kaikenlaista älyvapaata toisinaan keksiikin). Mä myyn kirpparilla 1–2 kertaa vuodessa, ja kirjoja menee tosi harvoin.

Mulla on myynnissä lähinnä sellaisia hyviä kirjoja, koska itse tykkään ostaa sellaisia kirjoja, joita jaksaa lukea. Monet kyllä jätän omaan kirjahyllyyn pikkuvieraita varten.

Vierailija
24/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vein divariin kirjoja. Karsivat osan pois koska ei myy, siinä oli kaikki lasten kirjat mukana.

Täällä on niitä divareita aika harvassa, eipä taida Seinäjoellakaan enää olla. Eihän noista nyt isoja hintoja myymälläkään saisi, kiva, jos edes päiväkodissa ilahduttaa. Nyt on myös yhdellä ystävällä pieni lapsi, jolle voin antaa seuraavaksi poistettavia kirjoja.

Vierailija
25/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla viime syksynä myin priimakuntoisia isoja Tatu & Patu -kirjoja 7,50 kpl. Kaikki menivät kahdessa päivässä.

Prismat, kirjakaupat ym.

Googletin. Prismassa halvin Tatu ja Patu maksaa 19.80.

Tai vaikka Tammen kultaiset kirjat maksavat adlibriksellä kympin. Ehkä jostain kirjakaupasta voi saada 7-8 €.

Vierailija
26/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prismat, kirjakaupat ym.

Tai vaikka Tammen kultaiset kirjat maksavat adlibriksellä kympin. Ehkä jostain kirjakaupasta voi saada 7-8 €.

https://www.prisma.fi/fi/prisma/tatu-ja-patu-paivakodissa-kovakantinen-…

Ensimmäisenä vastaan tulee tadaa 9.95...

Vierailija
27/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole yhtään yllättynyt. Kävin aika äskettäin tutkimassa divarin lastenkirjatarjonnan ja oli surkea näky. Lastenkirjoissa on hillittömiä laatueroja (tosin niin on romaaneissakin) ja osa on ihan järkyttävää kielellisesti. En tasan lue vasta kieltä opettelevalle lapselle surkeasti käännettyä moskaa, kun laadukkaita tekstejä on saatavilla. Lisäksi osa kirjoista on vaan liian voimakkaasti aikansa tuotteita: asenne, opettavaiset tilanteet jne. ovat jääneet ajasta jälkeen. Hyvät kirjat katoavat kirppiksillä nopeasti eikä niitä taida kulkeutua divareihin asti.

Vierailija
28/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole yhtään yllättynyt. Kävin aika äskettäin tutkimassa divarin lastenkirjatarjonnan ja oli surkea näky. Lastenkirjoissa on hillittömiä laatueroja (tosin niin on romaaneissakin) ja osa on ihan järkyttävää kielellisesti. En tasan lue vasta kieltä opettelevalle lapselle surkeasti käännettyä moskaa, kun laadukkaita tekstejä on saatavilla. Lisäksi osa kirjoista on vaan liian voimakkaasti aikansa tuotteita: asenne, opettavaiset tilanteet jne. ovat jääneet ajasta jälkeen. Hyvät kirjat katoavat kirppiksillä nopeasti eikä niitä taida kulkeutua divareihin asti.

Joo, meidänkin kirjastossa on ihan uskomaton määrä todella huonoja kuvakirjoja. Olenkin ostanut aika paljon kuvakirjoja kotiin tästä syystä. 

Varsinkin ihan pienten lasten kirjat ovat huonoja. Pienille lapsille putoilee kaikkein parhaiten sellaiset kirjat, joissa on tuttuja ja arkisia asioita. Tarkoitan nyt siis niitä, joita lapsille ihan ensimmäiseksi luetaan. Kun lapsi ei osaa vielä oikein ilmaista itseään, tutut asiat ja arjen tilanteet ovat niitä juttuja, joita lapsi mieluiten osoittelee. Esim. Tomppa- ja Aino-kirjat ovat sellaisia, joita on tosi kiitollista lukea ihan pienimmille lapsille. 

Vierailija
29/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prismat, kirjakaupat ym.

https://www.prisma.fi/fi/prisma/tatu-ja-patu-paivakodissa-kovakantinen-…

Ensimmäisenä vastaan tulee tadaa 9.95...

Toi on ilmeisesti jokin pienikokoisempi kirja?

Mielestäni the Tatut ja Patut, Richard Scarryt, Myyrät, Tove Janssonit, Kirsi Kunnakset jne ovat uudenveroisina niin kalliita ettei niitä voi myydä alle 6€.

Tammen kultaiset kirjat ovat ab libriksellä noin 10 € ja niistä voi siis pyytää 4 €.

Teemut, Sannat, Mikko Mallikkaat, Jansson ovat käytettyinä mutta hyväkuntoisina koosta ja kunnosta riippuen 4-6 €.

Vierailija
30/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä muuta, noilla merkillä on hintaa vaikka ois ihan paskaksi pidetty 25e haalarista, jossa on polvet ja peppu niin puhki, että pakko paikata!!!

No mut kato kun se kulahtanut on merkkituote.... Joillekin se on elämää tärkeämpää. Fiksut (ja ne, ketkä eivät elä sossurahoilla) tyytyvät merkittömäänkin.

Ei merkkivaatteetkaan kaikille kelpaa, jos on monen vuoden takaiset kuosit legginseissa. Ja sun alle 2-vuotiasta ja kerhokavereita kiinnostaa....?! Ostan mieluummin ehjän ja uudennäköisen hm:n hupparin kahdella eurolla kun 20 euron merkkilegginsit joita oma pikkuprinsessa ei välttämättä edes suostu päälle pukemaan.

Joo, söpöt ja kestävät vaatteet on kiva juttu, mutta omaa egoaan mammat gugguun pipolla pönkittää. Ei siinä, jos sen avoimesti myöntää, ja jos lapsi ymmärtää, ettei ne merkit ihmisestä arvokasta tee.

Vierailija
31/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette hassuja. Ikäänkuin lapsille lukeminen ja rodinien ostaminen olisivat ristiriidassa keskenään. Meillä on muksuilla joitakin lasten merkkivaatteita ja luetaan heille paljon. 

Vierailija
32/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, meidänkin kirjastossa on ihan uskomaton määrä todella huonoja kuvakirjoja. Olenkin ostanut aika paljon kuvakirjoja kotiin tästä syystä. 

Varsinkin ihan pienten lasten kirjat ovat huonoja. Pienille lapsille putoilee kaikkein parhaiten sellaiset kirjat, joissa on tuttuja ja arkisia asioita. Tarkoitan nyt siis niitä, joita lapsille ihan ensimmäiseksi luetaan. Kun lapsi ei osaa vielä oikein ilmaista itseään, tutut asiat ja arjen tilanteet ovat niitä juttuja, joita lapsi mieluiten osoittelee. Esim. Tomppa- ja Aino-kirjat ovat sellaisia, joita on tosi kiitollista lukea ihan pienimmille lapsille. 

Makuasioista ei voi kiistellä.

Mulle noi Ainot ja Tompat ovat aina olleet jotenkin niin lime, siis värisävyiltään laimii ettei se ole inspiroinut.

Vierailija
33/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkäät vanhemmat lukevat lapsilleen kirjoja, joista sitten aikonaan tulee älykkäitä aikuisia. Tyhmät vanhemmat sensijaan sijoittavat kaikkeen lyhytnäköiseen ja turhaan. Sitten ihmetellään kun lapsista tulee mitä tulee.

Minäkin haluan kirjoja, joista tulee älykkäitä aikuisia!

Mä vähän epäilen, ettei ne sua auttaisi. 

Vierailija
34/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä kirpparilta stadista löytäisi hyviä lastenkirjoja?

Vierailija
35/35 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkäät vanhemmat lukevat lapsilleen kirjoja, joista sitten aikonaan tulee älykkäitä aikuisia. Tyhmät vanhemmat sensijaan sijoittavat kaikkeen lyhytnäköiseen ja turhaan. Sitten ihmetellään kun lapsista tulee mitä tulee.

Just näin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme