Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoossa piinannut liikenneraivoaja tuomiolle – videot näyttävät, kuinka polkupyöräilijä rähisi silmittömästi ja pahoinpiteli autoilijan

Vierailija
04.02.2020 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006395388.html

Tämähän vain päteen osaan pyöräilijöistä, mutta se pieni osa kyllä leimaa ison osan meistä pyöräilijöistä. Tällaiset tapaukset kun saisi pois.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toivottavasti ymmärettään että meitä on monenlaisia. Ikävää että leimaa kaikki pyöräilijät.

Vierailija
2/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi joiltain autoilijoilta on otettu kortit pois ja sama meno jatkuu pyörällä. :). Eiköhän nuo saa kävellessäkin riidan aikaiseksi. Sitten näitä esitetään pyöräilijöinä kuten ap jo mainitsee.

Tuo meilahden pätkä on vakio reittejäni itse en mene tuota polkua pitkin koskaan fillarilla vaan ajan aina ramsaynrannan pyörätietä pitkin. Tuo hiekkatie on turhan kapea kun vastaava pyörätie menee toisella puolella pikkuhuopalahteakin ja siinä on tilaa. 

Ihmisillä on paljon patoutunutta vihaa joskus kun ajaa yhdistettyä jalankulku/pyörätietä on jalankulkijatkin alkaneet huutelemaan että tämä on vain 12 vuotiaille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen saaneeni enemmän ymmärrystä muihin teillä ja poluilla liikkujiin sillä, että olen aika tasapuolisesti jalankulkija, pyöräilijä, autoilia (talvella) ja motoristi (kesällä).  Kokemukseni mukaan kaikissa ryhmissä on ääliöitä, mutta ehkä pyöräilijöissä on näitä tasa-arvoisempia, muita tuomitsevia sekä omia oikeuksiaan puolustavia ääliöitä hieman enemmän. 

Vierailija
4/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajan paljon pyörällä kävelen autoilen ja omistan myös moottoripyörän kuten edellinen. En voi sanoa että joku ryhmä olisi ääliömpi, vaan pelkästään tietyt ihmiset. Ei voi sanoa että polkupyöräilijöissä olisi enemmän näitä muita tuomitsevia. Eniten pyöträlijää vastaan protestoivia on kävelijöissä autoilijoita vastaan protestoivissa pyöräilijöitä kävelijöitä vastaan prostestoivia olen kohdannut eniten autoilijoissa. 

Vierailija
5/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tulis poistaa dementoituneilta vanhuksilta ajokortit.

Paljon isompi ongelma.

Vierailija
6/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi tyyppihän on käynyt myös muitten pyörälijöitten kimppuun. Selvästi äijällä viiraa kypärän sisällä aika pahasti.

Vierailija
7/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta sitten, kun joku löi auton kattoon oli, kun olin kääntymässä oikealle ja olin risteysalueella. Liikenne ei edennyt kun siellä oli jotain tietyötä ja jalankulkijoille vaihtui vihreä valo, niin että vuokra-autoni(ei ollut tuttu kaupunki ja olin juuri hakenut auton) takarenkaat oli suojatiella ja joku vatipää KÄVELIJÄ ;) päätti tuomita minut tukkeena olostani lyömällä auton kattoon nykillä kostoksi.

Vierailija
8/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähtävästi joiltain autoilijoilta on otettu kortit pois ja sama meno jatkuu pyörällä. :). Eiköhän nuo saa kävellessäkin riidan aikaiseksi. Sitten näitä esitetään pyöräilijöinä kuten ap jo mainitsee.

Tuo meilahden pätkä on vakio reittejäni itse en mene tuota polkua pitkin koskaan fillarilla vaan ajan aina ramsaynrannan pyörätietä pitkin. Tuo hiekkatie on turhan kapea kun vastaava pyörätie menee toisella puolella pikkuhuopalahteakin ja siinä on tilaa. 

Ihmisillä on paljon patoutunutta vihaa joskus kun ajaa yhdistettyä jalankulku/pyörätietä on jalankulkijatkin alkaneet huutelemaan että tämä on vain 12 vuotiaille. 

Nähtävästi olet itse joskus menettänyt kortin, ja pyöräillessäsi sitten purkanut pahaa mieltäsi, kun niin tunnet tuomitun mielenmaisemat.

Vierailija
9/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nähtävästi olet itse joskus menettänyt kortin, ja pyöräillessäsi sitten purkanut pahaa mieltäsi, kun niin tunnet tuomitun mielenmaisemat.

Nähtävästi sinä loukkaannuit kun et ymmärtänyt lukemaasi. En ole saanut kuin yhden ylinopeussakon ja siitäkin 20 vuotta aikaa. Sanoin että riippuu näkökulmasta kuka on milloinkin agressiivisen mielestä väärässä. Kuten sinusta minä ilmeisesti olen, kun kehtaan mainita että voi olla autoilijakin jolta on kortti otettu pois (huom ;) ), kun kyse on lopulta asenteesta eikä välineestä jolla liikkuu.  

Vierailija
10/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kuukautta sitten, kun joku löi auton kattoon oli, kun olin kääntymässä oikealle ja olin risteysalueella. Liikenne ei edennyt kun siellä oli jotain tietyötä ja jalankulkijoille vaihtui vihreä valo, niin että vuokra-autoni(ei ollut tuttu kaupunki ja olin juuri hakenut auton) takarenkaat oli suojatiella ja joku vatipää KÄVELIJÄ ;) päätti tuomita minut tukkeena olostani lyömällä auton kattoon nykillä kostoksi.

Sellaisia ne kävelijät on. 

Vierailija
11/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystäväni, erittäin rauhallinen perheenisä joka ei juuri ikinä menetä malttiaan, paitsi kun on pyörän päällä. Hän itsekin myöntää, että joku pikku piru pääsee sinne pyöräilykypärän alle, ja jokainen jalankulkija pyörätiellä saa kuulla huutoa jos on väärässä paikassa, koirien ulkoiluttajille huudetaan aina, ja aika herkästi saa auto pyöräilykengästä jos sattuu eteen. 

Vierailija
12/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän kaikille autoilijoille keskaria jotka kaasuttavat lisää suojatietä lähestyessään ja vaikka siihen olisi juuri itse kävelemässä.

Vierailija
13/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista kaikille pyörävalittaja-lihajuntti-läskeille joille polkupyörä on hyvin ahdistava ja pelottava esine, sillä se on konkreettinen muistutus heidän fyysisestä kyvyttömyydestä. Kun oma maskuliinisuus on sidottu materiaan ja mielikuviin moottoriajoneuvojen muodossa, se pyörän läsnäolo ja sen päällä oleva huippukuntoinen ihminen saa aikaan hyvin voimakkaan primitiivisen puolustusreaktion, sillä se uhkaa kolesteroliläskien sijoitusta urosten dominanssihierarkiassa. Tästä syystä mummopyörillä jalkakäytävillä ajavat keskivertopullerot ei aiheuta yhtä voimakasta reaktiota.

Vierailija
14/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tyyppi noissa kahdessa videossa, eikö olekin?

Aika kus*pää, etten muuta sanois. Välttelisin kyllä ajelua samoilla huudeilla, jos tuollapäin asustelisin.

Vierailija
15/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 99% varma, että olen myös kohdannut juuri tuon saman pyöräilijähullun keväällä 2018 samoilla tienoilla. Tuli tönimään autoamme, ja oli todella aggressiivinen käytökseltään. Harmi etten tajunnut silloin tehdä mitään ilmoitusta! Tekoja on taatusti paljon enemmän kuin mistä on nyt jäänyt kiinni.

Vierailija
16/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahha, miten nolo tyyppi toi rähisijä .;D

Ihan piiieeentä pienimunaista epävarmuutta nähtävissä tuosta kukkoilusta. Mikähän tuohon tepsisi, menisi vaikka rehellisesti vaparikehään ottamaan matsia kerran sitä haluaa, kuten suoraselkäinen uros tekisi. Kerran on harrastanut "kamppailulajeja" :D

Mä voisin ottaa ekan matsin sen kaa, ois kiva päästä hieman leipasemaan noin noloa kaveria. Rehellisesti sääntöjen puitteissa toki. Ilman syljeskelyä :,D

Vierailija
17/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä KOSTAN jos joku uskaltaa hipaista mun premiumia. Olen Herra Päks.

Vierailija
18/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahha, miten nolo tyyppi toi rähisijä .;D

Ihan piiieeentä pienimunaista epävarmuutta nähtävissä tuosta kukkoilusta. Mikähän tuohon tepsisi, menisi vaikka rehellisesti vaparikehään ottamaan matsia kerran sitä haluaa, kuten suoraselkäinen uros tekisi. Kerran on harrastanut "kamppailulajeja" :D

Mä voisin ottaa ekan matsin sen kaa, ois kiva päästä hieman leipasemaan noin noloa kaveria. Rehellisesti sääntöjen puitteissa toki. Ilman syljeskelyä :,D

Roinaamista noin epävakaa kaveri varmaan harrastaa eikä mitään kamppailua...

Vierailija
19/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pyöräilijät ovat ärsyttäviä. Joudun usein kävelemään  koirani kanssa kevyen liikenteen väylää, ja äkäiset kypäräkiitäjät ovat todella vastenmielisiä ja epäystävällisiä. Autolla ajaessa varsinkin huomaan, etteivät pyöräilijät tunne liikennesääntöjä lainkaan.

He jotenkin luulevat että heillä on AINA etuajo-oikeus, tulivat he mistä suunnasta tahansa.

Polkupyöräkortti pakolliseksi jos ajaa nopeasti.

Vierailija
20/35 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koen saaneeni enemmän ymmärrystä muihin teillä ja poluilla liikkujiin sillä, että olen aika tasapuolisesti jalankulkija, pyöräilijä, autoilia (talvella) ja motoristi (kesällä).  Kokemukseni mukaan kaikissa ryhmissä on ääliöitä, mutta ehkä pyöräilijöissä on näitä tasa-arvoisempia, muita tuomitsevia sekä omia oikeuksiaan puolustavia ääliöitä hieman enemmän. 

Jep, sama juttu, mä liikun tuon lisäksi liikenteessä myös hevosella, joten aika monesta näkökulmasta tulee asioita katseltua. Olenkin aika kova ennakoimaan!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi