Mies haluaisi, että aloitan salilla käynnin, en uskalla.
Ehdotti että mentäisiin yhdessä, en uskalla sittenkään.
Haluaisin, mutta en kehtaa.
Kyss?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene sitten vaikka crossfitiin. Se on tehokasta ja kehityt nopeasti!
No miten se sinne kehtaisi mennä? Sielläkin on ihmisiä jotka saattaa vaikka vahingossa katsoa. Se on elämä vaikeaa noilla, jotka haluaisi olla näkymättömiä.
Helsingin salikulttuurissa ei kyllä katsota. Ei edes vahingossa vilkaista. Ja jos katse väistämättä sinuun osuukin, niin silmiin ei toisia treenaajia katsota. Coolisti vaan vedetään omia sarjoja ja ollaan kuin salilla ei edes olisi muita ihmisiä.
Jännä kulttuuri, mutta näin ainakin Helsingin saleilla. Katsekontaktia vältellään enemmän kuin sedun yökerhoissa.
Ihmiset eivät tajunneet kysyjän pointtia - tai salilla vallitseva piilevän aggression ilmapiiri tirskahti keskustelukenttään.
Itselläni on kotona kuntopyörä, käsipainot ja nilkan ympärille kiinnitettävät jalkapainot sekä kuminauha. Näillä mennään. Kävely on hyvä, kehohan ’kävelee vielä senkin jälkeen kun olet kotona’.
Jos on erityisherkkä, en suosittele saleja. Ja jos menee miehen kehotuksesta, ja jos oikein innostut asiasta, hän on se, joka sanoo seuraavaksi että ’ei siellä tarvitse joka päivä huhkia’.......
Vierailija kirjoitti:
On tää outoa. Tässä ketjussa kaikki väittää, ettei ketään kiinnosta ap ja että ap voi ihan rauhassa olla salilla, ilman että kukaan kiinnittää huomiota. Ja sitten toisessa ketjussa nauretaan esim. ylipainoisille, jotka tekee salilla liikkeitä kevyillä painoilla. Ettei se oo kunnon liikuntaa ollenkaan. Pitäis nostaa vähintää sata kiloo kerralla ja siihen asti kunnes pyörtyy ja olla valmiiksi jo niin lihaksikkaassa ja timmissä kunnossa, että heikompaa hirvittää.
En mä ole kyllä tuollaisiin ihmisiin oikeassa elämässä törmännyt. Ne on jotain palstatrolleja jotka sellaisia kirjoittelee. En ihan kaikkea täällä kirjoitettua ottaisi kyllä tosissani.
Vierailija kirjoitti:
On tää outoa. Tässä ketjussa kaikki väittää, ettei ketään kiinnosta ap ja että ap voi ihan rauhassa olla salilla, ilman että kukaan kiinnittää huomiota. Ja sitten toisessa ketjussa nauretaan esim. ylipainoisille, jotka tekee salilla liikkeitä kevyillä painoilla. Ettei se oo kunnon liikuntaa ollenkaan. Pitäis nostaa vähintää sata kiloo kerralla ja siihen asti kunnes pyörtyy ja olla valmiiksi jo niin lihaksikkaassa ja timmissä kunnossa, että heikompaa hirvittää.
Linkki tällaiseen ketjuun, kiitos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene sitten vaikka crossfitiin. Se on tehokasta ja kehityt nopeasti!
No miten se sinne kehtaisi mennä? Sielläkin on ihmisiä jotka saattaa vaikka vahingossa katsoa. Se on elämä vaikeaa noilla, jotka haluaisi olla näkymättömiä.
Helsingin salikulttuurissa ei kyllä katsota. Ei edes vahingossa vilkaista. Ja jos katse väistämättä sinuun osuukin, niin silmiin ei toisia treenaajia katsota. Coolisti vaan vedetään omia sarjoja ja ollaan kuin salilla ei edes olisi muita ihmisiä.
Jännä kulttuuri, mutta näin ainakin Helsingin saleilla. Katsekontaktia vältellään enemmän kuin sedun yökerhoissa.
Tää on muuten niin totta! Aloitin muutama viikko sitten ihan uudella salilla, ja siellä on just tollasta. Kukaan ei näe eikä kuule toisia. Melkein kaikilla vielä kuulokkeet korvilla. Ihan hätkähdin, kun joku eilen moikkasi ääneen. Se oli naapuri.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pahinta, mitä voisi tapahtua siellä?
Joku naureskelee.
En kehtaa lenkkeillään kuin pimeällä.
Uimassa käyn, mutta siellä onkin tavallisia ihmisiä ja kukaan ei ehdi katsomaan toista, koska jos herpaantuu, niin voi hukkua:D
Päivällä lenkillä tulee vastaa niitä maratoonarin näköisiä juoksijoita. Ohi autoileva voi nähdä mut, verrata ja nauraa.
Typerää, tiedän.
Ap
Jos kehtaat käydä uimahallissa niin varmasti kehtaat salille
Yksityisistä saleista en tiedä, mutta ainakin Helsingissä kaupungin kuntosalilla käy kaikenlaisia ihmisiä.
On vanhuksia, vammaisia ja bodaajia. On vanhoja t-paitoja ja vaikka mitä kamppeita. Kukaan ei tuijota.
Liikunta on hyödyllistä, mutta AP ja muut, pelkästään miehen toiveen takia ei tarvi tehdä mitään.
Toivottavasti jokainen löytää itselleen sopivan liikuntamuodon.
Monilla epäurheilullisilla ihmisillä on jäänyt mahdollisesti opiskeluajoilta se käsitys että vain himourheilijat käyvät saleilla ja että pitäisi olla timmissä kunnossa ettei selän takana kuiskuteltaisi että mitä tuokin pullukka täällä tekee. Se häpeä itsestä on se pelko mistä Ap:kin puhuu. Tiedän koska minulla on se sama.
Tiedän myös että se pelko on turha, koska suurin osa siellä käyvistä on niin keskittyneitä siihen omaan suoritukseensa ettei ehdi/jaksa/viitsi juurikaan muita tuijotella. Ja itselle vieraiden laitteiden kanssa saa apua kysymällä. Joko henkilökunnalta tai sitten muilta salilla olijoilta.
Jos sali ei kiinnosta, onko lähelläsi esim. uimahallia? Matkan uiminen on tehokas urheilumuoto, vesi kannattelee kehoa (nivelet eivät rasitu), eivätkä muut uimarit juuri näe pinnan alle (nekään joilla on uimalasit, eivät juuri muita katsele, pitävät vain veden pois silmistään). Itselle uimisesta on tullut se juttu polvivamman myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pahinta, mitä voisi tapahtua siellä?
Joku näkee! Apua, joku vieras ihminen voi nähdä että mä teen jotain liikunnallista! Ei sen suurempaa häpeää voi ollakaan!
Joku pelko jäänyt varmaan koululiikunnasta, aina olin se joka valittiin viimeisenä jne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joku pelko jäänyt varmaan koululiikunnasta, aina olin se joka valittiin viimeisenä jne.
Ap
Sama täällä, mutta ajattele asiaa niin että miehellesi olet ihan ensimmäinen kaikista ihmisistä. Eihän hän haluaisi sinua salille kanssasi, jos ei kehtaisi siellä kanssasi näyttäytyä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ole kyllä tuollaisiin ihmisiin oikeassa elämässä törmännyt. Ne on jotain palstatrolleja jotka sellaisia kirjoittelee. En ihan kaikkea täällä kirjoitettua ottaisi kyllä tosissani.
En ole minäkään Tampereella törmännyt. Olen käynyt täällä 24/7 -saleilla noin 3 vuotta, eikä missään ole kukaan koskaan katsonut kummasti tms. Olen keski-ikäinen noin 100 kiloinen mamma eli varmastikin juuri sellainen, joka kyllä kohtaisi noita negatiivisia katseita tms. naureskelua, jos sellaista IRL tapahtuisi. Kerran yksi bodarin näköinen ukko tuli neuvomaan ylätaljassa, kun sattui vissiin silmiin väärä asentoni. Neuvoi kuitenkin nätisti ja hyvin eli siitä asti on liike ollut hanskassa.
Suurin osa ihmisistä treenaa salilla yksin ja luurit korvilla. Outoahan silloin olisi katsella muita ja kihitellä väheksyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri. Ei uskalla mennä, kun netistä saa lukea kaikkia arvosteluja, miten joku rimppakinttu mies tai lihava nainen kehtaa tulla salille.
Tuo on ehkä sellainen pelko, että parin käynnin jälkeen jo helpottaa. Jos kerran itse haluat käydä salilla ja vielä saat miehesi seuraksi, kannattaa rohkaistua ja lähteä, ylittää se kynnys.
Kyllä kotonakin voi tehdä lihaskuntotreeniä käsipainojen kanssa, kun opettelee liikkeet hyvin. Kuntosalilla loukkaantumisen riski lienee pienempi ja saa treenattua monipuolisemmin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Olen tuhansia kertoja käynyt saleilla elämäni aikana, enkä ole koskaan, ikinä nähnyt kenenkään nauravan kenellekään tai tuijottavan tms.
Tuolla joku väitti, että on ketjuja, joissa kerrotaan, miten lihaville nauretaan, koska he käyttävät pieniä painoja. Joo, kukaan ei naura. Toisekseen lihavat nostavat tyypillisesti kovempia painoja kuin laihat, koska heillä on hyvin usein isommat ja vahvemmat lihakset.
Totta on kyllä, että naiset aivan turhaan varovat isompia painoja. Miksi joku esim. nostaa jalkaprässissä kahtakymmentä kiloa, kun jo oma yläkroppa, jota jaloillaan nostaa koko ajan, painaa tyyliin kuusikymmentä kiloa? En minä naura, mutta saatan panna merkille.
Sisäisesti nauratti viime viikolla, kun jollain oli salilla trikoiden päällä valkoiset pikkupöksyt, joissa oli moninkertaiset pitsit. Ne olivat kuin vanhanaikaiset, koristeelliset vaippahousut. Mutta kukin tyylillään ja voin kertoa, etten usko ilmeeni värähtäneenkään.
Mutta joo, saattaa joku nauraa sinulle vaikka kadulla tai kaupassakin. Onko se jokin syy jäädä kotiin? Mitä väliä, mitä joku muu ajattelee. Eikun pitsipöksyt jalkaan ja menoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri. Ei uskalla mennä, kun netistä saa lukea kaikkia arvosteluja, miten joku rimppakinttu mies tai lihava nainen kehtaa tulla salille.
No kerro nyt ihmeessä, että missä näitä arvosteluja on? Itse en ole ikinä nähnyt.
Nyt saan varmaan lynkkauksen, mutta minusta nämä pelkurit ovat tosi ärsyttäviä. Tosi itsekeskeisiä. Luulevat että toisilla ihmisillä on muka oikeasti kiinnostusta katsella jonkun tavis-taijan hiippailua salilla tai missään muuallakaan. Minkä ihmeen takia kukaan katsoisi? Ja jos katsoo, niin kuoletko siihen? Suututtaa ihan ajatella, ettei uskalla elää omaa elämäänsä, vaikkei kukaan koskaan tekisi eikä sanoisi yhtään mitään pahaa, mutta saattaa vilkaista. Miten te jaksatte elää kun kaikki on noin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Nyt saan varmaan lynkkauksen, mutta minusta nämä pelkurit ovat tosi ärsyttäviä. Tosi itsekeskeisiä. Luulevat että toisilla ihmisillä on muka oikeasti kiinnostusta katsella jonkun tavis-taijan hiippailua salilla tai missään muuallakaan. Minkä ihmeen takia kukaan katsoisi? Ja jos katsoo, niin kuoletko siihen? Suututtaa ihan ajatella, ettei uskalla elää omaa elämäänsä, vaikkei kukaan koskaan tekisi eikä sanoisi yhtään mitään pahaa, mutta saattaa vilkaista. Miten te jaksatte elää kun kaikki on noin vaikeaa?
Miksi suutut? Sinulla on selvästi jotain käsittelemättömiä ongelmia, jos ottaa noin koville. Ja ei, sinä et suututa minua, ehkä hieman ärsytät vain.
Aloitin just salin ja olen 50+ laihaläski, jolla ongelmia hartian ja lonkan kanssa. Kaikkein pienimmillä painoilla teen ja jalkaprässiä tein aluksi ilman lisäpainoja. Kaikki pyllerötkin tekee paaaljon isommilla painoilla.
Jos joku on kuolemassa nauruun mun takia niin omapa on asiansa. Mä teen just silleen, mikä kuntouttaa ja vähitellen siirryn noista laitteista pois kun saan liikkeet oikein. PT teki mulle ohjelman.
Miks et? Onko miehesi käynyt jo aiemmin? Mukava yhteinen harrastus.netistä löydät helposti ohjelman mitä voit alkaa noudattaa. Salitreeni on parasta!