Miksi jotkut olettavat että jos on kotona, niin vain "makaa kotona"?
Olen itse kotona eli en työelämässä, mutta teen paljon kotitöitä, esim. siivoan ja valmistan terveellistä ruokaa itselleni. Ei se tarkoita että vain makaa, jos on kotona!
Kommentit (13)
Tee testi: vietä yksi päivä kotona, ja yksi päivä muualla töissä. Kirjaa ylös otetut askeleet ja jokainen minuutti, jonka vietät pystyasennossa tai maaten/istua röhnöttäen. Vertaa tuloksia. Jos niissä ei ole eroa, voit todistella vastaväittäjille, ettet makaa/röhnötä kotona vaan olet aktiivinen kuin mikä!
Koska niin he itse tekevät kotona?! Ei tuosta kannata välittää, se on vain yksi tahditon tapa alentaa muita. -niitä piisaa.
Ja muut tekevät tuon ja käyvät lisäksi töissä..
Minä olen "vain kotona" monen mielestä ja usein myös omastakin mielestäni, mutta pääsisin helpommalla käymällä töissä ja näyttäisin ahkeralle ihmisille.
Nyt teen kahta eri pienimuotoista palkkatyötä kotona eikä se näy toisille ja meillä on vuokramökki ym toimintaa, mutta sekään ei näy muille mitä teen kotona niitten eteen.
Lisäksi tämän useamman sadan neliön siivous kotona sekä mökeillä. Pihatyöt, lumityöt, polttopuut jne.
Tietysti jos olisi vain kotona kerrostalossa, niin hulluksi ehkä tulisin äkkiä
Eiköhän se ole vertauskuvallista se "makaa kotona". Ja sillä yleensä viitataan siihen, ettei osallistu veronmaksajana tämän yhteiskunnan ylläpitoon, ja pahimmassa tapauksessa vielä loisii muiden veronmaksajien rahoilla vaikkei esim. terveyssyistä olisi pakko.
Itsekin olen kotona mutta teen siellä it-alan töitä etänä. En usko että kukaan paheksuu minun vain kotona olemistani kun elätän itseni ja maksan reilusti verojakin.
Minä teen makuuasennossa kiivasta ajattelu/hahmottamistyötä. Kun ruumis lepää niin mieli toimii.
Miksi jotkut ylipäätään olettavat toisista yhtään mitään tai edes miettivät toisten juttuja? Hankkisivat oman elämän.
Vierailija kirjoitti:
Tee testi: vietä yksi päivä kotona, ja yksi päivä muualla töissä. Kirjaa ylös otetut askeleet ja jokainen minuutti, jonka vietät pystyasennossa tai maaten/istua röhnöttäen. Vertaa tuloksia. Jos niissä ei ole eroa, voit todistella vastaväittäjille, ettet makaa/röhnötä kotona vaan olet aktiivinen kuin mikä!
Oletko istumatöistä kuullut? Väittäisin että jos askelmittari olisi ollut käytössä, niin monena työttömyyspäivänä olisi tullut enemmän askeleita kuin normipäivänä tietokoneen näpyttelyssä toimistotyössä. Fyysisemmät työt sitten asia erikseen.
Öö tarviihan ne kotityöt kaikkien tehdä. toki tulee vähän enemmän siivottavaa, jos aina on kotona.
Sitä ihmettelen, että kotona omien alle kouluikäisten lasten kanssa oleminen siihen aikaan viikosta, kun suurin osa ihmisistä on töissä, on "makaamista", mutta niiden samojen lasten kanssa viikonloppuna kotona oleminen on niin rankkaa, ettei työssäkäyvä isä voi sitä tehdä edes paria tuntia, koska pitää levätä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut ylipäätään olettavat toisista yhtään mitään tai edes miettivät toisten juttuja? Hankkisivat oman elämän.
Hankkisivat omat rahat.
Koska suurin osa ihmisistä ei haluaisi käydä töissä. Helpompi sanoa "sä vaan makaat kotona!" kuin "vau, kiva että sulla on vapaa elämä" :)
Olet täysin hyödytön kiviriippa loinen.