Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikkuvinkki kotisiivoojille ja kotisiivoojiksi haluaville.

Vierailija
04.02.2020 |

Asiakkaat ovat useimmiten sitä mieltä, että sinun on varattava lääkärinajat heidän aikataulujensa mukaisesti. Et voi ottaa mitä tahansa aikaa mitä sinulle tarjotaan, vaan sinun on sieltä työkalenterista valittava sopiva päivä kahden kuukauden päähän. Sairaslomaa et saa ottaa viikolle, sairastele sitten viikonloppuisin ja arkipyhinä. Sinulla ei ole muuta elämää kuin työsi ja asiakkaat menevät perheesi edelle. Ymmärrystä et saa, sinä et ole heille ihminen laisinkaan. Työolot ovat kaikkea muuta kuin inhimilliset. Lisäksi sinun pitää olla säidenkin hallitsija, jotta asiakas kaikki 50 mattoaan ulos ja sinä et saa ylittää sitä annettua aikaa, mutta mitään et saa jättää tekemättäkään vaikka miten menee aikataulu tiukille. Sinun tulee myös sietää juopuneitakin asiakkaita jotka sinun kuultesi sinut haukkuvat puhelimessa tutuilleen. Sinä olet paska, vaikka noudatat asiakkaan kanssa tehtyä palvelusopimusta. Et saa olla hidas, mutta et saa olla nopeakaan.
Mutta tärkeintä on, ettet mene lääkäriin ja älä helkkari sairastu.

T. Uutta työtä etsivä kotisiivooja

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeitä asiakkaita ollut. En ymmärrä, miksi joki käyttäytyisi noin.

Meillä on monta vuotta käynyt siivooja. On sovittu vakipäivä, ja voi tulla siivoomaan 10-16 välillä. Silloin emme ole kotona. Kun peruu ajan niin sitten sovitaan uusi aika. Perumisrn syy ei kuulu mulle. Välillä vaihdetaan päivää tai joustetaan ajasta heidän takiaan. Joskus kun ollaan matkoilla pitkään tms niin silloin hyvissä ajoin perun itse ajan.

Meillä käy hyvä ja rehellinen siivooja. On vähän unohtelevainen. On unohtanut useamman siivousvälineen meille ja usein roskiksia ei ole muistanut ottaa ja viedä pois. Mutta olkoon niin, ihmisiä hekin ovat.

Vierailija
22/40 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa: meille suihkupäivä on kiva päivä; auttaja sen tekee! Mamma nauttii hemmottelusta - saa limskaa sänkyyn, hiukset letitetään, kokee olevansa spesiaali.

Äidillä ja hoitajalla nyt vain menee kemiat yhteen; minun hommani on varmistaa että on suihkun jälkeen ne tarjottavat!

Eli mitenkään vähättelemättä ap:n kokemuksia: on meitä iloisia, hauskoja, kiitollisia asiakkaita myös!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä syytä on kummassakin. Ei aina. Mutta yleensä.

Vierailija
24/40 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisistä on tullut kyllä ilkeitä. Unohtavat, että ihminen se siivoojakin on. Useimmiten palkka on umpisurkea ja sitten vielä paska kohtelu siihen päälle. En ihmettele ettei alalle ole tunkua.

25/40 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen vinkki kotisiivoojille. Tehkää hyvin se työ josta teille maksetaan älkääkä herran tähden nakelko niskojanne kun teille huomautetaan työnjäljestä. Hyvästä työstä kerromme kyllä tutuillemme mutta vielä varmemmin sana leviää siitä että työ on tehty huonosti. 

Vierailija
26/40 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjossa kirjoitti:

Ilmainen vinkki kotisiivoojille. Tehkää hyvin se työ josta teille maksetaan älkääkä herran tähden nakelko niskojanne kun teille huomautetaan työnjäljestä. Hyvästä työstä kerromme kyllä tutuillemme mutta vielä varmemmin sana leviää siitä että työ on tehty huonosti. 

Tässä ei nyt puhuttukaan niistä siivoojista, jotka tekevät työnsä huonosti, vaan niistä asiakkaista jotka käyttäytyvät törkeästi ja vaativat kohtuuttomia. Aloita oma ketjusi.

Vierailija
27/40 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan kotisiivouksessa eräs vanhempi asiakas vaati lattioiden luutuamista konttaamalla kuten ennen vanhaan! Olin aikalailla tyrmistynyt ja tietysti kieltäydyin, valitti esimiehelle joka oli luonnollisesti minun puolella ja naureskeli miten kaikenlaisia sitä onkin.

Vierailija
28/40 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, olen tehnyt kymmenen vuotta yrittäjänä kotisiivouksia ja minulla on vain ihania asiakkaita. Joustan heidän kanssaan ja he joustavat varmasti, jos minä sitä tarvitsen. Asiakkaani ovat minulle enemmänkin kuin ystäviä ja koska teen myös aina hyvin laadukasta työtä, niin asiakassuhteet ovat pitkiä. Minulla on monta ihan firman alusta saakka asiakkaina olleita perheitä ja vanhuksia, jotka kyllä tietävät, että tulen vaikka pää kainalossa heille, mutta jos olen vaikka tarttuvassa taudissa, niin en halua missään tapauksessa tartuttaa heille sitä. Sama myös toisin päin, asiakkaat ilmoittavat minulle heti, jos perheessä on jotain, niin pystyn ehkä katsomaan heille jonkun korvaavan ajan muutaman päivän päähän.

Tämä on loppujen lopuksi vain siivoamista, eli kukaan ei kuole, jos siivous siirtyy päivällä tai parilla tai jopa jää välistä. Minun takia niin ei ole käynyt näiden kymmenen vuoden aikana kuin muutaman kerran sairauden takia, mutta lomani, 5 vkoa vuodessa, pidän tietenkin ihan normaalisti ja niistä ilmoitan asiakkaille jo hyvissä ajoin.

Juuri nyt joustan taas, sillä asiakkaalleni osui lääkäri juuri siivouspäivälle, joten siirsin ajan torstai iltapäivään. Työpäivästänibtulee silloin pari tuntia normaalia pitempi, mutta mitä sitten? Asiat järjestyvät aina ja torstaina minua odottaa iloisesti hymyilevä mukava asiakas!

Vierailija
29/40 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan kotisiivouksessa eräs vanhempi asiakas vaati lattioiden luutuamista konttaamalla kuten ennen vanhaan! Olin aikalailla tyrmistynyt ja tietysti kieltäydyin, valitti esimiehelle joka oli luonnollisesti minun puolella ja naureskeli miten kaikenlaisia sitä onkin.

Minultakin sitä on pyydetty (Huom. ei vaadittu), mutta sanoin vain, että minulla on omat ammattivälineet, joilla työn teen tai sitten siivous pitää tilata joltakin toiselta yrittäjältä. Minä olen se ammattilainen, joka työn tekee ja minä päätän miten/millä sen teen. Kuuntelen tietenkin asiakkaiden toiveita, mutta tuskinpa se putkimieskään tarvitsee asiakkaan neuvoja hommiinsa. En kumarteke ketään, vaan vien ammatillisella asenteella tilanteen läpi niin, että molemmilla jää hyvä mieli. En myöskään naureskele asiakkaille, vaan ymmärrän hyvin erilaiset toiveet ja ajatukset.

T. 10 vuotta yrittäjänä ollut

30/40 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paska on asenteesi. Asiat ei mene niin että siivooja on viaton uhri jota pitää ymmärtää ja asiakas mt ongelmainen hirviö. Kyllä saa siivoja katsoa peiliin jos tulee jatkuvasti paskaa palautetta ja asiakkaat aina "ilkeilee". 

Vierailija
31/40 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä en tee kotisiivouksia. Siivoojan tulo minuutilleen ajallaan on asiakkaalle elämää tärkeämpi juttu, eikä muisteta ollenkaan että siivooja on ihminen jolla on omakin elämä. Toimistosiivouksissa on paljon enemmän joustoa koska siellä se ei ole mikään elämän ja kuoleman kysymys milloin siellä imuroidaan ja pyyhitään pölyt.

Kokemukseni mukaan toimistoissa on aina joku, jolla on aikaa laskea pölyhiukkasetkin.

Näitä on mielisteltävä rahan ja sopparin jatkon takia.

Vierailija
32/40 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle palkattiin ajokortiton pari :o

Huomenna hänet joudun hakemaan bussiasemalta ja siihen aikaa pitäs olla jo kohteessa. Jouduin perumaan iltapäivältä lastani koskevan menon, tämäpä kiva homma, kun sekin aika oli vaikea saada. Tämä firma kusee sukkiinsa koko ajan ja minä olen asiakkaiden likasanko.

Vierailija
33/40 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n duunipaikka kuulostaa todella epäasialliselta puljulta eikä ihme, että asiakkaiden hermoa kiristää. Siinä saa sitten siivoja siinä sivussa tyytymättömyyttä niskaansa. 

Vierailija
34/40 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n duunipaikka kuulostaa todella epäasialliselta puljulta eikä ihme, että asiakkaiden hermoa kiristää. Siinä saa sitten siivoja siinä sivussa tyytymättömyyttä niskaansa. 

Jep. Siivooja, joka on täysin syytön siihen, ettei firman johtoporras kovin fiksulta väeltä kuulosta eivätkä ole edes työntekijänsäkään puolella. Suomessa on hankalaa ottaa itse lopputiliä, kun sitten joudut karenssiin ja sitä karenssiahan te-palvelut voivat jatkaa ja jatkaa ties kuinka ja kauan.

Vierailija
35/40 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, olen tehnyt kymmenen vuotta yrittäjänä kotisiivouksia ja minulla on vain ihania asiakkaita. Joustan heidän kanssaan ja he joustavat varmasti, jos minä sitä tarvitsen. Asiakkaani ovat minulle enemmänkin kuin ystäviä ja koska teen myös aina hyvin laadukasta työtä, niin asiakassuhteet ovat pitkiä. Minulla on monta ihan firman alusta saakka asiakkaina olleita perheitä ja vanhuksia, jotka kyllä tietävät, että tulen vaikka pää kainalossa heille, mutta jos olen vaikka tarttuvassa taudissa, niin en halua missään tapauksessa tartuttaa heille sitä. Sama myös toisin päin, asiakkaat ilmoittavat minulle heti, jos perheessä on jotain, niin pystyn ehkä katsomaan heille jonkun korvaavan ajan muutaman päivän päähän.

Tämä on loppujen lopuksi vain siivoamista, eli kukaan ei kuole, jos siivous siirtyy päivällä tai parilla tai jopa jää välistä. Minun takia niin ei ole käynyt näiden kymmenen vuoden aikana kuin muutaman kerran sairauden takia, mutta lomani, 5 vkoa vuodessa, pidän tietenkin ihan normaalisti ja niistä ilmoitan asiakkaille jo hyvissä ajoin.

Juuri nyt joustan taas, sillä asiakkaalleni osui lääkäri juuri siivouspäivälle, joten siirsin ajan torstai iltapäivään. Työpäivästänibtulee silloin pari tuntia normaalia pitempi, mutta mitä sitten? Asiat järjestyvät aina ja torstaina minua odottaa iloisesti hymyilevä mukava asiakas!

No hei, meillä ihan sama - aikoja sovitaan, kun on sairastumista. Olen myös saanut apua, eli ihanat ruuat sänkyyn, kun olen ollut kipeä. Tietenkin maksanut siitä, ja olemme viimeisiä listalla, eli siivooja on voinut joustaa.

Kurjaa, että joillain on ikäviä kokemuksia. Meillä on vain hyviä!

13

Vierailija
36/40 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole työntekijän vika, jos firman johto ei osaa hommiaan.

Vierailija
37/40 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna hänet joudun hakemaan bussiasemalta ja siihen aikaa pitäs olla jo kohteessa. Jouduin perumaan iltapäivältä lastani koskevan menon, tämäpä kiva homma, kun sekin aika oli vaikea saada. Tämä firma kusee sukkiinsa koko ajan ja minä olen asiakkaiden likasanko.

Mitä järkeä? Työnantaja luottaa siihen, ettei kortillinen työntekijä sairastu, tai lapsi sairastu tai tule jotain muuta estettä?? Tai entä kun kortillinen työntekijä on lomalla??

Ei tuossa ole mitään järkeä eikä ole asiaa loppuun asti ajateltu työnantajan puolelta. Jos on ajatellut yhtään mitään.

Vierailija
38/40 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voiisin ruveta siivojaksi. Nimittäin siiivota omaa luksusbordellia kun olen saaanut sen pystyyn.

Vierailija
39/40 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä? Työnantaja luottaa siihen, ettei kortillinen työntekijä sairastu, tai lapsi sairastu tai tule jotain muuta estettä?? Tai entä kun kortillinen työntekijä on lomalla??

Ei tuossa ole mitään järkeä eikä ole asiaa loppuun asti ajateltu työnantajan puolelta. Jos on ajatellut yhtään mitään.

Ei ole ei. Joudun hänet hakemaan aamuisin bussiasemalta ja vielä viemäänkin sinne. Aikamoista säätämistä. Ei tule kyllä toimimaan pidemmän päälle.

Vierailija
40/40 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voiisin ruveta siivojaksi. Nimittäin siiivota omaa luksusbordellia kun olen saaanut sen pystyyn.

Taii sit mä vaan siivoon jäljet.