Kerätään tähän ketjuun ÄRSYTTÄVIÄ TRENDISANOJA/SANONTOJA
Nämä nyt tulee ainakin mieleen: milleniaali tunteiden sanoittaminen rajapinta tulokulma
Kommentit (1313)
Vierailija kirjoitti:
Iltapäivälehtien käyttämä super-etuliite asiassa kuin asiassa. Superhelle, superkuu, superteini... Argh.
Ja jos ei ole super niin sitten se on huippu. Esim. huippumalli, huipputulos, huippuasu... ylisanoja usein ihan tavallisista jutuista.
Joku groomasi tai ghostasi tai jotain sinne päin. Kuka näitä keksii..
Se, että ei käytetä persoonapronominiä minä. MINUA ärsyttää että ei sanota minä. MINÄ en pidä siitä. (Eikä: Itseäni ärsyttää, itse en pidä siitä...). Minulla on kaunis koti. EI: Itselläni on kaunis koti.
”Ottaa koppi” saa aina kylmät väreet selkään. Esim. jossain palaverissa sovitaan, että ”Minna voisi ottaa kopin tästä”.
Vierailija kirjoitti:
”Ottaa koppi” saa aina kylmät väreet selkään. Esim. jossain palaverissa sovitaan, että ”Minna voisi ottaa kopin tästä”.
Tää on tullut nakin tilalle. ”Nakki napsahtaa sulle”.
Narratiivi loppupeleissä isosti pitkässä juoksussa asiakasrajapinnassa.
Kaikki nämä somesanat; somemyrsky, someraivo, somevaikuttaja...ärsyttää joka kerta kun näkee! Ja varsinkin nuorilla nykyään joka toinen sana esim 'legit'. Legittii, legitisti.... muutenkin melkein kaikki sanat nykyään englantia.
Tsemppiä.
Sana tuli käyttöön jo vuosikymmeniä sitten ja käytetään yhä.
Jos joku tietää sanan alkuperän, niin saa kertoa.
Leipomuksia uunitetaan 10-15 min. uunin keskitasolla.
Tulokulma kaikessa muussa kuin esim. avaruuskapselin tai meteoriitin syöksyessä ilmakehään.
dfger kirjoitti:
Hesakit kammoavat hoota (luulevat kai kuullostavansa lappalaisilta jos erehtyvät hoon sanomaan); sanotaan tuoattyöödensänsataayödeksänkymmentäyödeksän (1999) Myöskin ää muuttuu liian monesti aaksi (Itavalta) ja m veeksi tai peeksi (ompa pukavaa/vukavaa, ompa vahvataa)
Ei vaan yheksän, kaheksan jne. Se d vain jää pois. Paitsi bussinnumeroissa ja jonotuslapuissa se on ysikasi, kasiseiska jne.
Ja kahekskyt, ei niinkään kaheksankyt.
Gaslighting. Nykyään joka toinen on omasta mielestään joutunut tällaisen uhriksi.
🇺🇦🇮🇱
hulppea
tähti (varsinkin kun kyseessä on joku realitysarjassa joskus muinoin vilahtanut)
-rakas (Sofia ja Niko-rakas)
suosikkijuontaja (juontaja ei ole se pointti!)
tulokulma
Joku turhake "kiidätettiin" sairaalaan
Joku asia on "mintissä" tai "tikissä"
Finglish, itse tuo sana, sekä kaikki ne sanat jotka se käsittää
On lämmintä, koska kesä.
Pidetään turvavälejä, koska korona.
Ei luojankaltainen olento sentään näitä.
Olla mukana kärkikahinoissa