Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoinen ongelma, vinkkejä otetaan vastaan

Vierailija
03.02.2020 |

Olen tarkan markan ihminen ja elänyt elämäni ilmeisesti suht fiksusti tämän suhteen.
Nyt ongelmani on se, että minulla on kuukausittain 200-300 € yimääräistä rahaa ja haluaisin sen sijoittaa järkevästi. Ongelmana on, etten voi rahaa sijoittaa "näkyvästi" mihinkään. Osakkeet, rahastot, pankkitalletus jne. on pois suljettuja vaihtoehtoja.

Tietyst rahat voisi käyttää lehtitilauksiin, vaatteisiin, kosmetiikkaan, sisustukseen, mutta ne ei ole minun luonteenlaadulle sopivia:) vaihtoehtoja. Lapsia minulla on, mutta en halua heillekkään kylvää rahaa, koska laiskistuvat vaan. Nyt tekevät sentään teinit jo pientä palkkatyötä omien kulujensa kattamiseksi opiskelujen ohessa. Mikä opettaa järkevää ajan ja rahankäyttöä.

Olen itse ajatellut sijoittavani rahat kultaan korujen muodossa. Onko järkevää? Arvo säilyy ja mahtuvat pieneen tilaan.... Ajattelin merkkikoruja, kuten Kalevala jne. Lisäksi voisin niitä joskus käyttää ja lapsille jäisivät perinnöksi, kun henki lähtee. Toisaalta, jos rahantarve tulee vastaa ne voisi myydä. Miltä kuulostaa?

Lyhennettyä työaikaa en ala tekemään, koska minulla on jo riittävästi vapaa-aikaa.....Olen kyllä miettinyt opiskelua vaikka harrastemielessä aikuiskoulutus rahalla niin ei olisi tätä ylimääräisen rahan ongelmaa...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevalakorujen arvo riippuu muodista, älä sijoita niihin. Sijoita rahasi kultaan.

Vierailija
2/28 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakakulta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi sijoittaa "näkyvästi"?

Onko pimeää rahaa?

Vierailija
4/28 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi laittaa osakkeisiin? Toimeentulotukeako sijoitat?

Vierailija
5/28 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta käteiseksi ja pidä kotona.

Vierailija
6/28 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo samoja ajattelin! Kalevala korut tai kultasormukset,ei niistä mitään saa. Kato panttikonttorin sivuilta niin näet.

Mene lasten kanssa pankkiin ja laitatte lasten kans yhdessä osakkeisiin ja ehto,etteivät saa nostaa varoja kuin vasta x ikäisinä. 

Ota selvää kuinka paljon saa antaa ettei mee veroa.

Vierailija
7/28 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten tulee tulipalo ja kaikki palaa ja se siitä.

Vierailija
8/28 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta sitten osakkeita. Sitten pörssikurssit romahtaa ja se sitten siitä.

Vierailija
9/28 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta sitten osakkeita. Sitten pörssikurssit romahtaa ja se sitten siitä.

Pörssikurssit nousee ylös mahdollisen romahduksen jälkeen.

Tosin kurssit on tällä hetkellä sen verran korkealla, että odottaisin sitä romahdusta ja ostaisin vasta pohjilta.

Fyysinen kulta voisi olla myös hyvä vaihtoehto. Koruihin en sijoitusmielessä satsaisi.

Vierailija
10/28 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällaisia pitää kysyä palstalta eikä oma ongelmanratkaisukyky riitä, niin suosittelisin olemaan sijoittamatta. Et selvästikään tajua hommasta hölkäsen pöläystä, mikä vain lisää todennäköisyyttä epäonnistua.

Vierailija
11/28 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Minulla on jo käteisenä jemmassa 10 000€. Ajattelen sen riittävän puskuriksi yllättävissä elämäntilanteissa. Tuo on totta, että mahdollinen tulipalo jännittää:)  

Kultaharkot voisi olla ok. Jääköhän niistä jokin dokumentti jonnekin? Ihan omasta palkasta verojen jälkeen olen rahat säästänyt. En ole rikollinen.  Toisaalta koruja voisi käyttää ja on kiva ajatus kun lapsille jäisi kaunis muisto. 

En tiedä, onko tämä jemmailu"normaalia" toimintaa, mutta olen elänyt poikkeuksellisissa olosuhteissa. En nyt ala availemaan asiaa sen kummemmin. Aiemmin sijoittelin näkyvästi ja hyvät voitot sain, mutta minut ajettiin selkä seinää vasten ja tässä on lopputulos. 

Ap

Vierailija
12/28 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pimeää rahaa?

Velkojat perässä.

t. AP

Vierailija
13/28 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pimeää rahaa?

Velkojat perässä.

t. AP

Hmmm. Maksa velkasi, sijoita sitten loput niin näkyvästi, kuin haluat.

Vierailija
14/28 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!!

Vierailija
15/28 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kultaharkkoja ja vie pankin tallelokeroon. Niitä saa muutaman gramman lätkistä kilojen painoisiin.

Korun pitää olla todella laadukas ja nimekäs, että siihen kannattaa sijoittaa. Kalevalakorussa ja muissa itse korun tuoma lisä voi kadota ja sillä on vain raakakullan arvo.

Hesassa voit kävellä liikeeseen, ja ostaa kullat, ainakin pienissä erissä, käteisellä. Tiedän, koska ostin kummilapsille pikku lätkät lahjoiksi. Jos kilokaupalla ostat, niin voivat joutua rahanpesuvaateiden vuoksi kyselemään rahojen alkuperää. Tuskinpa sekään velkojien korviin kantaa.

Vierailija
16/28 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevala-koruun sijoitus=Tuotto 0 prosenttia. Eihän kukaan voi edes ajatella. Kysy pankista asiaa sijoittamisesta. Tosin noilla säästöillä pitäisin hauskaa, nuo ovat taskurahoja.

Vierailija
17/28 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullan hinta on nyt korkea. Se voi myös romahtaa ja menetät osan arvosta. Mutta kun on kyse rahasta, jota et tarvi välttämättä heti, niin kulta on parempi kohde kuin moni muu esine tai taide.

Kun tilanteesi on velkojien vuoksi se, että et voi virallisesti omistaa, niin on se kulta/tallelokero varmempi tapa kuin kotona sukanvarressa.

Vierailija
18/28 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Minulla on jo käteisenä jemmassa 10 000€. Ajattelen sen riittävän puskuriksi yllättävissä elämäntilanteissa. Tuo on totta, että mahdollinen tulipalo jännittää:)  

Kultaharkot voisi olla ok. Jääköhän niistä jokin dokumentti jonnekin? Ihan omasta palkasta verojen jälkeen olen rahat säästänyt. En ole rikollinen.  Toisaalta koruja voisi käyttää ja on kiva ajatus kun lapsille jäisi kaunis muisto. 

En tiedä, onko tämä jemmailu"normaalia" toimintaa, mutta olen elänyt poikkeuksellisissa olosuhteissa. En nyt ala availemaan asiaa sen kummemmin. Aiemmin sijoittelin näkyvästi ja hyvät voitot sain, mutta minut ajettiin selkä seinää vasten ja tässä on lopputulos. 

Ap

Eli miehesi on tuhlari/alkoholisti ja ottaa sinun rahat vakisin. 

Mites joku salainen tili? Sita kautta voisit "salasijoittaa" ja ohjata tiliin liittyvan postin jonkun toisen henkilon luokse tai ottaa sen 100% sahkoisena. 

Ymmartaisin etta haluat omat varasi ja omat saastosi, sen paivan varalle kun tulee aika pistaa lusikat jakoon... 

Voin toki olla vaarassakin mutta tuo sinun kysymyksenasettelu + kommentti kuulosti aika tutulta... :/ 

Vierailija
19/28 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Pitää nyt harkita kultaharkkoihin sijoittamista. Harmittaa tuo 10 000 euroa piilotettuna, kun ei voi oikein järkevästi sijoittaa tällaisessa tilanteessa.  Jos kerta saa kultaharkkoja käteisellä ostettua ihan kultasepänliikkeistä täytyy harkita sitä vaihtoehtoa. Voisin kierrellä ympäri suomea tätä tekemässä. 

Otetaan vastaan lisää vinkkejä, mihin sijoittaisin rahaa niin, ettei se näy, missään pankki tai muissa tiedoissa. 

Ap

Vierailija
20/28 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pimeää rahaa?

Velkojat perässä.

t. AP

Suosittelen velkojen maksamista, koska rahasi kuuluvat jollekin toiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi