Jos kerron jotain työkaverille, hän kertoo asian omanaan eteenpäin.
Asia oli niin ärsyttävä etten puhu töissä mitään. Tänään sain pomolta sitten kuulla olevani epäsosiaalinen ja ehken sovi tiimityöhön. Kannattaako alkaa puolustamaan itseään kertoen työkaverista vai niellä haukut ja olla kuin ei mitään?
Kommentit (10)
Onko sulla vain yksi työkaveri vai miksi et puhu muillekkaan mitään?
Meillä työkaveri laverteli puheet yrityksen omistajalle. Soitteli iltaisin, että mitä oli puhuttu. Olsihan siitä tullut rumaa jälkeä, mutta lavertelija kerkisi luikkimaan toiselle paikkakunnalle, ja toisiin töihin.
Että tämmöisiäkin on.
Minusta sellaiset tyypit ovat viihdyttäviä. Voit puhua niille mitä päähäsi pälkähtää ja katsoa millaisia tuloksia syntyy ja nauraa olemattomaan partaasi.
Tuohan on varhaisempi versio plagioinnista.
Sakkoja.
Minusta tuo on huvittavaa. Alan oikein kyselemään sellaisilta yksityiskohtia jutusta, ja nautin kun ne menevät hämilleen, ja sotkeutuvat entistä syvemmälle valheen suohon.
Siskon ex-mies oli tällainen, samoin naapurin äijä. Pari muutakin tuttua tekee tätä samaa. Kaikkein parasta tässä naapurin äijässä on se, että se kertoo minun puhumia asioita minulle ominaan...
M 45
Etkö voi keksiä jotain sellaista puhuttavaa, jonka eteenpäin kertominen ei haittaa? Tai jotain.
Kerrot että sinulla on tippuri ja 100 000 euroa ulosotossa. Siinäpä työkaveri sitten niittää itselleen mainetta näillä tiedoilla.
Mietin itse juuri tällaisia ihmisiä, jotka kertovat jutut eteenpäin omana tietonaan, jopa sinulle itsellesi. Vaikuttavat vähän vajailta ja tulee kiusaantunut olo, toisaalta säälittää kun ei ilmeisesti ole omia ajatuksia juurikaan.
Itse viittaan aina alkup. sanojaan, etenkin jos hän on läsnä, kohteliasta ja antaa myös kuvan, että itse kuuntelee mitä muut ovat sanoneet. Eikä tämä ole mitenkään erityisen vaikeaa, tämän vuoksi en ymmärrä kys. toimintatapaa. Joku on joskus sanonut, ettei muista mistä kuuli ym. No pakkoko se on olla pätemässä joka foorumilla jos aivot ei yhdistele alkeellisiakaan asioita.
Mulla oli lapsena tällainen "kaveri", joka tuskin malttoi edes kuunnella lauseeni loppuun, kun jo kirjaimellisesti juoksi jonkun toisen ihmisen luo kertomaan jutun omanaan. Lohdutin itseäni ajattelemalla, että varmaan aikuisena mulla ei ole tällaisia ihmisiä enää piireissäni.
On niitä. Ikävä kyllä.
Kertooko työkaverisi eteenpäin sun esittämät työtä koskevat kehittämisehdotukset (huomaat jotain ja mainitset hänelle, ja hän juoksee kertomaan sen pomolle omana huomionaan)? Vai onko hän niitä, että jos kritisoit jotain, hän rientää pomon luo sanomaan, että olet tyytymätön valittaja?
Koettaako hän toisin sanoen pelkästään nostaa omia pisteitään vai myös mustamaalata sua?