Tuet tuli! Tänään pidetäänkin lasten kanssa rokulipäivä!
1674 € tuli tilille! Mennään Triplaan syömään ja ostetaan mulle talivikengät ja lapsille farkut ja paidat, Prismasta kärry täyteen ruokaa ja jotain herkkuja. Kotona sitten katsotaan leffoja, tehdään popkornia ja mässytetään karkkia. Mä avaan ehkä sidukan.
Tää köyhän ja kipeen elämä on niin ankeeta et se iloisuus on melkeen väkisin revittävä mistä pystyy.
Kommentit (33)
Mitä ihmeen tukia sä saat noin paljon?
Mukavaahan tuo tietysti on, ei siinä mitään pahaa ole😊
Mikä ihmeen rokulipäivä? Tukimäärän perusteella loisit meidän veronmaksajien rahoilla kotona joka päivä. Hienoa, että kasvatat lapsistasi samanlaisia lokkeja laittamalla heidät lintsaamaan koulusta.
1674€ kuulunee myös asuinkulut eli ällistelijät, tuosta lähtee vielä vuokran verran pois. Ellei sitten ole todella monta lasta, silloin voikin jäädä asumiskulujen jälkeen noin paljon, mutta silloin myös niiden lasten päivittäiseen elättämiseen menee suuri osa. Ihanko oikeasti jotkut vielä jaksaa olla kateellisia tuilla eläville? Ei se kauhean mukavaa ole pitkäaikaissairaana olla tukien varassa, vaikka tietenkin mukavampaa kuin pitkäaikaissairaana ilman tukia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä pidätte rokulia?
Provoilusta ei ainakaan pidä.
Kyllä tietyllä kansanosalla on Suomessa helppoa.
Kiva, että opetat lapset tavoille heti pienestä. Meillä meni aamulla aikuiset töihin ja lapset kouluun.
Ja kahden viikon kuluttua samassa paikassa: ”Apua, loppukuuksi 16€ rahaa, millä ruokin kolme lastani, ruokakaapissa vain leivinpaperia ja pakastimessa jääpaloja”...
Aijaa, minun kk-palkkani tuli tilille perjantaina. 4600e, mitähän sillä tekisi...taidan laittaa suurimman osan säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Mistä pidätte rokulia?
No vaikka työttömyyden ja köyhyyden luomasta ankeudesta!
Ap
Vierailija kirjoitti:
1674€ kuulunee myös asuinkulut eli ällistelijät, tuosta lähtee vielä vuokran verran pois. Ellei sitten ole todella monta lasta, silloin voikin jäädä asumiskulujen jälkeen noin paljon, mutta silloin myös niiden lasten päivittäiseen elättämiseen menee suuri osa. Ihanko oikeasti jotkut vielä jaksaa olla kateellisia tuilla eläville? Ei se kauhean mukavaa ole pitkäaikaissairaana olla tukien varassa, vaikka tietenkin mukavampaa kuin pitkäaikaissairaana ilman tukia.
Asumistuki menee suoraan vuokranantajalle. Asutaan tuetussa vuokra-asunnossa, koska monta lasta ja mun on vaikea liikkua välillä eli vuokrasta menee vaan oma vastuu joka maksetaan toimeentulotukena vuokran yhteydessä vuokranantajalle. Oon tehnyt sopimuksen kelan kanssa helppoa näin
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki menee suoraan vuokranantajalle. Asutaan tuetussa vuokra-asunnossa, koska monta lasta ja mun on vaikea liikkua välillä eli vuokrasta menee vaan oma vastuu joka maksetaan toimeentulotukena vuokran yhteydessä vuokranantajalle. Oon tehnyt sopimuksen kelan kanssa helppoa näin
Ap
Ja taas näitä tapauksia joiden on pitänyt tehdä monta lasta vaikka on liikkumisrajoite eli ilmeisesti kyseessä on työssäkäymätön henkilö. Tajuatko, että me muut maksamme sinun ja lapsikatraasi asumisen ja elämisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJa taas näitä tapauksia joiden on pitänyt tehdä monta lasta vaikka on liikkumisrajoite eli ilmeisesti kyseessä on työssäkäymätön henkilö. Tajuatko, että me muut maksamme sinun ja lapsikatraasi asumisen ja elämisen?
No ehkä ne lapset tehtiin ennen kuin liikuntakyky meni? Ja mitä se sinulle edes kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJa taas näitä tapauksia joiden on pitänyt tehdä monta lasta vaikka on liikkumisrajoite eli ilmeisesti kyseessä on työssäkäymätön henkilö. Tajuatko, että me muut maksamme sinun ja lapsikatraasi asumisen ja elämisen?
No ehkä ne lapset tehtiin ennen kuin liikuntakyky meni? Ja mitä se sinulle edes kuuluu?
Ehkä tehtiin, ehkä ei. Kuuluu sen verran, että minäkin maksan veroissani sinun ja lastesi loisimista.
Hienoa, mjlle tuli tili 25 päivä, nyt lompakossa 15€ ja tilillä muutama euro.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen tukia sä saat noin paljon?
Mukavaahan tuo tietysti on, ei siinä mitään pahaa ole😊
Kuntoutustuki plus toimeentulotuki korotettuna minä plus viisi lasta, elatustuki kolmesta lapsesta ja kotihoidontuki yhdestä lapsesta.
Kuulostaapas hauskalta. Mäkin haluaisin jotain kivaa lapsille mutta palkka (2080€ / kk brutto) ei riitä kun emme saa mitään avustuksia.