Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seksielämä laantunut - syynä raskauden pelko ja ehkäisy

Vierailija
02.02.2020 |

Mitä on tehtävissä?

Olemme 30+ pariskunta, yhdessä reilu kymmenen vuotta, kaksi lastakin meiltä löytyy.

Molemmat lapset pieniä, esikoinen 4v ja kuopus 6kk. Yhteisestä sopimuksesta on päätetty odotella pari vuotta, ennen kuin mahdollista kolmatta aletaan harkita vähän sillä fiiliksellä että katsotaan, miltä sitten tuntuu.

Seksielämä on kuitenkin alkanut mennä huonompaan suuntaan. Synnytyksen jälkeen seksi siis palaili kuvioihin hiljalleen, ja aluksi se näyttikin säilyneen ennallaan. Nyttemmin välit on vain harventuneet ja harventuneet. Olen koettanut tehdä aloitetta, mutta mies on vedonnut johonkin mielestäni hieman tekosyyltä tuntuvaan, mutta en ole painostanut vaan ajatellut, että on ehkä ohimenevää.

Nyt mies sitten kertoi, mikä on ongelmana. Ongelma numero yksi on miehen pelko uudesta raskaudesta, koska elämä on juuri nyt kieltämättä melko tiivistä.

Meillä ehkäisynä on kondomi, jota olemme tunnollisesti käyttäneet siten, kuin sitä on tarkoituskin käyttää, joten mielestäni pelko ei ole realistinen. Siitä päästäänkin ongelmaan numero kaksi, eli siis seksi kondomin kanssa ei miehestä tunnu riittävän hyvältä.

Aiemmin tätä ongelmaa ei ole ollut (sanoi mies), eikä hän osannut sanoa, mistä tämä nyt yhtäkkiä johtuu. Ja kondomia käytetään siis siksi, että hormonaalinen ehkäisy vain ei tunnu sopivan minulle vaikka erilaisia vaihtoehtoja (hormonikierukka, yhdistelmäpillerit, minipillerit) on kokeiltu. Aiheuttivat moninaisia ongelmia, joista kumpikaan ei pidemmän päälle tykännyt.

Itselläni on tunne, että tässä ollaan jonkinlaisessa kriisissä tai ainakin ajautumassa sitä kohti.

Olen tyytyväinen, että mies avasi suunsa ja sanoi, mistä kiikastaa, mutta tällä hetkellä lähinnä ahdistaa kun en tiedä, mitä tässä pitäisi tehdä. Miten edetä jatkossa?

Selvää on, ettei myöskään omat seksuaaliset tarpeeni tässä suhteessa ainakaan tällä hetkellä täyty. En tiedä, täyttyvätkö ne miehelläkään, mutta ilmeisesti nämä kaksi aiemmin mainittua asiaa kuitenkin aikaansaavat haluttomuutta, joten...

Anteeksi tämä sekava sepustus. Oma olo on vain todella neuvoton. Voiko tämä vielä selvitä? Ideoita tilanteeseen?

Keskustelua toki pitäisi harrastaa, mutta ajattelin odotella vielä muutaman päivän, jotta en tunnekuohuissani ilmaise itseäni väärin. En kuitenkaan halua syyllistää miestä enkä siten pahentaa tilannetta entisestään.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ruotsista pessaari tai emätinpuikkoja kondomin lisäksi. Niitä o kuulemma siellä saatavilla.

Suomessa ollaan niin takapajuisia ehkäisyasioissakin.

Vierailija
2/36 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae ruotsista pessaari tai emätinpuikkoja kondomin lisäksi. Niitä o kuulemma siellä saatavilla.

Niin, itse asiassa olen ajatellut tuplaehkäisyn mahdollisuutta, mutta riittääkö sekään?

Jollain tavalla ajattelen, että kondomia oikein käyttäessä raskauden mahdollisuus on häviävän pieni. Toki kun toinen ei sitä käyttäen riittävästi nautintoa saa, olisi pakkokin löytää korvaava vaihtoehto. Mikähän sekin sitten olisi, hormonaaliset kokeilut tuntuu jo ajatuksen tasolla puuduttavilta ja sterilisaatio jomman kumman osalta tulee tietysti kyseeseen vain, jos joku päätös olisi lapsiluvun lopullisuudesta tehty.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et varmaan takapajuisena ruotsista hakijana tiedä että nykyisin voi asioita tilata netistäkin. Ei tarvitse itse mennä hakemaan.

Vierailija
4/36 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu: Mies käy tekemässä talletuksen spermapankkiin ja sen jälkeen piuhat poikki.

Vierailija
5/36 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun täytyy aloittaa hormonit miehen mieliksi. Ihan sama jos niistä sinulle tulee jotain oireita, miehen mielihyvä on se tärkein.

Kieltämättä vähän tällainenkin fiilis tuli, kun asiaa itsekseni pähkäilin. Mutta aiempien kokeilujen perusteella asia ei ole näinkään, ja miestä kyllä kiinnostaa myös mun oireiluni ja nautintoni.

Tarkoituksenmukaista ei ole sekään, että seksiä on vähän siksi, ettei se jommankumman mielestä tunnu riittävän hyvältä.

Ja onhan se toki juuri nyt vähän sama omalla kohdallanikin. Seksiä on niin harvoin, että kun sitä on, mies tulee hetkessä ja vaikka hetken onkin kivaa, se oma nautinto jää saamatta. Läheisyys on tietysti asia erikseen ja sitähän siinä tulee.

Ap

Vierailija
6/36 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu: Mies käy tekemässä talletuksen spermapankkiin ja sen jälkeen piuhat poikki.

No eipä kai tässä kohta muukaan auta :O

Ap

Vierailija
7/36 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ilman penetraatiota?

Vierailija
8/36 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi ilman penetraatiota?

Kuulostaa aika suppealta, mutta ehkä tätäkin täytyy miettiä.

Ap

Vierailija
9/36 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Millainen kierukka sinulla oli käytössä? Tuli vain mieleen kun horminikierukan lisäksi on saatavilla kuparikierukka, josta ei tosiaan hormoneja vapaudu. Toki muita sivuvaikutuksia voi olla mutta ainakin pystyisit välttämään hormonien vaikutukset.

Vierailija
10/36 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et varmaan takapajuisena ruotsista hakijana tiedä että nykyisin voi asioita tilata netistäkin. Ei tarvitse itse mennä hakemaan.

Sehän hyvä, että voi tilata. Luulin että pessaari pitää sovittaa.

Vierailija
11/36 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heips! Millainen kierukka sinulla oli käytössä? Tuli vain mieleen kun horminikierukan lisäksi on saatavilla kuparikierukka, josta ei tosiaan hormoneja vapaudu. Toki muita sivuvaikutuksia voi olla mutta ainakin pystyisit välttämään hormonien vaikutukset.

Mulla oli Mirena- hormonikierukka. Kuparikierukkaa ei suositeltu, koska mulla on ollut taipumusta runsaisiin vuotoihin ja kuparikierukka ilmeisesti voi lisätä näitä. Tosin olisi mukava kuulla, jos jonkun kohdalla ei näin käynytkään.

Ap

Vierailija
12/36 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^Tämä.

Ja on muitakin tapoja harrastaa seksiä, mutta ne eivät kelvanne ratkaisuksi?

Vierailija
13/36 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ratkaisu on että harrastatte miehelle epätyydyttävää seksiä sinun iloksesi (jos se siis on sinulle tärkeää), ja sitten sinä annat miehelle suuseksiä hänen ilokseen.

Vierailija
14/36 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt ihan varma että mies, tai edes sinä haluatte sitä kolmatta? Olisko tosiaan parempi että mies käy vasektomiassa? Jos hänellä tosiaan se raskaudenpelko menee seksihalujen edelle, niin ei vaikuta siltä että hän vuoden parin päästä haluaisi lisää lapsia.

Vierailija
15/36 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoseen.

Vierailija
16/36 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^Tämä.

Ja on muitakin tapoja harrastaa seksiä, mutta ne eivät kelvanne ratkaisuksi?

Totta kai on muitakin tapoja harrastaa seksiä, ja mekin erilaisia tapoja toteutammekin.. Silti seksiä on harvoin, vaikka mies tuntenee biologian laillani. Puheistaan ymmärsin, että kun nämä muutkin tavat usein johtaa ihan perinteiseen yhdyntään, ja kun tämä pelko nyt on hänellä olemassa.

En siis oikein tiedä, mitä sanoa. Mullehan alkaisi kelvata jo melkein mikä tahansa ratkaisu, tämänhetkinen tilanne mielestäni vaurioittaa pidemmän päälle parisuhdetta...

Ap

Vierailija
17/36 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen ratkaisu on että harrastatte miehelle epätyydyttävää seksiä sinun iloksesi (jos se siis on sinulle tärkeää), ja sitten sinä annat miehelle suuseksiä hänen ilokseen.

Suuseksi kuuluu seksielämäämme puolin ja toisin joka tapauksessa :D

Ap

Vierailija
18/36 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt ihan varma että mies, tai edes sinä haluatte sitä kolmatta? Olisko tosiaan parempi että mies käy vasektomiassa? Jos hänellä tosiaan se raskaudenpelko menee seksihalujen edelle, niin ei vaikuta siltä että hän vuoden parin päästä haluaisi lisää lapsia.

Minulla ajatukset on vähän kaksijakoiset, toki kuopus on vielä niin pieni että jotenkin ei sitä kolmatta edes kunnolla osaa ajatella.

Mutta kyllä sä asiaa puhut. Olen tätä miehen kohdalla miettinyt. Että jos tällä hetkellä pelkää näin, niin muuttuisiko asia tulevaisuudessa.

Pitäisi tietysti tietää, mitä mies pelkää. Arjen muuttumista kaaoottisemmaksiko vai mitä. Vai ehkä raskausaikaa itseään - kuopuksen odotuksessa oli muutamia ongelmia, ja vaikka kaikki sujuikin lopulta hyvin, voihan tietysti olla että sekin kummittelee miehen mielessä. Kun tää toinen odotus jätti itsellenikin hieman epämiellyttävän olon. (Oli siis vuotoja, joiden syytä ei tiedetty, ei lopulta mitään vakavaa).

Jos mies sanoisi olevansa varma, ettei enää halua lapsia, vasektomia olisi mulle ok. Koska vaikka ajatus kolmosesta on ollut mielessä, ei mun omat "ehkä-joskus" ajatukset mene kuitenkaan sen edelle, ellei toinen oikeasti haluaisikaan enää.

Viime päivinä olen pyöritellyt mielessäni myös sitä, johtuuko tää haluttomuus edes näistä miehen kertomista asioista, vaiko vaikkapa minusta. Tosin mies heti asiasta kertoessaan vakuutteli (ilman kyselyitä) että tämä ei johdu millään lailla minusta.

Jotenkin koko asia on sellainen, että se sekä huolestuttaa että surettaa. Suututtaakin. Mutta ehkä miehen puhuminen kuitenkin on merkki siitä, että hänkin tämän haluaisi ratkaista ja että tämä ehkä jotenkin saadaankin ratkaistua.

Ap

Vierailija
19/36 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama tilanne. Kolme pientä lasta, nuorin 4kk ja itse pelkään raskautta niin, ettei seksikään oikein meinaa kiinnostaa. Tai kiinnostaa, mutta pelko raskaudesta on niin vahva, ettei oikein tee enää mielikään.

Ollaan aina haaveiltu miehen kanssa suuresta perheestä, mutta nyt kolmannen myötä tämä pikkulapsielämän rankkuus on iskenyt ihan täysillä päälle. Neljännestä lapsesta on puhuttu, mutta vasta kun nuorin olisi isompi eikä sekään nyt ole ihan varmaa vielä, yritetäänkö edes neljättä.

Pelkään, että tulen vahingossa raskaaksi enkä usko, että aborttiin kykenen mutten usko, että jaksan neljää alle kouluikäistäkään. Jos lapsiluku olisi varmasti tässä, niin sterilisaatio olisi täydellinen ratkaisu. Mutta kun asia on auki vielä.

Nyt meillä on ns. tuplaehkäisy, pillerit ja varmat päivät, mutta pillerithän voi pettää ja varmat päivät nyt varsinkin voi pettää. Ei tähän oikein muutakaan ratkaisua ole kuin tämä tai selibaatti. Ja täytyy yrittää psyykata itseään niin, että on tarvittaessa valmis joko lapseen tai aborttiin.

Vierailija
20/36 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita vielä kuparikierukkaa? Senhän voi sitten otattaa pois jos ei sovi. Ladycomp kans yks vaihtoehto.