Mun lapseni ei halua edetä elämässään. On mieluummin kotona.
Kommentit (22)
Ottaisinko tänäänkin muutaman ölskärin? Eilen join litran likööriä ja vieläkin on jano!
No lopetappa se elättäminen, äläkä täällä vikise.
Mulla samanlainen lapsi. Pelkää elämää. Pelkää että epäonnistuu jos jotain yrittää. En osaa auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä mahdollistat tuon ap?
Koska en voi 180 senttistä miehenalkua kantaakaan mihinkään työpaikalle. Ei saa mitään tukiaisia kun koulu jäi kesken syksyllä. Perintörahoja hänellä on muutama tonni.
En tiedä mitä teen. Kamala ajatus että pitäisi heittää toinen asunnottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko syrjäytynyt kilttipoitsu?
Kyllä kohta taitaa olla syrjäytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Onko poika Niko Petteri?
Ei ole.
Nykyään näitä tuntuu riittävän. Äidin helmoihin jäädään, kun se tuntuu helpommalta.
Me too. Nyt ikää jo 46 vuotta, enkä vieläkään halua edetä mihinkään tai lähteä kotoani. Onneksi on löytynyt hommia, joita voi tehdä kotona. Näissä hommissa ei myöskään voi edetä mihinkään. Olen tyytyväinen.
Esimerkin kautta ne lapset oppii tehokkaammin, joten. . .?
Sinä äitinä mahdollistat tuon kaiken. Se on pahin karhunpalvelus, minkä voit tehdä lapsellesi. Usein tuollaiset äidit ovat itse riippuvaisia aikuisen lapsen hyysäämisestä ja tekevät kaikkensa, ettei lapsi pääse itsenäistymään normaalisti. Miettisin syytä oman käytöksesi taustalla. Asioiden käsittely terapiassa voisi auttaa eteenpäin.
Sun tehtävä vanhempana on opettaa poika omille siivilleen joten jos et jaksa saada häntä liikkeelle lihasvoimin niin sitten oveluus tai vaihtoehtoisesti kovuus peliin. Sinä et ole velvollinen elättämään häntä täysi-ikäiseksi tulon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en voi 180 senttistä miehenalkua kantaakaan mihinkään työpaikalle. Ei saa mitään tukiaisia kun koulu jäi kesken syksyllä. Perintörahoja hänellä on muutama tonni.
En tiedä mitä teen. Kamala ajatus että pitäisi heittää toinen asunnottomaksi.
Jos on koulu kesken ja täysikäinen, ei ole työllistymisvelvoitetta vaan saisi toimeentulotukea. Mutta se tosin pitäisi hakea. Kotonaan asuva saa n 380€ ja omillaan sauva n.490€ +hälle maksetaan vuokra ja esim lääkäri kulut ja asumiseen tarpeelliset hankinnat. Takuuvuokrakin maksetaan ja asunnon etsimisessä saa apuja. Mutta ne avut pitää etsiä. Sanoppa tuollaiselle sitten, että menee kouluun, opiskelu kannattaa aina ja sen kouluajan pitäisi pärjätä 200€:n opintorahalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla samanlainen lapsi. Pelkää elämää. Pelkää että epäonnistuu jos jotain yrittää. En osaa auttaa.
Psykologille. Lisäksi keksikää sellaista sopivaa pientä tekemistä muiden ihmisten seurassa, josta tulee onnistumiskokemuksia ja on pakko lähteä ulos kotoa. Menkää konsertteihin, museoihin, vierailuille vanhainkotiin, ulkoiluttamaan naapurin koiraa, askartelukurssille, vapaaehtoistyöhön, jotain mukavaa liikuntaa yhdessä, kirjastokäyntejä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä teen. Kamala ajatus että pitäisi heittää toinen asunnottomaksi.Jos on koulu kesken ja täysikäinen, ei ole työllistymisvelvoitetta vaan saisi toimeentulotukea. Mutta se tosin pitäisi hakea. Kotonaan asuva saa n 380€ ja omillaan sauva n.490€ +hälle maksetaan vuokra ja esim lääkäri kulut ja asumiseen tarpeelliset hankinnat. Takuuvuokrakin maksetaan ja asunnon etsimisessä saa apuja. Mutta ne avut pitää etsiä. Sanoppa tuollaiselle sitten, että menee kouluun, opiskelu kannattaa aina ja sen kouluajan pitäisi pärjätä 200€:n opintorahalla.
Mikä on työllistymisvelvoite?
Niin no, mihin siitä pitäisi edetä, jos kotona on kaikki tarvittava?