Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hesarin laatu heikentynyt

Vierailija
02.02.2020 |

Meille tulee vain viikonloppuisin hesari, ja siinä missä ennen viikonloppuaamut olivat odotettuja hetkiä hesarin parissa, jättää lehti nykyään kylmäksi. Sama fiilis kuin olisi lempisuklaasta vaihdettu raaka-aineet halvempiin ja mauttomampiin: Sinänsä kaikki kunnossa, mutta maku jää valjuksi. Oletteko kiinnittäneet huomiota samaan?

Esimerkkeinä uutisten otsikointi seksiaiheiksiksi, katastrofiuutisista jatkuva ”mässäily”, ennen huippuartikkeleita valmisteltiin kuukausia (esim. nepalilaisravintolakeissi), nyt kaikki jutut nopeasti kasattuja. Aivan kuin talo olisi vastavalmistuneita täynnä, ja lähdetty Iltalehden kelkkaan ja klikkiotsikointeihin mukaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että monet persut jakavat käsityksesi.

Vierailija
2/14 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilaan enää viikkolehteä ja ainoana syynä arkistolehtiin pääsy. Vielä 1960- ja 1970- luvuilla Hesari oli isänmaallinen ja suomalaisuutta puolustava lehti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/14 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Onkohan tämä sukupolvikysymys? Varsinkin Nyt-liite tuntuu amisteinien lehdeltä.

Vierailija
4/14 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuja on aiemmin hiertänyt nimenomaan ne pitkät ja perustelliset, faktoihin perustuvat artikkeli, koska ne edustavat kaikkea sitä mitä persut vastustavat. Nyt näyttäisi siltä etät Nelonen media on laittanut HS:n ruotuun konsernin ja osakkeenomistajien iloksi klikkejä keräämään. Kun Kokoomus ja Persut vielä ilmeisesti ovat solmineet sopimuksen tulevasta hallituksesta niin kaikki artikkelit HS:kin näyttävät palvelevan sitä päämäärää. Onhan se samaa konsernia kuin äärioikeistolainen Ilta-sanomat.

Vierailija
5/14 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä nyt poliittisesta suuntauksesta oli kyse, vaan siitä että jutut on huonosti valmisteltuja ja klikkiotsikkohakuisia.

Vierailija
6/14 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuja on aiemmin hiertänyt nimenomaan ne pitkät ja perustelliset, faktoihin perustuvat artikkeli, koska ne edustavat kaikkea sitä mitä persut vastustavat. Nyt näyttäisi siltä etät Nelonen media on laittanut HS:n ruotuun konsernin ja osakkeenomistajien iloksi klikkejä keräämään. Kun Kokoomus ja Persut vielä ilmeisesti ovat solmineet sopimuksen tulevasta hallituksesta niin kaikki artikkelit HS:kin näyttävät palvelevan sitä päämäärää. Onhan se samaa konsernia kuin äärioikeistolainen Ilta-sanomat.

Äärioikeisto siellä ja äärioikeisto täällä. Sellaista se on, kun harhaisuus voittaa realiteetit.

Vierailija
7/14 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosi ?

Dzinkkis

Vierailija
8/14 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkään ei voinut keskustella ilman persuhullua.

Vierailija
9/14 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni linja on hieman häilyvä. Taiteillaan tasapainon kanssa veitsen terällä. Välillä on mielenkiintoisia, neutraaleja ja kattavia asia-artikkeleita, sitten taas täyttä punavihreää propagangaa, seuraavaksi seksiklikkiä jne. Yritetään tarjota jokaiselle eriytyneelle lukijaryhmälle jotakin ärsyttämättä toisia liikaa.

Halutaan olla valtakunnallinen sanomalehti, mutta ei kuitenkin täysin neutraali sellainen. Joten menee tasapainoitteluksi kun ei haluta tehdä liian vahvaa linjausta poliittisesta suuntautumisesta.

Vierailija
10/14 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen uutisissa taas paistattelee kis san tap pa ja. Ei siis sen laadukkaampaa luettavaa. Yritetäänkö kansalle suoltaa son taa.

Vierailija
11/14 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieli ainakin on huonontunut selvästi. Anglismeja - sekä sanoja että kökköjä lauserakenteita - suorastaan vilisee. Ulkosuomalaisena arvostaisin lehteä, josta voi lukea hyvää suomea, kun ne omat taidot alkaa ruostua. :/

Vierailija
12/14 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutus: Hesarin (ja Ylen) päätoimittajat ovat käyneet Bilderberg-kokouksissa. Eli eiköhän se ylemmältä taholta tule määräys, että mitä uutisoidaan ja miten

Vierailija
13/14 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taas pidä hesarin nykyisestä poliittisesta ilmapiiristä ja agendasta. Siksi lopetin tilauksen.

mies52v

Vierailija
14/14 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistutus: Hesarin (ja Ylen) päätoimittajat ovat käyneet Bilderberg-kokouksissa. Eli eiköhän se ylemmältä taholta tule määräys, että mitä uutisoidaan ja miten

Juuri näin, lisäksi vapaamuurareiden vaktalinkerot ovat yhä syvemmin kaikkialla. Palvovat paholaista.