Antaisitko pulassa olevan ystäväsi piilotella kotonasi?
Kommentit (25)
En antaisi. Tai periaatteessa, jos on lähtenyt vaikka yöllä pakoon väkivaltaista puolisoa, voisin antaa akuutisti yhden yön piileksiä, minkä jälkeen saisi setviä asiansa itse. Tämäkin olettaen, ettei tarvitse pelätä sen puolison tulevan seuraavaksi kirveen kanssa minun ovelleni. Mitään velkojia ja muita kostajia pakoilevia en ottaisi.
Jos on selvinpäin.
Itse en kyllä kehtaisi mennä ystävälle piiloon yhtään mitään. Hotelli tai tilanteesta riippuen poliisi ovat tuollaisia ongelmatilanteita varten.
Jos ei voi kertoa, niin ei pääse minun luokse. Ja jos kertoo, niin riippuu ihan siitä syystä, että pääseekö vai ei. Ja jos kartoitat sitä, kuinka hyviä kavereita me olemme, niin mieti vähän kääntöpuoltakin. Kuinka hyvä ystävä on sellainen, joka haluaa majoituksen syystä, jota "ei voi kertoa". En itse ainakaan lähtisi ystäviltä kyselemään majapaikkaa tuolla tavalla.
Pääasiallisesti en. Jos kyseessä perheriita, ja tarvitsee muutamaksi päiväksi paikan ennen turvakotiin tms menoa, voin suostua ellei pyöri vaara että psykoottinen puoliso pamahtaa paikalle. Mun prioriteettina on mun oman perheen turvallisuus. En siis piilottaisi ketään meille jos henkilö vaan yhtäkkiä pyytää eikä syytä kerro.
Ai vaikka altistunut koronalle, eikä tahdo tulla tavoitetuksi?