Mikä sairaus saa ihmisen syyttämään toista siitä mihin itse syyllistyy?
Eli jos tyyppi A tekee sulle jotain ja syyttää sua siitä, että oot tehnyt hänelle niin kuten hän teki juuri sinulle. Mikä saa ihmisen käyttäytymään parisuhteessa kyseisellä tavalla?
Kommentit (12)
Riidellessä haukkuu maanrakoon, käyttää kertomiasi heikkoja kohtia hyväkseen ja iskee niillä. Riidan edetessä väittää kirkkain silmin toisen tehneen niin.
No oliko sun syyttämiseen sitten perusteluja? Et siis tehnyt mitää mistä hän sinua syyttää?
Vierailija kirjoitti:
No oliko sun syyttämiseen sitten perusteluja? Et siis tehnyt mitää mistä hän sinua syyttää?
Ei perusteita. Teki itse, käänsi asian hetkessä toisin päin ja päätyi haukkumaan mua siitä, mihin oli itse syyllistynyt. Todellinen WTF-momentti.
Välttämättä ei ole sairaus, harva ottaa rohkeasti syytä itselleen.
Kun ei tarvitsisi pelätä oltaisiin rehellisempiä.
Kouluaikoina opettaja antoi kiitosta kun joku myönsi.
Kun ei tahallaan tehnyt vaan oli vahinko.
Narsismi tai psykopatia, sosiopatia. Persoonallisuushäiriö siis. Kyseessä ei ole sairaus. Henkilö tekee sen tahallaan ja tietoisesti tuottaakseen kohteessa hämmennystä, epävarmuutta ja tuskaa. Henkisen väkivallan muoto. Miksi näistä päivänselvistä asioista keskustellaan joka päivä täällä? Jokaisen joka ikinä aikoo alkaa ensimmäiseenkään suhteeseen kannattaisi laajasti opiskella miten narsistit ja psykopaatit toimii, koska niitä on kyllä jokaisen kohdalle muutama elämän aikana eikä ainuttakaan niistä tarvitse elämäänsä missään roolissa.
Mieheni on tehnyt tätä.
Taustalla varmaan parisuhteen ongelmat, pelko ja epävarmuus. Olen itse käynyt terapiassa.
Tämän kaiken kautta olen huomannut kuinka yleistä se on, syytellään vaan eikä katsota peiliin.
Narsistinen persoonallisuushäiriö ainakin.