Raskauden oireet - voiko niitä olla jo tässä vaiheessa?
Tilanne siis tämä: haaveillaan miehen kanssa vauvasta ja suojaamatonta seksiä harrastettiin 15.tammikuuta.
Mulla on ollut todella epäsäännölliset kuukautiset nyt pillereiden lopettamisen jälkeen (ne lopetin noin 8kk sitten) ja nyt mulla on muutamia päiviä ollu aivan ihme oireita. Oireina on ollut todella väsynyt olo, jäätävän arat ja turvonneet rinnat, ihme alavatsakipuja, ummetusta, etovaa oloa (joka ei painotu vaan aamuun, vaan on myös iltasin ja öisinkin) sekä myös runsasta ja kokkareista valkovuotoa.
Kuukautiset on yleensä alkanut siinä 5-15 päivän välillä. Varhaisen raskaustestin menin jo malttamattomana tekemään, mutta turhaahan se tietenkin tässä vaiheessa edes niitä on tehdä.
Nyt kysynkin, että voiko kaiken järjen mukaan raskausoireita edes olla näin aikaisessa vaiheessa? Ei olisi ensimmäinen kerta, kun kuvittelisin oireet, mutta näin kipeät rinnat mulla ei oo ikinä ollu.
Auttakaa epätoivoista :( Ajattelin nyt kuitenkin oottaa ja katsoa alkaako ne kuukautiset.
Kommentit (7)
Mulla oli alavatsanippailua ja turvonneet ja kipeät rinnat jo yli viikko ennen plussaa. Normaalisti mulla ei ole juuri mitään PMS-oireita. Oireista huolimatta plussa näkyi vasta kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa.
Toivottavasti on napannut!
Kaikissa kolmessa raskaudessa ensimmäinen oire on ollut nännien kipeytyminen, tämä jo ennen kuin raskaustesti näyttää plussaa. Nännit ovat tällöin tosi kylmänarat, pakkasella niihin on sattunut, samoin jääkaapilla käydessä! Saattaapa olla, että olet raskaana!
Keho ja hormonitoiminta muuttuu heti eli periaatteessa kyllä. Toisaalta ihminen on hyvä kuvittelemaan kaikenlaisia oireita, jos kovasti toivoo ja tunnustelee. Lisäksi useinhan kuukautisia edeltävät oireet ovat samantapaisia kuin alkuraskauden oireet. Mutta pidetään peukkuja.
toivotaan että on tärpännyt paha täältä sanoa. itsellä kaksi plussaa takana mutta toinen meni kesken ja toinen oli tuulimuna.
Kiitos kaikille vastanneille! Nyt jään malttamattomana oottamaan, tuleeko ne menkat vai ei :)
Minä tunsin joka kerta (3 lasta) ihan tosi varhaisessa vaiheessa, että olen raskaana. Mun oireet oli palelu ja pahoinvointi. Ja tosiaan sitä pahoinvointia oli ihan vuorokauden ympäriinsä ja jatkui poikien kohdalla 3 kk ja tytön 4 kk. Neuvolassa lohduttivat, että se tarkoittaa sitä, että raskaushormoneja on paljon ja että raskaus ei mene kesken. Voit hyvinkin olla raskaana, toivottavasti olet!
Jotkut viisaat tietäväiset, auttakaa!:(