Kun lopetin tupakanpolton lihoin puolessa vuodessa 6kg ja sain järkyttävän kestoummetuksen. Harkitsevan vakavasti alkavani polttaa uudelleen
Ennen maha toimi heti kun oli käynyt polttamassa aamun ensimmäisen savukkeen kahvimukin kanssa, nykyään tuntuu vain että kakattaa mutta mitään ei tule vaikka kuinka ponnistelisi ja maha on koko ajan kipeä.
Olen myös lihonut rajusti koska minuun on iskenyt berliininmunkkien himo, saatan syödä kolme päivässä. Ruokahaluni on muutenkin kasvanut järkyttävästi.
Kommentit (35)
Minulle kävi samoin. En siltikään polttanut ja nyt tilanne on normaali. Tsemiä
Kannattaa syödä joka päivä pähkinöitä. Mulla ainakin on auttanut ummetukseen.
Itse lopetin tupakoinnin 28-vuotiaana. Muistan sen kammottavan ummetuksen. Menin lääköriin ja käytin laxoberonia muutaman kerran, aloin kävellä koulumatkat. Pakko oli liikkua ja se auttoi! Käytin satunnaisesti tuota laxoberonia, mutta oikeasti, älä jää sohvan pohjalle syömään. Se pahentaa ummetusta!
Nykyään lopettamisesta on kulunut 20vuotta, vatsa pikutgeli hetken mutta muistan sen miten inohottava vaiva se oli, niin inhottava että itsekin mietin että alan uudestaan tupakoimaan, onneksi en alkanut!! Ala kävelemään työmatkata tms, himoliikkujaksi ei tarvitse ruveta.
Tsemppiä! Olet tehnyt ison työn lopettamalla, älä tee sitä tyhjäksi sohvalla makaamalla.
Ei tullut grammaakaan lisää ja reipas päivittäinen liikunta pitää aineenvaihdunnan käynnissä. Vuoteen ei yhtään röökiä ja olen elämäni kunnossa.
Syö hedelmiä, paljon. Päivässä 3 appelsiinia, 3 omenaa, 3 banaania, viinirypäleitä... porkkanoita, ruisleipää jne. Ummetus helpottaa.
Minä vaihdoin röökin aamukahviin. Toimii samallalailla!
Voisiko Zonnic auttaa tuohon ummetukseen? Tuote ei sisällä tupakkaa, ainoastaan nikotiinia. Ei rasita keuhkoja, koska on samantyyppinen valmiste kuin nuuska. Itse sain parveketupakoinnin loppumaan tuolla tuotteella. Myydään 2 tai 4 mg vahvuisena ihan marketeissa. Tupakointia ei kannata aloittaa uudelleen, jos siitä kerran on päässyt eroon. Itselläni taistelu vielä jatkuu. Tsemppiä!!
Kuulostaa tekosyyltä palata huonoon tapaan, joka on vaarallinen. Vaarallisempi kuin ummetus, johon voit koittaa kikkoja jotka muutki käyttää, esim iso annos magnesiumia iltasin ja paljon nestettä, chia siemeniä tai pellavarouhetta kaurapuuroon yms
Nikotiinin positiiviset vaikutukset saa purkastakin. Ite käytän sitä koska purkka piristää, ehkäseen migreeniä ja voipa olla että ummetukseenki auttaa. Jos menee kokonaan jumiin, teen suolihuuhtelun suolatulla vedellä. Johan helpottaa ja ihanan raikas olo tulee. Naurettavaa väittää että tupakointi ehkäisisi suolistosairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tekosyyltä palata huonoon tapaan, joka on vaarallinen. Vaarallisempi kuin ummetus, johon voit koittaa kikkoja jotka muutki käyttää, esim iso annos magnesiumia iltasin ja paljon nestettä, chia siemeniä tai pellavarouhetta kaurapuuroon yms
Nikotiinin positiiviset vaikutukset saa purkastakin. Ite käytän sitä koska purkka piristää, ehkäseen migreeniä ja voipa olla että ummetukseenki auttaa. Jos menee kokonaan jumiin, teen suolihuuhtelun suolatulla vedellä. Johan helpottaa ja ihanan raikas olo tulee. Naurettavaa väittää että tupakointi ehkäisisi suolistosairauksia.
Ei lainkaan naurettavaa, lääkäritkin tämän tietävät.
Ummetus on pieni vaiva kaiken sen rannalla mitä saan tupakasta nyt maksaa astma ja keuhkoahtautuma tauti. Yöt kauheimpia tunne tukehtumisesta herättää yskiä saa kaiken aikaa. Pahenee vain loppua kohden.
Amfetamiiniakin vetävät ovat tosi hoikassa kunnossa ja kun lopettavat paino alkaakin nousta.
Pitäisikö heidänkin vain jatkaa?
Nytkin päällä kortisoni kuuri abtibiootit pahenemisvaihe. kahta astma piippua käytän. 40v takana tupakkaa. ei ummetus haittaa kun olis ollu järkeä toisin elää nyt myöhäistä vaikka ummella täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lainkaan naurettavaa, lääkäritkin tämän tietävät.
Kyllä se ehkäisee! Koliittini kiukutellessa menin lopulta arvostetulle endokrinologille, joka on tupakanvastustaja. Hän alkoi pitää saarnaa ja sain sanottua, että minulla on CU. Lekuri sanoi, että unohda kaikki, mitä ehdin sanoa ja polta edelleen!
Pisin tupakkalakkoni kesti 2 ja puoli vuotta. Korvasin nikotinia suurilla määrillä kahvia. Ehkä siksi ei tullut ummetusta eikä painon nousua? Onhan tuo aivan helv... kova koukku. Tuttuni otti symp jotain kuurin en nyt muista sen aineen tarkkaa nimeä. Oli puolisen vuotta ilman ja ehti leuhkia ettei polta enää ikinä. Nyt on kuitenkin polttanut taas monta vuotta.
Aivojen mielihyväkeskus huutaa sitä nikotiinia niin lujaa että sitä on vaikeaa tai mahdotonta vastustaa.
Makuaisti paranee tupakoinnin lopettamisen jälkeen niin todennäköisesti sitä tulee syötyä vain enemmän ja ehkä useammin. Voi olla selitys myös siihen ibs:ään, jos suolisto on vaan enemmän käytössä ja siksi ärtyy. Itsellä kahvi hillitsee ruokahalua aika tehokkaasti ja se pistää myös suoliston toimimaan aamulla. Kuitenkin pienempi myrkky kuin tupakka.