Kaverin ravintolakäytös ärsyttää
Minulla on nyt vain tarve avautua ja purkaa ärtymystäni. Olen kasvanut tiukkisperheessä, jossa minut on koulutettu ruokailemaan ns. hienosti. Olen kuitenkin hieman ärtynyt ystäväni ruokailutavoista. Jos menemme esim. kahvilaan juttelemaan, saattaa hän juoda kahvinsa kahdella kulauksella, ja hän myös söi Runebergin tortun kahdella haukkauksella. Hän voi juoda lasin punaviiniä yhdellä hörppäyksellä, ja ehkä paras tapa kuvailla hänen ruokailutapaansa on se, että hän syö kuin ei olisi nähnytkään ruokaa viikkokausiin. Tämä siis siksi ottaa päähän, että illanvietto tms. ei oikein ole mukavaa hänen kanssaan, koska itse pidän nautiskellen syömisestä hyvän keskustelun kera, mutta hän syö muutamassa minuutissa ja sitten kaivaa puhelimensa esille.
Tiedän, että voisin joko jättää nämä kokemukset hänen kanssaan väliin tai ottaa asian esille, mutta en tahdo häntä myöskään loukata.
Kommentit (8)
Kaveri ei ole nautiskelija. Mutta puhelimen tuijottelu on törkeää, jos mennään yhdessä syömään.
Sun kaveri syö kuin joku apina tai vajaaälyinen. Kyllä normaali-ihmisellä on ruokatavat.
Kaverisi kotona on luultavasti suosittu toisenlaisia pöytätapoja eli ruoka syödään hiljaisuudessa eikä lörpötellä turhia. Eipä siinä lapset opi seurustelemaan ja illallispöydissä viihtymään. Näitä on.
Kaverisi tulee ravintolaan nälkäisenä.
Mun mies oli tollainen kun tavattiin. Hotki ruokansa kuin olisi viikon nähnyt nälkää. Johtui köyhästä lapsuudenkodista ja useammasta isoveljestä. Se söi joka ehti. On mennyt vuosia saada se totuteltua pois jatkumisesta ja nyt se voi jo syödä normaaliin tapaan.
Aloitus on provo. Kukaan ei oikeasti kuvaile omaa perhettään "tiukkisperheeksi". Tai kuvaile hyviä pöytätapoja tuohon tapaan.
Yleensä ne, joilla on hyvät pöytätavat, ainoastaan noudattavat niitä kyttäämättä muiden pöytätapoja.
Anna kaverisi olla sellainen kuin on.