Koronavirus ja kiinapaketit
Tyrehtyykö tuo älyttömyys nyt vai mitä meinaatte tehdä te Kiinasta must-have-laatutavaraa tilaavat?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että koronavirus ei selviä kahta viikkoa postin huomassa. Tilasin juuri yksiä käsityötarvikkeita, joita ei Suomessa saa ostettua kuin parista nettikaupasta kolme kertaa kalliimmalla.
Meinaatko, että et nouda pakettia aiemmin, kuin vasta kahden viikon päästä vai kestääkö kiinapaketeilla tosiaan noin kauan? Olen luullut, että nopeus olisi siinä se juttu hintojen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että koronavirus ei selviä kahta viikkoa postin huomassa. Tilasin juuri yksiä käsityötarvikkeita, joita ei Suomessa saa ostettua kuin parista nettikaupasta kolme kertaa kalliimmalla.
Meinaatko, että et nouda pakettia aiemmin, kuin vasta kahden viikon päästä vai kestääkö kiinapaketeilla tosiaan noin kauan? Olen luullut, että nopeus olisi siinä se juttu hintojen lisäksi.
Paketti Kiinasta tulee nopeimmillaan viikossa, kaksi-neljä viikkoa on aika normaali aika. Pisimmillään olen odottanut kiinasta tilattua pakettia päivää vaille seitsemän viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestää n. 4 viikkoa tavallisena postilähetyksenä, lentorahdin jos maksaa niin 2-3 viikkoa, eikä se virus kuivalla pakettipinnalla eläisi varmaan päivääkään. Jos jotain kosteita elintarvikkeita tilaisi, niin teoreettinen tartunta olisi mahdollinen, mutta eihän niitä muutenkaan kukaan tilaa.
Ja viimeinen viikko menee aina Suomessa postissa.
Mä otin vastaan Kiinasta paketin viime viikolla. Tuli yllättäen jo viikossa perille. Taitaa siellä ihmiset pyöritellä peukaloita, kun kauppa ei käy.
Odotan nyt ainakin 1 kk ennen avaamista. Ei virus selviä paketin pinnalla viikkoja, mutta sisällä on suojaisammat olosuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Mä otin vastaan Kiinasta paketin viime viikolla. Tuli yllättäen jo viikossa perille. Taitaa siellä ihmiset pyöritellä peukaloita, kun kauppa ei käy.
Odotan nyt ainakin 1 kk ennen avaamista. Ei virus selviä paketin pinnalla viikkoja, mutta sisällä on suojaisammat olosuhteet.
No ei ole yhtään sen suojaisempaa siellä paketin sisällä, jos et sattunut jotain biomateriaa tilaamaan ilmastoidussa kuljetuslaatikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet luullut väärin. Miksi olisit tuollaista ylipäätään luullut, meinaatko että joku harrastuksenaan kuskaa ilmaiseksi paketteja pikavauhtia maapallon ympäri?
Ne muuten tulee ne muutkin markettikrääsät hengityssuojaimet mukaan lukien sieltä Kiinasta. Pakettipanikoijien ei kannata unohtaa sitä.
Ei mutta Kiinasta tuodut pakasteet taitaa olla oikeasti kaikkein vaarallisimpia viruksen kulkeutuminen näkökulmasta. Ja ainakin aikanaan jopa norjalainen lohi lennätettiin Kiinaan perattavaksi, tiedä mitä kaikkea ne nykyään siellä tekevät muusta maasta lähtöisin oleville elintarvikkeille halvalla..
Mun tyttö ei ole uskaltanut avata eilen Kiinasta tullutta pakettia, vaikka se on postitettu jo 2.1.
Mistä päättelette että virukset kuolevat?
Norovirus voi säilyä jopa 7 viikkoa pinnoilla.
Tuskin sairastuneet Kiinassa niitä paketteja pakkaavat, ja ainakin ruotsalaiset tutkijat ovat ilmoittaneet, että se ei voi tarttua kantajasta. Sanovat, että sillä ainoalla raportoidulla Saksan tapauksella oli jo tauti, koska oli joutunut ottamaan lääkettä kuumeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin sairastuneet Kiinassa niitä paketteja pakkaavat, ja ainakin ruotsalaiset tutkijat ovat ilmoittaneet, että se ei voi tarttua kantajasta. Sanovat, että sillä ainoalla raportoidulla Saksan tapauksella oli jo tauti, koska oli joutunut ottamaan lääkettä kuumeseen.
Voivat hyvinkin pakata. Monilla kiinalaisilla on toimeentulo tiukassa, enkä usko, että sairauslomien aikana maksetaan palkkaa.
Itse haen paketit viimeisenä hakupäivänä postista, eli ovat olleet postissa noudettavissa sen 2 viikkoa odottamassa. Laitan hanskat kädessä muovipussiin ja vien autotalliin pariksi viikoksi tai pidemmäksikin aikaa, ennen kuin avaan. Mitään uutta en enää tilaa, mutta nämä oli jo matkalla.
Näin ihan vain oman mielenrauhan takia, ehkä turhaan, mutta tuntuu paremmalta näin.