Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

INDUKTIOliesi, kokemuksia?Ja uuni joka pesee itse itsensä, onko jollakin?

22.06.2006 |

Näistä kaipaisin mielellään kokemuksia. Kohta pitäis päätös tehdä näiden osalta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi induktioliettä ja kaksi tavallista, ja käytämme enää lähes ainoastaan niitä induktiolevyjä. Ovat niin nopeita ja helppo säätää lämpötilaa. Meillä vanhoista kattiloistakin osa kävi induktioon ja tulipa kerrankin hankittua uusiakin kattiloita. Suosittelen ehdottomasti, itse hankkisin nyt sellaisen jossa on kaikki induktiolevyjä.

Vierailija
2/5 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin, että osassa Hacmannin teräskattiloissa on alumiinipohja. Ne menivät siis vaihtoon. Mun Opan kattilani toimivat kaikki. Induktioliesi on kallis, ja vielä muutamat kattilat päälle, nekään ei ole ilmaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän malliin päädyttiin, jotta vanhatkin kattilat ja pannut olisivat käyttökelpoisia. Ennestään meillä noin kolmannes astioista oli induktiolle sopivia.

No, käytännössä olen siirtänyt alumiinipohjaiset kattilat ja pannut toiseen kaappiin pois tieltä ja harmittelen, ettei liedessä ole neljää induktioaluetta. Mielestäni tuo liesi on ollut jokaisen euron väärti, mutta mä olenkin erinomaisen laiska kokki. Ihanaa, kun perunat alkavat kiehua nopeasti ja lämpötilan saa heti säädettyä niin, että kiehuminen pysyy juuri ja juuri yllä. Samoin puuron, kiisselien, lettujen yms. teossa turha lämpiämisen odottelu ja säädön hitaus ovat historiaa. Eikä levylle roiskunut likakaan pala kiinni! Mahtavaa!

Ja hajamieliselläkään ihmisellä ei levy jää vahingossa päälle! Täytyy omille vanhemmille hankkia moinen kohta, jos he vielä oppisivat sitä käyttämään. Kiertokytkimillä ei induktioliesiä taida löytyä :( Tuo on oikeastaan ainoa vika, mun mielestäni nappulan kiertäminen on helpompaa ja nopeampaa kuin plussan ja miinuksen painelu, vaikkei perustoimintoihin montaa painallusta tarvitakaan.

Vierailija
4/5 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harkistin samaa puoli vuotta sitten. Päädyin sitten kuitenkin tavalliseen keraamiseen tasoon ja erillisuuniin. Syynä oli se että usein induktioliesissä oli 2 tavallista ja 2 induktiota, induktiot vaatii omat pannut ja kattilat ja en niitä halunnut alkaa hankkimaan ja opettaan miespuoliselle väelle mikä kattila mihinkin levylle :) lisäksi ovat vielä aika hinnakkaita.

Meidän uunissa on takaseinässä vakiona se itsepuhdistuva, ihan ok tuntuu olevan. Jos ottaa kaikkiin seiniin niin sehän pitää käyttää sitten aika ajoin olikohan 300 asteessa et puhdistuu mut silti vaatii rätillä pyyhinnän kun tulee hieman nokea tms. Lisäksi se pienentää uunia. Meidän uuniin ne saa lisävarusteena jälkikäteen mutta en näin puolen vuoden käytön jälkeen ole kaivannut. Toivon että uusi uuni omassa käytössä pysyy paremmin kunnossa mitä joskus vuokra-asunnoissa tms..

Sanna

Vierailija
5/5 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siemensin induktioliesi ja olen ollut tosi tyytyväinen. Toimii kuten kaasuliesi siis kuumenee tosi nopeasti. Heti kun pannun nostaa pois liedelta menee pois päältä ja kylmenee. Ei siis voi polttaa kättään liedellä. Teho on nimenomaan se mikä tekee induktiosta niin ylivertaisen. Totta että pannujen ja kattiloiden pitää sopia induktio liedelle, mutta niitä on kyllä hyvin saatavilla. Meillä kaikki 4 levyä ovat induktioita siis vain yhdenlaisia kattiloita ollaan tarvittu. Uuni on meillä kaapistoon upotettuna ja siinä toi itsepuhdistus systeemi. Toimii tosi hyvin, ainoa vaan et kun asutaan vanhassa talossa niin poltti sulakkeet kun ekalla kerralla käytettiin.. Pyyhkiä tosiaan täytyy kun uuniin jää sellainen likapöly.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän