Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tradenomiksi opiskelu

Vierailija
01.02.2020 |

Onko täällä ketään kuka on opiskellut tradenomiksi ammattikorkeakoulussa. Onko teillä ollut liiketalouden perustutkintoa ennen pääsyä opiskelemaan? Tarvitseeko sitä edes olla vai kävisikö jonkun muun alan tutkinto?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siihen tarvitse mitään aiempaa tutkintoa.

Vierailija
2/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiopohjalta opiskelin tradenomiksi. Olen ihan tyytyväinen koulutukseeni, vaikka sitä monet keskustelupalstalla parjaakin.

Itse työskentelen pankissa ja vuositulot hieman yli 40 000 e. Ihan hyvä palkka päivätyöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa itse ottaa selvää näistä asioista. Kyllä korkeakouluopiskelijan tulee osata etsiä tarvittavat pääsyvaatimukset netistä.

Vierailija
4/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt lukiota, mutta toisen, ihan eri alan perustutkinto on. Mahtaisinkohan edes päästä opiskelemaan. Mitkä ovat pääsyvaatimukset?

Ap

Vierailija
5/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa itse ottaa selvää näistä asioista. Kyllä korkeakouluopiskelijan tulee osata etsiä tarvittavat pääsyvaatimukset netistä.

Mutta tässähän olikin kyse amkista.

Vierailija
6/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt lukiota, mutta toisen, ihan eri alan perustutkinto on. Mahtaisinkohan edes päästä opiskelemaan. Mitkä ovat pääsyvaatimukset?

Ap

Ne lukevat jokaisen koulun omilla sivuilla.

Vierailija
7/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tutkinut ja löysin tiedon, ettei sellaisia juuri ole, joten siksi mietin voiko olla mahdollista, että pääsisin sisään.

Ap

Vierailija
8/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakukelpoinen jos toisen asteen tutkinto.

Vierailija
9/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinusta ole korkeakouluun jos et itse omatoimisesti osaa etsiä edes pääsyvaatimuksia.

Vierailija
10/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinusta ole korkeakouluun jos et itse omatoimisesti osaa etsiä edes pääsyvaatimuksia.

Kuten sanoin, että olen kyllä etsinyt ja löytänyt, mutta kiinnostaisi tietää pääseekö sinne oikeasti niin helposti sisään. Kuulostaa jopa liian helpolta, ettei käytännössä mitään vaadita.

Ap

Vierailija
11/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis tietoa, kuinka helposti tällainen täysin toiselta alalta tuleva pääsee sisään?

Onko kellään kokemusta itse opiskelusta? Onnistuuko esimerkiksi hoitovapaalla netin kautta?

Ap

Vierailija
12/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
13/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, että olen kyllä etsinyt ja löytänyt, mutta kiinnostaisi tietää pääseekö sinne oikeasti niin helposti sisään. Kuulostaa jopa liian helpolta, ettei käytännössä mitään vaadita.

Ap

Ei siihen tosiaan muuta vaadita kuin jokin toiden asteen tutkinto ja pääsykokeesta läpi pääseminen. En tiedä sitä, mitä siinä kokeessa vaaditaan ja onko vaikea.

Vierailija
14/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ei tarvitse olla ns saman alan alempi tutkinto.

- ainakin ennen jotkut koulut ovat julkaisseet vanhoja pääsykokeita, joista voi harjoitella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi