Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rivitaloetiketti? Naapuri ketuttaa

Vierailija
01.02.2020 |

Meillä on tässä rivitalossa jokaisella asunnolla kuisti ja pieni aitaamaton oma piha-alue. Yhdellä naapurilla on tapana tulla joka kerta kun näkee minut jossain kuistin nurkassa kumartuneena tekemään jotain niin huutelemaan siihen pihan ja kuistin eteen. Kun hän siis kulkee kauempaa ohi ja näkee että olen vaikka kylpytakissa vain pistäytymässä kuistilla oven vieressä ottamassa esim. limpparipulloa sisälle kuistin lattialta, niin hän jo kaukaa huutaa minulle että päivää mitä kuuluu ja juoksee siihen pihan eteen puhumaan eikä lopeta juttuaan millään. En yleensä edes vastaa mitään vaan poistun vain sisälle. Emme ole edes mitään ystäviä, tunnemme toisemme vain naapureina ja olemme eri sukupuolta ja ikäluokkaa.

Mikä on rivitaloetiketti tällaisessa? Minun mielestä on todella rasittavaa ja asiatonta kärkkyä siihen meidän kuistille ja tulla huutelemaan kun olen ovensuussa ulkona jotain puuhaa vain tekemässä. Miten saan hänet lopettamaan? Kun kerran se ei toimi, että en edes vastaa mitään.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että et toivo häiriöitä

Vierailija
2/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä sellainen aita, mistä ei näe läpi. Tai jos et saa lupaa aitaan niin kasaa siihen kalusteita yms näköesteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuisti on sisätila.

Vierailija
4/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persettähän tuo on vailla.

Vierailija
5/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persettähän tuo on vailla.

Siitä en tiedä eikä kiinnosta. Mutta hän tuntee mieheni paremmin kuin minut, joten ei pitäisi olla epäselvyyttä siitä olenko esim. vapaa. Ap

Vierailija
6/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jo peruskäytöstapoihin kuuluu tervehtiä naapuria ja ehkä tarvittaessa vaihtaa muutama sana, eikä se tarkoita ollaan kavereita tai ystäviä.

Jos haluaa olla yksin, ilman naapurien mitään tervehdyksiä, kannattaa valita kodikseen mahdollisimman kauan ihmisistä, jonnekin maaseudun rauhaan.

Vierailija
7/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän jo peruskäytöstapoihin kuuluu tervehtiä naapuria ja ehkä tarvittaessa vaihtaa muutama sana, eikä se tarkoita ollaan kavereita tai ystäviä.

Jos haluaa olla yksin, ilman naapurien mitään tervehdyksiä, kannattaa valita kodikseen mahdollisimman kauan ihmisistä, jonnekin maaseudun rauhaan.

No minä kyllä olen ajatellut niin, että jos näen naapuria yleisellä alueella niin tervehdin ja juttelen hetken. Mutta kuisti ja oma piha-alue on yksityisaluetta, ja en koskaan reagoi jos näen itse ohi kulkiessa naapurin pihallaan (ellei se naapuri sieltä pihaltaan ensin tervehdi). Ap

Vierailija
8/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskäytöstapoihin kuuluu myös osata antaa ihmisille tarvittaessa omaa rauhaa.

Vierailija
9/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskäytöstapoihin kuuluu antaa naapurille rauha.

Mutta pappa pitää ilmeisesti itseään sen luokan lahjana naissukupuolelle, että katsoo asiakseen häiriköidä kylpytakissa käyskentelevää naispuolista naapuriaan.

Varmaan luulee, että pitää kylpytakkia häntä varten ja odottaa liepeiden heilahtavan.

Vierailija
10/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuoden rivarikokemuksella neuvoisin, että pidä linjasi. 

Suhteet naapureihin ovat valitettavasti rivareissa usein liian tuttavalliset, jolloin siitä on hyötyä ja haittaa. Välien rikkominen kääntyy yleensä itseään vastaan ja etenkin, kun pitäisi saada apua tai pyytää joustamaan jossakin mikä palvelee sinun etuasi. Ellet sitten päätä muuttaa sieltä pois ja tylyttää kunnolla.

Hyväntuulinen, puhelias naapuri on aina parempi kuin kyttäävä negatiivisuuden ruumiillistuma.

Tervehtiä kannattaa aina ja luoda katse puhujaan päin, mutta itse kuittaisin vain hymyllä ja menisin sisälle. Kun sen linja pitää menemättä äärimmäisyyksiin, niin pärjäät kyllä.

Psykologien mielestä rivariasuminen on yksi haastavimmista asumismuodoista ja joissa yleensä vallitsee diktatuuri. Itse näkisin ne lisäksi sosialismin viimeiseksi linnakkeeksi, joissa pitää jakaa aivan kaikki.

11/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä kyllä olen ajatellut niin, että jos näen naapuria yleisellä alueella niin tervehdin ja juttelen hetken. Mutta kuisti ja oma piha-alue on yksityisaluetta, ja en koskaan reagoi jos näen itse ohi kulkiessa naapurin pihallaan (ellei se naapuri sieltä pihaltaan ensin tervehdi). Ap

ellei se naapuri sieltä pihaltaan ensin tervehdi - huomasitko logiikkavirheen?

Vierailija
12/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ellei se naapuri sieltä pihaltaan ensin tervehdi - huomasitko logiikkavirheen?

Ei ole logiikkavirhettä. Minä kunnioitan hänen yksityisaluetta. Jos hän itse haluaa yksityisalueeltaan tervehtiä, niin tietenkin tervehdin takaisin, mutta aloite on sillä, joka on yksityisalueellaan. Ap

Vierailija
13/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tämän takia en ikinä muuttaisi rivariin. Joko kerrostalo tai omakotitalo, mutta ei tuollaista horroria.

Vierailija
14/14 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni rivitaloetikettiin kuuluu, että vaikka näkisi naapurinsa parvekkeella/kuistilla/omalla pihalla, molempien osapuolten tulee viimeiseen asti teeskennellä ettei ole huomannut toista. Toisin sanoen tulee luoda illuusiota yksityisyydestä.

Jos katseet kuitenkin kohtaavat eikä voi enää teeskennellä, tulee moikata vilkuttamalla, nyökkäämällä tai yksisanaisella tervehdyksellä, johon vastataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän