Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ehkäisy oli käytössä teillä jotka olette saaneet yllätysvauvan?

Vierailija
31.01.2020 |

Olen nyt kuullut parin tutun saaneen yllätysvauvan. Miten on mahdollista?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. Lakanamenetelmä.

Vierailija
22/45 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi kumikin pettää, kun joku täällä sitä epäili. Oikein käytettynä myös voi käydä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko typerää jos käyttää ehkäisynä sekä kierukkaa että minipillereitä? Kyseessä hormoniton kuparikierukka. Olen nimittäin alkanut pelkäämään, että tulen raskaaksi pelkällä kierukalla.

Kannattaa kysyä lääkäriltä eikä vauvapalstalta.

Vierailija
24/45 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka.

Vierailija
25/45 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko37 kirjoitti:

Minulla on jo nuorena todettu 100% lisääntymiskyvyttömyys.

Silti avioliittomme aikana vaimo on saanut kolme lasta.

En ole omasta diagnoosistani hennonut hänelle kertoa.

Vielä.

Eikä tarvitsekaan kertoa. Vieraalla sukusolulla teidän lapset olisi kuitenkin tehty. Ehkä vaimosi ei uskaltanut kysyä sinulta tuhkamunuudestasi jos vaikka olet joku raivo Erkki tai mimosa.

Vaikka nämä molemmat viestit olivat provoja, eiköhän parit yleensä keskustele lasten hankinnasta eikä niin, että rakastellaan kuukausitolkulla ilman ehkäisyä eikä uskalleta kysyä oletkos muuten steriili. Ja ehkä joillekin on eri asia meneekö vaimo keinohedelmöitykseen vai makaako salaa toisen kanssa paljaalla.

Vierailija
26/45 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka, kupari siis. Nyt on 30-v, ja tehnyt minusta jo isoäidin.

Vierailija
27/45 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kondomi.

Oliko siinä reikä? En usko kondomin pettävän oikein käytettynä. Mikäli hajoaa käytössä, varmaan kannattaa hommata jälkiehkäisypilleri?

Minulla on jälkiehkäisystä huolimatta syntynyt poika :)

Vierailija
28/45 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelmäpillerit. Heti alusta epäilin ettei toimi kun läpi tuli jotain kuukautisten tapaista. Gyne väitti että kyllä ne toimii, ei ole mahdollista mikään muu.

Vierailija
29/45 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskeytetty yhdyntä.

Vierailija
30/45 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irronnut kondomi

31/45 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytetty yhdyntä

Vierailija
32/45 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki eri konstit. You name it. Kierukka, minipillerit, kondomi, sterilisaatio... Takana 7 raskautta, joista yksi suunniteltu ja kaikki muut ehkäisyn pettämisen seurauksena. Lapsia tosin vain neljä, kolme keskenmenoa.

Multa löytyi vuosia myöhemmin suolistosairaus jolla varmaan on ollut osuutensa noiden pillereiden pettämiseen, eivät ole imeytyneet kunnolla.

Ystäväni kävi läpi kolme abottia, neljännen synnytti ja vasta sen jäljeen hänelle kerrottiin ettei perushormonit toimi kaikille, ei mitään sairautta. Jotain tyjympää sai vasta sen jälkeen.

Vierailija
33/45 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon nyt suunnitellusti raskaana. Olen aiemmin suhtautunut ehkäisyyn sillä tavalla, että ei ois ollut nyt aivan maailmanloppu jos se pettäis kun lapsen oisin pitänyt joka tapauksessa. En ole asiaa stressannut ja ehkäisy ei ole koskaan pettänyt. Haluan ehkä vain yhden lapsen. Nyt kun se on tulossa, olen kauheasti pohtinut mitä jos tulevaisuudessa tulisinkin vahingossa raskaaksi ja en aborttia pysty tekemään. Olen alkanut ihan pelkäämään tätä asiaa, sellainen olo että pillereihin en missään nimessä enää voi luottaa. En toisaalta halua sterilisoida itseäni, koska en ole päätöksestäni 100 % varma ja olen vielä sen ikäinen, että hedelmällisiä vuosia on jäljellä paljon. Ei varmaan auta synnytyksen jälkeen muu kuin ottaa tuplaehkäisy ja toivoa sen toimivuutta :D.

Vierailija
34/45 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oon nyt suunnitellusti raskaana. Olen aiemmin suhtautunut ehkäisyyn sillä tavalla, että ei ois ollut nyt aivan maailmanloppu jos se pettäis kun lapsen oisin pitänyt joka tapauksessa. En ole asiaa stressannut ja ehkäisy ei ole koskaan pettänyt. Haluan ehkä vain yhden lapsen. Nyt kun se on tulossa, olen kauheasti pohtinut mitä jos tulevaisuudessa tulisinkin vahingossa raskaaksi ja en aborttia pysty tekemään. Olen alkanut ihan pelkäämään tätä asiaa, sellainen olo että pillereihin en missään nimessä enää voi luottaa. En toisaalta halua sterilisoida itseäni, koska en ole päätöksestäni 100 % varma ja olen vielä sen ikäinen, että hedelmällisiä vuosia on jäljellä paljon. Ei varmaan auta synnytyksen jälkeen muu kuin ottaa tuplaehkäisy ja toivoa sen toimivuutta :D.

Olen ilmeisesti hyvin hedelmällinen. Ehkäisyn poisjättämisestä olin lähes kolmekymppisenä kolmessa kuukaudessa raskaana, alkuajan keskenmeno, siitä 3kkn päästä taas raskaana ja lapsi ja toinen lapsi sai alkunsa ensimmäisestä kerrasta ehkäisyn poisjätön jälkeen.

Kierto aina säännöllinen ja tunnen ovulaatiot lähes joka kuukausi. Hormonikierukka silti toiminut kuten pitää, paljon parempi kuin pillerien kanssa säätäminen. Odotan että ikä jo alentaisi hedelmällisyyttä, enempää lapsia en halua.

Vierailija
35/45 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysimetys ja kondomi. Yhä mysteeri miten raskaus sai alkunsa.

Kondomi voi pettää. Imetys ei ole mikään ehkäisy ollenkaan.

Vierailija
36/45 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki eri konstit. You name it. Kierukka, minipillerit, kondomi, sterilisaatio... Takana 7 raskautta, joista yksi suunniteltu ja kaikki muut ehkäisyn pettämisen seurauksena. Lapsia tosin vain neljä, kolme keskenmenoa.

Multa löytyi vuosia myöhemmin suolistosairaus jolla varmaan on ollut osuutensa noiden pillereiden pettämiseen, eivät ole imeytyneet kunnolla.

Saanko udella mikä suolistosairaus?

Ohutsuolen Crohnin tauti. Aiheuttaa oirehtiessaan niin nopean ruuansulatuskanavan läpimenoajan että pillerin hormonit eivät ehdi imeytyä kunnolla. Minipillereiden teho häviää nopeasti jos yksi annos jää imeytymättä.

Vierailija
37/45 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kondomi.

Oliko siinä reikä? En usko kondomin pettävän oikein käytettynä. Mikäli hajoaa käytössä, varmaan kannattaa hommata jälkiehkäisypilleri?

Jälkiehkäisy estää munasolun kiinnittymisen. Jos se on ehtinyt tapahtua, on jälkiehkäisy hyödytön.

Vierailija
38/45 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kondomi.

Jälkiehkäisy estää munasolun kiinnittymisen. Jos se on ehtinyt tapahtua, on jälkiehkäisy hyödytön.

Niin, onneksi näin kävi. Maailman ihanin poika :)

Vierailija
39/45 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkaan ei ilman apuja pitänyt saada lapsia mutta tuolla yksi ihana syö iltapalaa. Nyt olis kaikkein parasta saada hänelle sisko tai veli jottei olis yksin nyt ja aikanaan. Saisi vain miehen taipumaan.

Vierailija
40/45 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio