Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä te puhdistatte kasvoistanne meikin? Jotain outoa tapahtunut..

Vierailija
31.01.2020 |

Olen monta vuotta käyttänyt samaa meikkivoidetta ja ripsiväriä. Meikin olen poistanut ihan näillä market tuotteilla, puhdistusemulsioilla ja vaahdoilla.

Ehkä viimeisen puolen vuoden aikana olen huomannut, että en näillä samoilla tuotteilla enää saa puhdistettua ripsiväriä enkä meikkivoidetta, vaan pitää pestä moneen kertaan. Eikä tunnu silti puhdasta tulevan.

Onkohan tämä taas joku uusi EU juttu, jossa on poistettu tuotteista vaikuttavat aineet, vai onko vika minussa?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lika kylläkin näkyy iholla, erityisesti kasvojen iholla hyvin.

Itse sitä ei huomaa, eivätkä edes ystävät tai työtoverit.

Mutta kun menee kosmetologille kasvojen perushoitoon pari kertaa vuodessa, niin saa kyllä rankasti kylmää vettä niskaansa.

Itsekään en uskonut, miten likainen kasvojen iho voi olla, vaikka sitä jatkuvasti puhdistaa joka päivä, aamuin illoin. Epäilin myös kosmetologin sanomisia, kunnes hän itse näytti kasvojen puhdistukseen käyttämiään liinoja suoraan ja kasvot peilistä, ennen ja jälkeen puhdistuksen.

Joten en aliarvoisi kauneudenhoidon ammattilaisia, kuin en myöskään kampaajia tai muita hyvinvoinnin ammattilaisia, kuten hierojia tms.

Mitään se lika ei haittaa vaan se mitä kemikaaleja siihen lärviisi ajat. Älä tatuoi nahkaasi äläkä aja siihen mitään muuta myrkkyjä kuin apteekin tuotteita korkeintaan. 

Vierailija
42/80 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa erikseen silmämeikinpuhdistusvesi, jolla lähtee ripsari helposti pumpulilla painellen. Putsaa sitten erikseen naaman puhdistustuotteella. Emulsiolla lähtee ainakin itselläni paremmin meikit kuin vaahdolla, voi myös joutua käyttämään pari kertaa tuotetta samalla pesulla ennen kuin lähtee kaikki meikit. Kasvovedellä lähtee sitten viimeisetkin hyvin pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen ja juominenkin voi vaikuttaa ihoosi mitä paskaa ajat kurkustasi alas. Ei siinä voi mitään kosmetoloogeja syyttää jos ei nahastasi saa mitään normaalia kun se vaikuttaa mitä kurkustasi alas ajat ja miten nukut,elät ja vietätkö epäsäännöllistä elämää. 

Vierailija
44/80 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ostaa erikseen silmämeikinpuhdistusvesi, jolla lähtee ripsari helposti pumpulilla painellen. Putsaa sitten erikseen naaman puhdistustuotteella. Emulsiolla lähtee ainakin itselläni paremmin meikit kuin vaahdolla, voi myös joutua käyttämään pari kertaa tuotetta samalla pesulla ennen kuin lähtee kaikki meikit. Kasvovedellä lähtee sitten viimeisetkin hyvin pois.

Ripsari lähtee lämpimällä vedellä ja sisärajaukset vedellä kostutetulla vanulla.

Vierailija
45/80 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään mitkään perusvoiteet eivät puhdista likaa , rasvaa eivätkä meikkejä ihosta.

Kun jatkuvasti käyttää väärää puhdistusainetta meikatuille kasvoilleen, kasvot vanhentuvat ja rypistyvät nopeasti.

Perusvoiteet on tarkoitettu ihon rasvaukseen, ei meikinpesuun.

Jos sillä yrittää pestä meikit, niin tottahan ne veteen osittain liukenee, mutta suurin osa jää ihohuokosiin.

Meikatut kasvot tarvitsevat kunnolliset, todella pesevät ja puhdistavat pesuaineet.

Vain kunnollisen ja perusteellisen puhdistuksen jälkeen ihonhoitotuotteet, kuten yö-ja päivävoiteet imeytyvät kunnolla.

- Kosmetologi -

Aqualanin purkissa ainakin lukee että soveltuu meikin poistoon. Tuskin sitä siinä olisi erikseen mainittu jos ei sopisi. Se on tietty toinen juttu kuinka hyvin meikki lähtee pois. Tuotteissa on eroja.

Itse käytän tällä hetkellä body shopin teepuuöljyä sisältäviä kasvojen puhdistusainetta ja kasvovettä. Lähtee hyvin. Sen jälkeen laitan rasvaa, koska tuo kyllä myös kuivattaa ihoa varsinkin näin talvella.

Vierailija
46/80 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat kamalia myrkkyjä silmänmeikinpuhdistusvesi, tekoripset, liimat, emulsiot, vahdot yms. meikit ja kasvovedet niin että ajatteleletteko ollenkaan mitä silmiinne ajatte? 

Vierailija
47/80 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luotan kyllä enemmän ihotautilääkäreihin kuin kosmetologeihin. Ihan vasta luin ihotautilääkärin opastusta voiteiden ja öljyjen käyttämisestä pesuun. Lika ei kyllä vanhenna ihoa, voi aiheuttaa ihon reagoimista, mutta solujen vanhenemisen biologia on kyllä täysin eri.

Huvittaa, kun kosmetologit ja kampaajat kuvittelevat olevansa esim. ihonhoidon asiantuntijoita. Kosmetologien osaamista on kosmeettisen aineen levitys ja kampaajien kampaaminen :D.

Lika ei ehkä vanhenna ihoa mutta jos sitä ei pese säännöllisesti pois, se tukkii ihohuokoset ja aiheuttaa monelle finnejä ja tukkeumia iholle, niitä kipeitä pahkuroita.

Mut Suomi toki vapaa maa, saa kulkea naama töhnäisenä jos haluaa, ehkä työnsaanti tai työpaikan pitäminen on vaikeaa jos ei likaa pese naamaltaan, mut kiellettyä likaisen naaman kanssa eläminen ei toki ole 😀

Vierailija
48/80 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto että inhoan tatuoituja ihmisiä ja pidän tyhminä niitä enkä koskaan ole erehtynyt sillä ne ovat tyhmiä. Kukaan järkevä ihminen ei harrasta nahkapiirroksia. 

Vierailija
49/80 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat kamalia myrkkyjä silmänmeikinpuhdistusvesi, tekoripset, liimat, emulsiot, vahdot yms. meikit ja kasvovedet niin että ajatteleletteko ollenkaan mitä silmiinne ajatte? 

Silmämeikinpuhdistusvesi ei ole mitään "kamalaa myrkkyä", siitä tässä oli nyt puhe eikä tekoripsistä ja liimoista yms.

Työni vaatii meikkaamista, sopi se sinulle tai ei. Huvittaa sinänsä että ne jotka eivät meikkaa tulevat tällaiseen keskusteluun valistamaan meitä jotka meikkaamme ; D

Vierailija
50/80 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se riippuu ihan ihotyypistä, minkälainen aine sopii ihon puhdistukseen. Minulle tulee Aqualan L voiteesta paha turvotus silmien alle. Pahimmillaan jopa puolikkaan kananmunan kokoinen, vaikka siis sekä pyyhin että huuhtelin voiteen pois. Työterveydestä sain lähetteen ihotautilääkärille, joka sanoi että kaikki tuotteet uusiksi. Nyt käytän pintakuivalle iholleni yllättäenkin aknen pesunestettä ja rasvatonta kosteusvoidetta, eikä koskaan ole ollut näin hyvä iho. Ihotautilääkäri sanoi samaa, mitä tässä ketjussa kosmetologi: ei rasvoja kasvoille. Sama ohje löytyy netistäkin, pahin näppyjen aiheuttaja on tuotteiden rasva. Mutta tosiaankin ihotyypit ovat erilaisia ja iän myötä tuotteita pitää vaihtaa.

Vierailija
51/80 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin Cien-puhdistusliinoilla olen putsannut vuosikausia ja niin teen edelleen. On helppoa ja lähtee vedenpitävä maskarakin samalla konstilla.

Eikä maksa paljon.

Ihanko oikeasti ihmiset näin huoletta roskaavat?

Olen kuvitellut, että nuo liinat on matkoja jne varten. Ei päivittäis käyttöä.

Vierailija
52/80 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on; että asiantuntijat ovat aina väärässä.

Kukaan muu ei tiedä asioita ja niiden oikeaa laitaa niin totaalisen hyvin, kuin suomalaisen nimettömän palstan kaikkien alojen asiantuntijat, av-mammulit !

Peskää ja hoitakaa ihonne niinkuin haluatte, parin kolmenkymmen vuoden kuluttua  voi ajatuksissa häivähtää mielle:  olisiko kannattanut sittenkin aikoinaan kuunnella, niitä kauneudenhoidon ja hyvinvoinnin osaajia, asiantuntijoita.

Mutta silloin on jo myöhäistä.

Vierailija
53/80 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette juokse kosmetologilla kalliissa hoidoissa ja käytä vähintään kymmentä eri tuotetta naamalle, likaisia olette ettäs tiedätte törkyturvat!!!111

T. Kosmetologi

Vierailija
54/80 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlin Cien-puhdistusliinoilla olen putsannut vuosikausia ja niin teen edelleen. On helppoa ja lähtee vedenpitävä maskarakin samalla konstilla.

Eikä maksa paljon.

Ihanko oikeasti ihmiset näin huoletta roskaavat?

Olen kuvitellut, että nuo liinat on matkoja jne varten. Ei päivittäis käyttöä.

Muiden tapoja ja hiilijalanjälkeä on kiva arvostella, mutta omat tavat eivät ole arvostelun piirissä tai ei edes tajuta että itse ollaan kanssa niitä hiilijalanjäljen supertuottajia, näinhän se yleensä menee. En minä mutta ne muut  ; )

Vierailija
55/80 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen sebamedillä. Joskus ollut myös joku Mary kayn puhdistusvaahto mikä oli hyvää. Inhoan kaiken näköisiä öljyjä tai niitä liinoja, ihoa kirvelee ja alkaa punoittaa, tuntuu että ei lähe edes kaikki puhtaaksi.

Vierailija
56/80 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla käytössä Cliniquen Take the Day Off. Ja nimenomaan se cleansing oil, ei balmi, koska se balmi sisältää tukkivia ainesosia.

Mikä juttu tämä on? On siis olemassa meikinpuhdistusaine, joka kuitenkin sisältää "tukkivia ainesosia".

Kuulostaa vitsiltä. 

Vierailija
57/80 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmämeikin silmämeikinpoistoaineella ja sitten iholle korealaisen rutiinin mukaan kaksoispuhdistus eli ensin öljyllä ja sitten geeli/vaahto. Mulla käytössä Cliniquen Take the Day Off. Ja nimenomaan se cleansing oil, ei balmi, koska se balmi sisältää tukkivia ainesosia. Ja sen öljyn jälkeen pesen Erisanin hoitavalla puhdistusgeelillä.

Ihan mielenkiinosta kyselen, miksi tämä mun vastaus on saanut näin paljon alapeukutuksia?

Vierailija
58/80 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luotan kyllä enemmän ihotautilääkäreihin kuin kosmetologeihin. Ihan vasta luin ihotautilääkärin opastusta voiteiden ja öljyjen käyttämisestä pesuun. Lika ei kyllä vanhenna ihoa, voi aiheuttaa ihon reagoimista, mutta solujen vanhenemisen biologia on kyllä täysin eri.

Huvittaa, kun kosmetologit ja kampaajat kuvittelevat olevansa esim. ihonhoidon asiantuntijoita. Kosmetologien osaamista on kosmeettisen aineen levitys ja kampaajien kampaaminen :D.

Lika ei ehkä vanhenna ihoa mutta jos sitä ei pese säännöllisesti pois, se tukkii ihohuokoset ja aiheuttaa monelle finnejä ja tukkeumia iholle, niitä kipeitä pahkuroita.

Mut Suomi toki vapaa maa, saa kulkea naama töhnäisenä jos haluaa, ehkä työnsaanti tai työpaikan pitäminen on vaikeaa jos ei likaa pese naamaltaan, mut kiellettyä likaisen naaman kanssa eläminen ei toki ole 😀

Älä ny paskaa jauha. En ole päässyt suihkuun joka päivä ja kaksi viikkoa käymättä suihkussa eikä ole tullut finnin finniä eikä mitään pahkuroita. Taas puhut ihan paskaa jolla ei ole mitään perää. Juuri olin kaksi viikkoa käymättä suihkussa eikä mitään tukkeutumia, pahkuroita eikä finnejä. Päinvastoin iho oli parempi kuin koskaan aiemmin kun vesi ei ollut sitä kuivattanut. Ei rutissut ja ratissut, kutissut, eikä ollut kuiva. Ei tarvinnut rasvaa. En haissut sillä testasin läheiseni haisenko jos en ole käynyt kokovartalo suihkussa kahteen viikkoon muuta kuin pesin alapääni. En haissut omaan nokkaanikaan niin en uskonut haisevani muidenkaan. Ihan turhaan ihminen lotraa vettä joka päivä suihkussa ja sitten kärsii kuivasta nahasta. Hiki haisee vain jos ihmisellä on jokin sairaus. Terveellä ihmisellä ei hiki haise. Minulla se ei ole koskaan haissut. Apteekista saa apuaineet jos se haisee niin ettei tarvitse lämimmäisiään sillä hajulla rääkätä. 

Vierailija
59/80 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset suojelemassa taas maailmaa. Oletteko ikinä miettineet, kuinka paljon roskaa tuotatte, ja kuinka paljon luonnonvaroja paskotte?

Vierailija
60/80 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla käytössä Cliniquen Take the Day Off. Ja nimenomaan se cleansing oil, ei balmi, koska se balmi sisältää tukkivia ainesosia.

Mikä juttu tämä on? On siis olemassa meikinpuhdistusaine, joka kuitenkin sisältää "tukkivia ainesosia".

Kuulostaa vitsiltä. 

Incissä on ekana Ethylgexyl palmitate, jonka komedogeeninen luokitus on 4 ja ei ole rasvaiselle iholle hyvä. Toi puhdistusöljy taas on komedogeenitön.