Millä te puhdistatte kasvoistanne meikin? Jotain outoa tapahtunut..
Olen monta vuotta käyttänyt samaa meikkivoidetta ja ripsiväriä. Meikin olen poistanut ihan näillä market tuotteilla, puhdistusemulsioilla ja vaahdoilla.
Ehkä viimeisen puolen vuoden aikana olen huomannut, että en näillä samoilla tuotteilla enää saa puhdistettua ripsiväriä enkä meikkivoidetta, vaan pitää pestä moneen kertaan. Eikä tunnu silti puhdasta tulevan.
Onkohan tämä taas joku uusi EU juttu, jossa on poistettu tuotteista vaikuttavat aineet, vai onko vika minussa?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Garnier misellivesi vanulappujen kanssa ja lopuksi kevyt pesu herkän ihon nestemäisellä kasvopesuainella.
Ai, itse putsaan ensin estee lauderin kosteuttavalla putsarilla ja sitten loput vichy misellivedellä. Siis näin päin, aina. Ja tuolla misellivedellä lähtee loput ripsarin jämät.
Vierailija kirjoitti:
Rainbow halpa puhdistusliina voitti testin. Sen hintakin on halvennut suuren kulutuksen vuoksi, sillä maksaa n 1,20- 1,25 e /25 kpl.( Prisma ja S-market) Hinta/laatusuhde on kohdallaan.
Minun herkkä iho ei kestä noita Rainbown liinoja (olikohan niissä jotain happoa mukana). Lidlin herkän ihon (paketissa vaaleanpunaista) liinoja taas sietää. Rainbow kuivattivat myös huomattavasti, Lidlin herkän ihon liinoista taas iho jää kosteutetuksi js pehmeäksi. Silti poistaa meikit hyvin.
Tietenkään mitkään perusvoiteet eivät puhdista likaa , rasvaa eivätkä meikkejä ihosta.
Kun jatkuvasti käyttää väärää puhdistusainetta meikatuille kasvoilleen, kasvot vanhentuvat ja rypistyvät nopeasti.
Perusvoiteet on tarkoitettu ihon rasvaukseen, ei meikinpesuun.
Jos sillä yrittää pestä meikit, niin tottahan ne veteen osittain liukenee, mutta suurin osa jää ihohuokosiin.
Meikatut kasvot tarvitsevat kunnolliset, todella pesevät ja puhdistavat pesuaineet.
Vain kunnollisen ja perusteellisen puhdistuksen jälkeen ihonhoitotuotteet, kuten yö-ja päivävoiteet imeytyvät kunnolla.
- Kosmetologi -
Ensin silmä- ja huulimeikit misellivedellä. Tällä hetkellä Uriagen herkän ihon. Sitten saman sarjan puhdistusmaidolla koko naama. Lopuksi vielä misellivesi.
Öljy on kasvojen ihon pahin vihollinen.
Lukekaapa vaikka ulkomaisia ihonhoito-ohjeita. Öljy tukkii ihohuokset, iho ei pääse "hengittämään" ja kaikki pesun ja puhdistuksen jälkeen jäänyt mahdollinen kuona, imeytyy tosi syvälle ihoon öljyn myötä.
Ei todellakaan ole pakko uskoa kaikki ihon hoidon uusia muotitrendejä. Niissä mennään bisnes edellä, halutaan vain myydä tiettyjä uutuustuotteita mahdollisimman paljon.
Ja jos ihosi tulee huonoon kuntoon kyseisen trendin takia, myydään sitten taas hoitoa tuolle huonontuneelle ihollesi.
Näin se menee.
Luotan kyllä enemmän ihotautilääkäreihin kuin kosmetologeihin. Ihan vasta luin ihotautilääkärin opastusta voiteiden ja öljyjen käyttämisestä pesuun. Lika ei kyllä vanhenna ihoa, voi aiheuttaa ihon reagoimista, mutta solujen vanhenemisen biologia on kyllä täysin eri.
Huvittaa, kun kosmetologit ja kampaajat kuvittelevat olevansa esim. ihonhoidon asiantuntijoita. Kosmetologien osaamista on kosmeettisen aineen levitys ja kampaajien kampaaminen :D.
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut apteekkituotteiden ystävä, joten yllätyin kun kaverin luona kokeilin Aqualan-perusvoidetta jolla voi myös pestä ihon. Ripsarit lähti paremmin kuin millään erillisellä silmämeikin poistoon tarkoitetulla aineella. Inhoan sitä fiilistä kun hinkkaa ja hinkkaa pumpulilla ja silti jää ripsarista mustat silmänaluset ja pyyhkeeseen vielä jotain. Olen siis pari vuotta käyttänyt ainoastaan tuota puhdistusaineena.
Herätys, ei ole olemassa mitään muka parempia kosmetiikan 'apteekkituotteita'. Apteekki on vain jakelukanava, joka on katsottu sopivaksi tuotteen brädin imagoon
Aqualan L perusvoide on minullakin ollut meikinpoistossa käytössä jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään mitkään perusvoiteet eivät puhdista likaa , rasvaa eivätkä meikkejä ihosta.
Kun jatkuvasti käyttää väärää puhdistusainetta meikatuille kasvoilleen, kasvot vanhentuvat ja rypistyvät nopeasti.
Jos sillä yrittää pestä meikit, niin tottahan ne veteen osittain liukenee, mutta suurin osa jää ihohuokosiin.
Meikatut kasvot tarvitsevat kunnolliset, todella pesevät ja puhdistavat pesuaineet.
Vain kunnollisen ja perusteellisen puhdistuksen jälkeen ihonhoitotuotteet, kuten yö-ja päivävoiteet imeytyvät kunnolla.
- Kosmetologi -
Aqualan L kehitettiin 90-luvulla alunperin pesuvoiteeksi, mutta siitä tulikin monikäyttöinen Suomen suosituin perusvoide. Koostumus on hyvin samankaltainen, kun monilla puhdistusvoiteilla.
Se toimii parhaiten, kun sen laittaa kuivalle iholle! Silloin sitä tarvitsee ottaa hieman reilummin, mutta kannattaa kokeilla: hierotaan perusvoidetta kuivalle iholle, meikki sulaa voiteen joukkoon. Sitten huuhdellaan pois vedella. Sen jälkeen kannattaa viimeistellä hellävaraisella puhd. vaahdolla, geelillä tai vaikkapa happamalla Lactacyd pesunesteellä, jonka hapan pH (3,5) pitää ihon terveenä.
t. eräs farmaseutti, joka käyttää aqualan L -voidetta pesuun aamuin illoin (tupla puhdistuksen teen myös aamuisin)
Aqualan L on parasta, mutta pelkkä Aqualan ei toimi. Liian rasvaista.
Lika kylläkin näkyy iholla, erityisesti kasvojen iholla hyvin.
Itse sitä ei huomaa, eivätkä edes ystävät tai työtoverit.
Mutta kun menee kosmetologille kasvojen perushoitoon pari kertaa vuodessa, niin saa kyllä rankasti kylmää vettä niskaansa.
Itsekään en uskonut, miten likainen kasvojen iho voi olla, vaikka sitä jatkuvasti puhdistaa joka päivä, aamuin illoin. Epäilin myös kosmetologin sanomisia, kunnes hän itse näytti kasvojen puhdistukseen käyttämiään liinoja suoraan ja kasvot peilistä, ennen ja jälkeen puhdistuksen.
Joten en aliarvoisi kauneudenhoidon ammattilaisia, kuin en myöskään kampaajia tai muita hyvinvoinnin ammattilaisia, kuten hierojia tms.
Olette tyhmiä kun kun myrkkyjä pitää tauluun läträtä ja sitten myrkyillä pitää ne poistaa. Ei niitä välttämättä vedellä ja saippualla pois saa. Myrkyn saa vain poistamalla myrkyllä.
Vierailija kirjoitti:
- Kosmetologi -
Arvon kosmetologi haistaa nyt kukkasen ja käyttää vaan itse niitä kauppaamiaan ylihintaisia ökytuotteita ja antaa meidän toimia hyväksihavaitsemallamme tavalla. Kevyehkö perusvoide toimii puhdistusemulsion korvaajana vanulappujen kanssa oikein mainiosti, sen jälkeen ainakin itse puhdistan kasvot puhdistusgeelillä. Ihoni on oikein hyvässä kunnossa, sitä mieltä ovat muuten olleet myös ammattitoverisi.
Mä käytän Lactolinen pesunestettä. On tosi hellävarainen iholle ja puhdistaa ainakin kevyen meikkauksen hyvin (ei ole kokemusta kunnon sotamaalauksen poistamisesta).
Myös halpa ja ekologinen.
Vierailija kirjoitti:
Öljy on kasvojen ihon pahin vihollinen.
Lukekaapa vaikka ulkomaisia ihonhoito-ohjeita. Öljy tukkii ihohuokset, iho ei pääse "hengittämään" ja kaikki pesun ja puhdistuksen jälkeen jäänyt mahdollinen kuona, imeytyy tosi syvälle ihoon öljyn myötä.
Ei todellakaan ole pakko uskoa kaikki ihon hoidon uusia muotitrendejä. Niissä mennään bisnes edellä, halutaan vain myydä tiettyjä uutuustuotteita mahdollisimman paljon.
Ja jos ihosi tulee huonoon kuntoon kyseisen trendin takia, myydään sitten taas hoitoa tuolle huonontuneelle ihollesi.
Näin se menee.
Voi höpön löpön sun juttujasi. Öljyjä on monenlaisia ja osa niistä ei nimenomaan tuki huokosia vaan päinvastoin ehkäisee niiden tukkeutumista. Omalle rasvoittuvalle iholleni hamppuöljy on osoittautunut todella hyväksi.
Pehmeän ihon saa, kun ensin tuplapuhdistaa ihon normaalisti (esim. aqualan l, puhd.maito tai öljy & puhd. geeli,vaahto tai pesuneste) Sitten laitetaan Aqualan L -voidetta paksu kerros kasvoille naamioksi. Annetaan vaikuttaa esim. 5min. Sitten kostutetaan kasvopyyhe tai vaikka kasvojen mikrokuituliina lämpimällä vedellä ja laitetaan se kasvojen päälle muutamaksi minuutiksi, jonka jälkeen pyyhitään samalla liinalla voide pois.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun menee kosmetologille kasvojen perushoitoon pari kertaa vuodessa, niin saa kyllä rankasti kylmää vettä niskaansa.
Itsekään en uskonut, miten likainen kasvojen iho voi olla, vaikka sitä jatkuvasti puhdistaa joka päivä, aamuin illoin. Epäilin myös kosmetologin sanomisia, kunnes hän itse näytti kasvojen puhdistukseen käyttämiään liinoja suoraan ja kasvot peilistä, ennen ja jälkeen puhdistuksen.
Joten en aliarvoisi kauneudenhoidon ammattilaisia, kuin en myöskään kampaajia tai muita hyvinvoinnin ammattilaisia, kuten hierojia tms.
Ketä se näkymätön lika sitten haittaa. Kosmetologit huijaa jotta saa asiakkaita. Ei ole likainen naama kun käytän kasvovettä ja putsaan joka päivä. Vedellä en pese talvella joka päivä kun se kuivattaa enkä käy suihkussa joka päivä. Normaalia kuollutta ihosolukkoa saa kosmetoloogi saa kuorittua jos asiaks ei ole kuorinnut itse ihoaan vähään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos rahoistaan haluaa päästä eroon ja sitä on liikaa niin kannattaa näiden ammattilaisten käsittelyyn mennä. Varmasti se onnea tuo jos ei mikään muu tuo niin ulkonäön viilaaminen ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän Lactolinen pesunestettä. On tosi hellävarainen iholle ja puhdistaa ainakin kevyen meikkauksen hyvin (ei ole kokemusta kunnon sotamaalauksen poistamisesta).
Myös halpa ja ekologinen.
Sulfaattien takia tuo on liian kuivattavaa omien kasvojeni iholle. Käytän kyllä intiimi- ja vartalopesuun.
Lidlin Cien-puhdistusliinoilla olen putsannut vuosikausia ja niin teen edelleen. On helppoa ja lähtee vedenpitävä maskarakin samalla konstilla.
Eikä maksa paljon.